Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Tänk på att välja minnen med svart PCB och fräcka kylfenor sen

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Satan va fint! Saglar här!

10p!!!

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensen.:

Fy fan va vackert jobb! 5P! Ett par vita vengeance minnen i den burken också så är du fane mig i hamn mannen!

Skrivet av anemic:
Skrivet av Ty:

Äckligt snyggt. Men jag skulle försöka få tag på vit "krympslang" till "ormboet".....då blir det riktig snöporr, oavsett vem som tittar och vart.

Skrivet av Bakgrund:

Riktigt fint bygge må jag säga!

Skrivet av Simplified:

Det enda som återstår nu är att fixa dit 2x http://cdon.se/hemelektronik/xigmatek_mac-s3501_memory_cooler... och måla dem vita.

Skrivet av Forsaken Monkey:

Grymt snyggt! 10p.

Skrivet av KKay:

Fyfan vad snyggt!

Skrivet av Vlademil:

Riktigt snyggt! Tänk på att välja minnen med svart PCB och fräcka kylfenor sen

Skrivet av terrax:

Satan va fint! Saglar här!
10p!!!

Tackar Tackar Verkligen kul att ni Gillar Bygget

Kommer även att uppgradera Mobo/Cpu nu i veckan om jag får min Grejer jag beställt, tyvärr har jag inte råd med nytt Grafikkort för tillfället men det kommer vid ett senare tillfälle, har 1st Nytt Asus Crosshair IV Formula som jag hämtar imorgon och har beställt en Phenom 2 X4 965 Black edition Och det lutar åt att det kan bli Vattenkylning i detta bygget Det får vi helt enkelt se

Skrivet av backfeed:

Mycket snyggt arbete (även om jag inte gillar "kliniskt vitt")!
Det blir inte problem med kylningen när flänsarna är överlackade?
För övrigt smart idé med laminering av papper! Den idén ska jag låna för enkel blockering av oönskade chassiperforeringar (för att slippa insug av damm) - skriva ut helsvart sida, laminera, klippa till och slabba fast. Blir förstås glansigt men bättre än min nuvarande lösning.

Tackar Det är endast de översta kylflänsarna som är lackerade och dom gör ingen skillnad

Skrivet av Extremaz:

Undrar bara om moderkort "backplaten"... Är det bara vanligt papper som är laminerat också? Som det du gjorde till HDD och 5.25 facken?? Det kan inte ta eld eller så om det blir tillräckligt varmt?

Yes det är det och nej det tror jag inte. tror inte det blir så varmt i datorn så att lamineringen börjar brinna

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått i mitt Asus Crosshair iv formula, min cpu ska jag hämta ut på posten idag efter jobbet, måste bara göra en ny cover plate till asus kortet, vet inte hur än då det är Atx storlek och det räcker inte med ett a4 papper så laminering blir det nog inte, Ha det bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla snygg, och fram för allt inspirerade! 11p

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoMack:

Riktigt jävla snygg, och fram för allt inspirerade! 11p

Tackar tackar Har inte riktigt haft tid att hålla på med datorn nu på ett tag, men ska se om jag hinner göra något idag, jobbar till 16.45 , måste göra en ny Coverplate till nya moderkortet och installera om Windows och kolla hur det går med min vattenkylning och se när jag får den, Ha det bra Kul att ni gillar bygget

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

Så VIT jag dör av vithet! skämta men nice, själv älskar jag inte vit men det var ju grymt stilrent!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD FX-6100, 8GB ram 1600MHz, Asus DirectCU II GTX580, 500GB Seagate, 500W random gammalt nätagg, 3,14 Hallon modell B

Permalänk
Avstängd

Bara älskar detta galleri, sjukt snyggt !! 5p utan tvekan.

Backplaten.. är det plexi du använt samt vilket sorts lack? Funderar på att göra en egen nämligen.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Ser fram emot att få se slutresultat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får lite ont i ögonen av allt vitt, men snyggt är det!

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

riktigt snyggt bygge säg till om det är något du tror att jag kan bistå med till ditt bygge jobbar på byggmax i eskilstuna så är det något du tror vi har som du skulle kunna behöva till ditt bygge så skicka ett pm

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk

Det här är det i särklass snyggaste bygget på SweC!!

Mycket bra jobbat!
Blir sugen på att göra liknande med mitt vita R4 ju!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Ett riktigt fint jobb du gjort på grejerna, kul att se. Jag har också funderat på en vit dator och har väl som dig märkt att även om man hittar ett vitt chassi ma. Gillar så är alla detaljer svarta. Detta var något som gav mig lite extra idéer inför kommande bygge.

Skickades från m.sweclockers.com