Permalänk
Medlem

När jag gått klart min utbildning och tjänar egna pengar så blir det nog att bygga något sådant. Det är så jäkla smidigt att skära ut figurer med cnc. Vad kommer den orka med för gods?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

När jag gått klart min utbildning och tjänar egna pengar så blir det nog att bygga något sådant. Det är så jäkla smidigt att skära ut figurer med cnc. Vad kommer den orka med för gods?

Målet är trä och aluminium.

Permalänk
Medlem

Gör portalen lägre. Alldeles för hög kommer bara skapa vibrationer,
och det är inte bra.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Gör portalen lägre. Alldeles för hög kommer bara skapa vibrationer,
och det är inte bra.

Varför just höjden.
Bredden borde spela lika mycket roll.
Och portalen är mer än dubbelt så bred som den är hög.

Permalänk
Medlem

Bredden spelar ingen roll i detta fallet, men höjden spelar roll.
Finns stor risk att den svajjar ju högre den är, medans bredden inte påverkar nämnvärt om ens alls.

Blir ju en större ytan som den kan flexa på i sidled, medans kortare innebär en mindre yta att flexa på/ stabilare.
Men å andra sidan kanske det funkar bra, men jag byggde i princip så på min första maskin och jag önskar jag hade gjort den lägre där.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Bredden spelar ingen roll i detta fallet, men höjden spelar roll.
Finns stor risk att den svajjar ju högre den är, medans bredden inte påverkar nämnvärt om ens alls.

Blir ju en större ytan som den kan flexa på i sidled, medans kortare innebär en mindre yta att flexa på/ stabilare.
Men å andra sidan kanske det funkar bra, men jag byggde i princip så på min första maskin och jag önskar jag hade gjort den lägre där.

Nu äre du som lägger ut en album på din tycker jag, och gärna steg för steg om du har! Omedelebums!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Bredden spelar ingen roll i detta fallet, men höjden spelar roll.
Finns stor risk att den svajjar ju högre den är, medans bredden inte påverkar nämnvärt om ens alls.

Blir ju en större ytan som den kan flexa på i sidled, medans kortare innebär en mindre yta att flexa på/ stabilare.
Men å andra sidan kanske det funkar bra, men jag byggde i princip så på min första maskin och jag önskar jag hade gjort den lägre där.

Det är ju lätt fixat genom att kompensera djupet på portalen. Så länge massans mittpunkt ligger över stödytan så är det styvheten på materialet som avgör eventuellt flex

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Intressant. Detta skall följas

Permalänk

Allt är nedpackat för flytt.
Flyttar till hus på tisdag, så då får jag plats att bygga på.

Permalänk
Avstängd

Vi vill ha en uppdatering!

Permalänk
Inaktiv

Du bygger alltså en CNC själv? Jag är imponerad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har något hänt med projektet det senaste?

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk
Medlem

Hade så hemskt gärna sett en uppdatering på detta albumet! Jätteintressant med egentillverkat! Blev det bra i slutändan? Vad gick allt på ?

Hoppas du fortfarande är aktiv på swec!

Mvh
Kvillen

Permalänk
Medlem

Något nytt här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.