Boot till TTY1 och hänger sig

Permalänk

Boot till TTY1 och hänger sig

Ja, jag försöker boota min Linux Ubuntu 12.04 64bit burk och den visar Ubuntu loggan och hoppar sedan över till TTY1 och promtar för loggin. Jag kan logga in och ge commandon i TTY1 men om jag hoppar över till GUI:t (TTY7) så låser sig hela kalaset och jag måste reboota med knappen. Jag tror att det sissta jag gjorde innan den blev så här är att köra sudo apt-get update över SSH. Några förslag på vad som kan ha hänt här?

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem

Låter som något strul med X.org, kolla loggfilen (/var/log/Xorg.0.log, eventuellt 1.log eller 2.log) och se om det står något där.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk

Jag tror jag har råkat stänga av den när jag uppdaterade XD Jag vet inte och kan inte kolla loggarna då jag inte hade tid och bara installerade om OS:et.

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?