Samsung galaxy nexus "laddar" fast laddaren inte är i?!

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy nexus "laddar" fast laddaren inte är i?!

Hej

När min telefon är påslagen så startar skärmen hela tiden och det står att telefonen laddar och så gör den fram och tillbaka vilket är lite jobbigt eftersom telefonens skärm drar rätt friskt med ström.. Vad kan vara fel på den? Väldigt frustrerande.

Permalänk

starta om den, sedan kollar du under settings developer settings och kollar så "stay awake" är urbockad...

om problemet uppstår -> Swype... om problemet fortfarande finns kvar --> gör om till yakju och uppdatera till 4.0.4... om du nu inte redan har gjort det

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

starta om den, sedan kollar du under settings developer settings och kollar så "stay awake" är urbockad...

om problemet uppstår -> Swype... om problemet fortfarande finns kvar --> gör om till yakju och uppdatera till 4.0.4... om du nu inte redan har gjort det

Tackar! ska testas!

Permalänk

Händer ofta samma sak med min Galaxy SII LTE som fastnar på typ 100% batteri ibland, startar pm den så har den kanske 30% men omstart hjälper alltid

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Det beror normalt sett på problem med USB-porten (fukt eller mekansik påfrestning), den ger alltså felaktiga indikeringar till mjukvaran att det är en laddare ansluten. Testa att göra ren den lite försiktigt, annars kan det krävas reparation.

På min SGS2'a bytte jag USB-kontakten och tillhörande kretskort själv, kostade 80kr med frakt

Permalänk
Medlem

Verkar ha gått till sig nu, blåste lite i porten och startade om ett par gånger! Tackar för hjälpen