Logga in på trådlös router med mobilen.

Permalänk
Medlem

Logga in på trådlös router med mobilen.

Jag har problem när jag ska ansluta mig till mitt trådlösa nätverk.
Jag har en HTC Desire HD och varje gång jag går in på "Trådlöst nätverk" -> "WI-FI-Inställningar", väljer min router där och när jag trycker där kommer det upp 3 alternativ: "Anslut" "Glöm" eller "Avbryt".. Signalstyrkan är Utmärkt. Under min routers namn står det "Lagrad, säkrad med WPA/WPA2 PSK". Iallafall när jag tycker på "Anslut" så söker den. Sen hoppar det ner ett snäpp, till nästa nätverk. Och så får jag upp en ruta där jag ska skriva upp ett lösenord. Då är det alltså inte till mitt nätverk det kmr ansluta? Och jag vet dessutom inte han/hons lösenord.

Problem två. Hur vet jag vilket lösenord jag har på routern, finns det någon adress man kan logga in på där man hittar sin profil eller nått? Jag har en ZyXEL Wireless N Router NBG-416N.

Tacksam för svar. Det kanske blir lite klöddigt men bara o fråga om ni inte hajar.

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan ju läsa manualen när inget annat hjälper ftp://ftp2.zyxel.com/NBG-416N/user_guide/NBG-416N_1_ed2.pdf
tex från sidan 19, det kan innehålla info som intresserar dig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.