Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Det beror ju helt och hållet på spel lilla du.

Crysis är ett bra exempel där 30fps fungerar ypperligt för spel.

lilla du lilla du. är du 89a så är vi jämnåriga. men skitsamma. du kanske har så pass dålig syn att du inte märker hackandet i bilderna vid 30 fps, men det gör då verkligen jag, oavsett spel. jag ser det fan på konsolspel.. så dra och lilla dua någon annan för 30 fps i ett PC spel duger då inte. kanske i gamla dos spel... men inte äkta 3D spel

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Vad händer om man höjer upp skärmen med 5Hz (från 60 till 65) och den inte klarar detta, blir bilden suddig eller kan man råka ta sönder någon del i skärmen??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Vet någon var man hittar en guide om hur man överklockar sin skärm? vill försöka få upp mina skärmar i 75hz

Kan du inte döpa om tråden till tex höja HZ:en på min skärm, så alla kan sluta klanka ner på att det står överklocka skärmen??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Kan du inte döpa om tråden till tex höja HZ:en på min skärm, så alla kan sluta klanka ner på att det står överklocka skärmen??

Hz, mhz, ghz det är allting klockcykler och räknas som överklockning, då får vi börja kalla klockning på processorn "övergigahertzning av processorn"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

*Tråd rensad*

Sluta upp med tramsiga trollanklagelser. Kolla fakta innan ni skriker "troll!". Rensade även bort lite meningslöst off-topic.

Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Jag har "överklockat" en del av mina gamla CRT-skärmar.
Första försöket var med en gammal VGA-skärm, som officiellt klarade 640x480 i 60 Hz.
Jag lyckades driva den med 800x600 i 50 Hz, likaså 640x480 i 70 Hz.
Tyvärr gav den ifrån sig ett oväsen. Ett kraftigt spoltjut.
Ganska snart gav skärmen upp efter att den överhettat. Den blev så extremt varm, att den missfärgade plasten på ovansidan.

Senare, när jag ägde en NEC Multisync CRT-skärm, lyckades jag trycka upp den till 1280x1024@60Hz non-interlaced, trots att den enbart klarade 1024x768@60Hz interlaced.
Skärmar skyddar sig från "överklockning" genom att vägra visa bilden och visa ett felmeddelande i form av "Out of Sync", men vissa skärmar accepterade viss "överklockning".
Även den här skärmen överhettades och släppte "den magiska röken" kort efteråt.

När det kommer till moderna skärmar, tror jag det inte är så enkelt att "överklocka", då det är för mycket intelligens bakom skärmens logik.
Det var enkelt förr, med analoga CRT-skärmar, då dem i de flesta fallen inte hade något skydd eller intelligens som skyddade dem från höga frekvenser, vars spolar inte klarade av.
För att klara av det idag krävs det goda kunskaper i flatpanelernas logik, microprocessorprogrammering och en god portion djup teknisk kunskap i hur LCD/OLED fungerar.
När man väl lyckats ta sig över den barriären, så kommer problemet om huruvida själva panelen klarar den nya frekvensen eller inte. Pixlarna i moderna paneler kan bara switcha så snabbt utan att tappa färg/återgivning.
Troligt resultat om man lyckats "överklocka" en modern flatpanel: Fattiga färger och en knappt synbar och grötig bild.

Min klagade på out som sync vid 75hz iaf, men 65 funkar utan förändringar i bilden och ingen varm skärm, lcd skärm då i 1920 x 1080.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Panelen måste hinna inta rätt färger om bilden ska se bra ut, annars blir det som på de första lcderna som kom, bilden hänger kvar och lämnade "spår" vid snabba ändringar, så blir det ibland idag också men det är mycket mindre släpningar idag, däremot kan det bli släpningar när man har 2 eller flera grafikkort som driver varsin skärm och man panorerar nått mellan olika kort, men det är inte ett skärmproblem.

När TFT'erna kom så hade de en responstid på typiskt sett 25ms. Nu kan man inte räkna om detta rakt av till en uppdateringsfrekvens, eftersom responstiden beror på vilka färger en punkt byter från och till, men om man ändå gör det för något standardfall så blir uppdateringsfrekvensen 1/0.025 = 40Hz. Dvs långsammare än vad datorn matade skärmen med. Om du gjorde ett program som växlade mellan svart och vitt för varje bildruta så kom skärmen aldrig att visa vare sig svart eller vit på grund av att den inte hann byta. Moderna skärmar har en responstid på 5ms eller bättre, vilket motsvarar 1/0,005 = 200Hz. Det finns alltså gott om utrymme till de 60Hz som de flesta skärmar kör med.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Vad händer om man höjer upp skärmen med 5Hz (från 60 till 65) och den inte klarar detta, blir bilden suddig eller kan man råka ta sönder någon del i skärmen??

Min klagar ibland på att "Läget finns ej" (har det inställt på Svenska) men sedan försvinner den och kör på som vanligt.
Har skärmen i 75Hz, jag kan välja 85 men lite orolig är man ju för att skärmen sprängs eller smälter står i speccsen att den kan köras i 75 men i skärmens 'rätta' upplösning kan jag bara få den till 60Hz, skulle behöva custom drivrutiner för att ändra på det skulle jag tro.. Om det nu inte är så att det är hårdkodad information i skärmen som vägrar lyssna på annan input

Så här gjorde jag: http://imgur.com/a/AaRjQ

Edit: Okej, 85Hz fungerade inte, då står det "Utanför intervallet!" och den skylten försvinner inte Bilden blev för grötig ändå..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

lilla du lilla du. är du 89a så är vi jämnåriga. men skitsamma. du kanske har så pass dålig syn att du inte märker hackandet i bilderna vid 30 fps, men det gör då verkligen jag, oavsett spel. jag ser det fan på konsolspel.. så dra och lilla dua någon annan för 30 fps i ett PC spel duger då inte. kanske i gamla dos spel... men inte äkta 3D spel

Ja, för du har ju troligen spelat alla spel där ute...

Hur 30 fps uppfattas beror som sagt på spel, i vissa spel går det utan problem och märkbart(störande) hackande. Vi tar CS 1.6 igen, där märker man stor skillnad på 30,60 och 100hz.

Tar vi t.ex. Crysis eller BF3 så blir inte skillnaden i flyt alls lika märkbar.

Permalänk
Medlem

Drog upp min 19 tummare 4:3 1280x1024 i upplösning till 75hz, provade spela lite Bf3 och det flöt på betydligt bättre, så allt funkar det.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Ja, för du har ju troligen spelat alla spel där ute...

Hur 30 fps uppfattas beror som sagt på spel, i vissa spel går det utan problem och märkbart(störande) hackande. Vi tar CS 1.6 igen, där märker man stor skillnad på 30,60 och 100hz.

Tar vi t.ex. Crysis eller BF3 så blir inte skillnaden i flyt alls lika märkbar.

Kanske inte för dig, men jag har spelat både Crysis och spelar Battlefield 3 regelbundet.
Jämför själv att titta på en scen med 30-40 fps jämfört med 60-100 fps...

Förstår inte vad du snackar om egentligen, vet du ens själv det? Varför tror du att FPS skulle vara olika i olika spel? Det är alltid samma sak, bilder per sekund. Jag, inklusive många andra, sänker hellre grafikinställningarna för att få högre FPS så man slipper hackande bild (eller bara lite sämre flyt).

Först säger du 30 fps, sedan skillnaden mellan 30, 60 och 100 Hz.
Finns det ens 30 Hz? Lol.

Var så god:
http://boallen.com/fps-compare.html

Skrivet av simme300:

Drog upp min 19 tummare 4:3 1280x1024 i upplösning till 75hz, provade spela lite Bf3 och det flöt på betydligt bättre, så allt funkar det.

Sooft (:

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Kanske inte för dig, men jag har spelat både Crysis och spelar Battlefield 3 regelbundet.
Jämför själv att titta på en scen med 30-40 fps jämfört med 60-100 fps...

Förstår inte vad du snackar om egentligen, vet du ens själv det? Varför tror du att FPS skulle vara olika i olika spel? Det är alltid samma sak, bilder per sekund. Jag, inklusive många andra, sänker hellre grafikinställningarna för att få högre FPS så man slipper hackande bild (eller bara lite sämre flyt).

Först säger du 30 fps, sedan skillnaden mellan 30, 60 och 100 Hz.
Finns det ens 30 Hz? Lol.

Menar såklart fps.

Ja, jag vet vad jag pratar om. Förkortningen FPS betyder samma sak för alla spel ja Att fps upplevs på samma sätt för alla spel är bullshit och det märks som sagt ifall man jämför t.ex. Crysis i 30-40fps med CS 1.6.

Det beror på hur spelen är gjorda. Vi tycker ju att filmer vid 24fps flyter t.ex.

Och jag kör med Vsync på så för mig är fokus på att hålla mig uppe runt 90-100fps under större delen av speltiden.

Den där länken förstår jag inte varför du skickar med, skulle det bevisa din poäng att fps upplevs på samma sätt i alla spel? Haha, nej.

Permalänk
Medlem

Du kan höja hur många hz ditt grafik kort trycker ut till din skärm, men det betyder inte att din skärm kan använda alla dessa bild rutor.. det du dock riskerar genom att ha två olika (en på skärmen och en annan på graffet) är att du kommer få frame tear

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Menar såklart fps.

Ja, jag vet vad jag pratar om. Förkortningen FPS betyder samma sak för alla spel ja Att fps upplevs på samma sätt för alla spel är bullshit och det märks som sagt ifall man jämför t.ex. Crysis i 30-40fps med CS 1.6.

Det beror på hur spelen är gjorda. Vi tycker ju att filmer vid 24fps flyter t.ex.

Och jag kör med Vsync på så för mig är fokus på att hålla mig uppe runt 90-100fps under större delen av speltiden.

Den där länken förstår jag inte varför du skickar med, skulle det bevisa din poäng att fps upplevs på samma sätt i alla spel? Haha, nej.

Hur en film spelas upp har inget med ett PC spel att göra, du jämför äpplen och päron.
Orkar inte argumentera med dig längre då du uppenbarligen inte förstår, kanske någon annan kan förklara för dig eller så lär du dig någon dag.

Eller så upplever du väl bara inte att lägre FPS påverkar ditt spelflyt. (kanske är du bara dålig på spel)

Ser du inte att det hackar... Grattis:

Citat:
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Hur en film spelas upp har inget med ett PC spel att göra, du jämför äpplen och päron.
Orkar inte argumentera med dig längre då du uppenbarligen inte förstår, kanske någon annan kan förklara för dig eller så lär du dig någon dag.

Eller så upplever du väl bara inte att lägre FPS påverkar ditt spelflyt. (kanske är du bara dålig på spel)

Ser du inte att det hackar... Grattis:

Jag försöker få dig att förstå att det inte är så enkelt som att <30fps = ospelbart. Så enkelt är det inte.

Vad är det jag inte förstår? Vad har min spelförmåga med hur väl jag upplever att 30,40 och 60fps flyter i olika spel?

Nu tror jag du bara är envis. Finns ju inte en person i hela vida världen som skulle påstå att t.ex. Crysis och CS 1.6 flyter lika bra vid 20, 30, 40 och säg 50fps. Kanske en blind. Ta upp båda spelen på varsin monitor och dra fram och tillbaka så ser du nog vad jag menar.

Det beror som sagt på hur spelen är gjorda.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Jag försöker få dig att förstå att det inte är så enkelt som att <30fps = ospelbart. Så enkelt är det inte.

Vad är det jag inte förstår? Vad har min spelförmåga med hur väl jag upplever att 30,40 och 60fps flyter i olika spel?

Nu tror jag du bara är envis. Finns ju inte en person i hela vida världen som skulle påstå att t.ex. Crysis och CS 1.6 flyter lika bra vid 20, 30, 40 och säg 50fps. Kanske en blind. Ta upp båda spelen på varsin monitor och dra fram och tillbaka så ser du nog vad jag menar.

Det beror som sagt på hur spelen är gjorda.

Släng på en massa motionblurring så 'ser' nog 30 fps okej ut, men du märker fortfarande att det är låg framerate (även utan mätare), men rent spelmässigt så fungerar det ju inte lika bra om du vill landa headshots. (oavsett fps spel )

StarCraft II vill man ju inte heller ha 30-40 FPS i.. Då micrar man ju striderna sämre!
Rent visuellt ser du ju tydligare lägre fps i CS 1.6, men det beror ju på en total avsaknad av fancy effekter som gör bilden suddig vid rörelser osv

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Släng på en massa motionblurring så 'ser' nog 30 fps okej ut, men du märker fortfarande att det är låg framerate (även utan mätare)

Vem är det som inte förstår egentligen?

Om du nu kan gå tillbaka och läsa vad jag skriver och inte vara så nedrans inpräntad i ditt eget tänkande så kanske du ser vad jag vill få fram:

"FPS UPPLEVS OLIKA I SPEL, 40fps räcker för att vissa spel ska upplevas som flytande, 60-80 eller varför inte 100 krävs för andra".

Ja, såklart beror det på effekterna, men det ändrar ju inte på hur man upplever det. Sitter du och gnäller över att du inte har 60fps i Crysis trots att du inte ser skillnad på 50 och 60fps?(om man nu haft en 50hz-skärm..)

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

"FPS UPPLEVS OLIKA I SPEL, 40fps räcker för att vissa spel ska upplevas som flytande, 60-80 eller varför inte 100 krävs för andra".

Jag yrkar på att just detta uttalande inte stämmer (:
Sitter du bara och passivt tittar, visst, kanske - men rattar du spaken i spelet märker du fan om det är låg fps.

Du säger ju dessutom att Battlefield 3 upplevs som flytande vid 30 fps, det är skandalöst.
Vad har du för en dator egentligen som försvarar låg fps så nedrans mycket?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Jag yrkar på att just detta uttalande inte stämmer (:
Sitter du bara och passivt tittar, visst, kanske - men rattar du spaken i spelet märker du fan om det är låg fps.

Du säger ju dessutom att Battlefield 3 upplevs som flytande vid 30 fps, det är skandalöst.

Yrka på, om vi hade tagit 100 random personer och satt dom framför 5 olika spel i exakt samma fps, tror du att de sagt att alla spelen flyter lika bra? Det tror inte jag, eller, jag vågar äta gift på att de inte hade sagt det.

Har jag sagt att det flyter? Det var väl en smärre överdrift isf. Vart säger jag att det flyter? Du verkar vara än en sån som det existerar alldeles för många av i vår generation. Läser det dom vill läsa och ser det dom vill se.

Min dator: 2600k, 8gb ram, GTX 570 SLI, Yamakasi Catleap @ 100hz och en liten Intel SSD.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Har jag sagt att det flyter? Det var väl en smärre överdrift isf. Vart säger jag att det flyter? Du verkar vara än en sån som det existerar alldeles för många av i vår generation. Läser det dom vill läsa och ser det dom vill se.

Jadå, det sa du.

Skrivet av Dreas89:

Ja, för du har ju troligen spelat alla spel där ute...

Hur 30 fps uppfattas beror som sagt på spel, i vissa spel går det utan problem och märkbart(störande) hackande. Vi tar CS 1.6 igen, där märker man stor skillnad på 30,60 och 100hz(sic).

Tar vi t.ex. Crysis eller BF3 så blir inte skillnaden i flyt alls lika märkbar.

Jag tror nog vi båda kan konstatera att skillnaden mellan 30-60 FPS märks ganska tydligt i både Crysis(skitspel förövrigt) och Battlefield 3

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Man överklockar inte en skärm för att öka frekvensen, det är bara korkat att tro det.

Däremot har en del märken tex Eizo och ett fåtal andra skärmar fabriksöverklockade skärmar men då är det IPS panelens responstid man är ute efter att sänka.

Skickades från m.sweclockers.com

Överklockning är just att öka frekvensen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Jag tror nog vi båda kan konstatera att skillnaden mellan 30-60 FPS märks ganska tydligt i både Crysis(skitspel förövrigt) och Battlefield 3

Nej, det sa jag inte. Det jag sa var att skillnaden mellan fps inte var lika märkbar i BF3, det vidhåller jag. Läs vad jag skriver, förstå vad jag skriver.

Det var nu en sisådär 5 år sen jag lirade Crysis, så jag har lite halvdålig koll på vart exakt gränsen gick för att jag skulle sluta märka av hackandet totalt och tycka att det flöt.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Nej, det sa jag inte. Det jag sa var att skillnaden mellan fps inte var lika märkbar i BF3, det vidhåller jag. Läs vad jag skriver, förstå vad jag skriver.

Det var nu en sisådär 5 år sen jag lirade Crysis, så jag har lite halvdålig koll på vart exakt gränsen gick för att jag skulle sluta märka av hackandet totalt och tycka att det flöt.

Jo, visst förstår jag att du menar att skillnaden i fps inte är "lika märkbar" (lika märkbar som vad?) i BF3, men kör du med pendlade FPS på 40-50 så kommer du ha det sämre flyt än någon som har 100+, så är det bara.

Om du tycker att skillnaden inte är märkbar (eller lika märkbar som CS 1.6 som du tycks jämföra allt med) så får det väl stå för dig, jag tycker det är fel att man inte skulle märka av låg FPS i BF3 samt att det är lite konstigt att jämföra med CS 1.6

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Jo, visst förstår jag att du menar att skillnaden i fps inte är "lika märkbar" (lika märkbar som vad?) i BF3, men kör du med pendlade FPS på 40-50 så kommer du ha det sämre flyt än någon som har 100+, så är det bara.

Har jag sagt något annat? En person som har 100fps + kommer dock inte att märka av någon positiv skillnad för skärmen är begränsad vid 60, 75 eller 120hz.

Skrivet av MyZk0:

Om du tycker att skillnaden inte är märkbar (eller lika märkbar som CS 1.6 som du tycks jämföra allt med) så får det väl stå för dig, jag tycker det är fel att man inte skulle märka av låg FPS i BF3 samt att det är lite konstigt att jämföra med CS 1.6

Det tror jag även du tycker bara att du är för envis för att antingen vilja förstå eller kunna förstå.

Vart har jag sagt att man inte märker av låg fps i BF3?

Jämförelsen är såklart konstig för att de bygger på olika spelmotorer, CS ifrån grunden har en sisådär 300 år på nacken osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

att ögat inte kan se mer är en myt.

Skrivet av tvelander:

Man känner väldigt stor skillnad på 60 fps och 80 fps om man har tex 60hz vs 80hz

Min poäng var att vare sig datorn spottar ut 60, 70 eller 80 fps, så uppdateras skärmen fortfarande vid 60Hz.
Det är ju därför som TS vill klocka sin skärm, för att få fler fps synliga.

Det är det jag fösöker få fram. Flera folk i tråden ratar att klocka sin skärm. Men att klocka sitt grafikkort eller processor för att gå från 75 till 78 fps det är ack så viktigt. Jag tycker att skärmklockning verkar minst lika vettigt, om inte vettigare än att klocka burken.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Har jag sagt något annat? En person som har 100fps + kommer dock inte att märka av någon positiv skillnad för skärmen är begränsad vid 60, 75 eller 120hz.

Det tror jag även du tycker bara att du är för envis för att antingen vilja förstå eller kunna förstå.

Vart har jag sagt att man inte märker av låg fps i BF3?

Jämförelsen är såklart konstig för att de bygger på olika spelmotorer, CS ifrån grunden har en sisådär 300 år på nacken osv.

Bla bla.

Skrivet av Dreas89:

Crysis är ett bra exempel där 30fps fungerar ypperligt för spel.

Fel! Det kanske ser bra ut för det är så blurrigt så man *ser* inte det så tydligt i rörelserna. Men att det är trögt och smörigt känner man verkligen av och ser lite granna ändå, det flyter alltså inte bra och man känner bättre smidighet med högre FPS, även i Crysis.. Att säga att det fungerar kan man väl göra om allt.. Lite som minimum requirements vs recommended requirements osv.

I rest my case, agree to disagree osv

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Nej, det sa jag inte. Det jag sa var att skillnaden mellan fps inte var lika märkbar i BF3, det vidhåller jag. Läs vad jag skriver, förstå vad jag skriver.

Det var nu en sisådär 5 år sen jag lirade Crysis, så jag har lite halvdålig koll på vart exakt gränsen gick för att jag skulle sluta märka av hackandet totalt och tycka att det flöt.

GTA IV fungerar bra i 30 fps, i princip alla bilspel fungerar bra i 30 fps, crysis passar däremot inte in i den kategorin..

Permalänk
Avstängd

Tacka vet jag min gamla hederliga CRT-skärm, har 75hz som standard på den

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Min poäng var att vare sig datorn spottar ut 60, 70 eller 80 fps, så uppdateras skärmen fortfarande vid 60Hz.
Det är ju därför som TS vill klocka sin skärm, för att få fler fps synliga.

Det är det jag fösöker få fram. Flera folk i tråden ratar att klocka sin skärm. Men att klocka sitt grafikkort eller processor för att gå från 75 till 78 fps det är ack så viktigt. Jag tycker att skärmklockning verkar minst lika vettigt, om inte vettigare än att klocka burken.

ahh då missförstod jag dig och ber om ursäkt men men sidnot, LCD overdrive borde ju egentligen klassas som att överklocka skärmen?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Vet någon var man hittar en guide om hur man överklockar sin skärm? vill försöka få upp mina skärmar i 75hz

till alla trolls

http://www.overclock.net/t/1232084/yamakasi-catleap-q270-100h...
http://www.youtube.com/watch?v=k6ddlTe8zEU

"överklockning" av en skärm, men det borde ju gå på fler skärmtyper än en enda?

Nä, mitt grafikkort dog nästan av detta! Tillbaka på 60Hz ):
Att grafikkortet började mucka kan ju vara orelaterat, men jag tar inga risker!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|