Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Denna fick jag igår

Fick tre legendariska idag iallafall

Fick även en IK set yxa, men tog ingen bild på den då den inte är värt nått. Kanske 100k.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Hittade denna nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

var hittar du sånt därnt? mp10??

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

var hittar du sånt därnt? mp10??

Går väl att hitta på alla powerlevels, handlar bara om tur. F.ö så är inte den där ringen värd någon större summa

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Går väl att hitta på alla powerlevels, handlar bara om tur. F.ö så är inte den där ringen värd någon större summa

Vad spelade du på då du hitta den, mp? och var?? act?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Vad spelade du på då du hitta den, mp? och var?? act?

Om du med det undrar vart bästa stället för att farma items är så googla "alkaizer run", det är det bästa för både XP och items och körs med fördel i MP0-2.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Vad spelade du på då du hitta den, mp? och var?? act?

Den droppa inte för mig Men det spelar ingen större roll vart man farmar i D3 sålänge du gör det på monsterlevel 1+. Som ovan nämnt så är antagligen alkaizer run det mest effektiva sättet att farma just nu.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Den droppa inte för mig Men det spelar ingen större roll vart man farmar i D3 sålänge du gör det på monsterlevel 1+. Som ovan nämnt så är antagligen alkaizer run det mest effektiva sättet att farma just nu.

Dock lite missvisande. Mp1 på act1-2. Behöver ingen mp på act 3 och 4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Dock lite missvisande. Mp1 på act1-2. Behöver ingen mp på act 3 och 4.

Skickades från m.sweclockers.com

Min poäng var just det att när du spelar på mp1 så är drop chansen för items lika stor utöver alla akter. Att man sedan hellre kör mp0 på act 3/4 hör inte till

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Mordrana:

var hittar du sånt därnt? mp10??

Jag hittade den i act3, Arreat creater lvl 2 för att vara exakt.
Körde på MP0 eller MP1. Kommer inte ihåg, men brukar inte köra så högt. Går snabbare och döda allt i lägre mp nivå. Så man förbättrar sina chanser genom att döda mycket på kort tid. Men det handlar faktiskt mest om tur. Sen oftast får man spela några timmar innan det droppar nått.

Gör bara det när jag ska farma nycklar och när jag kör ubers.

Hittade denna kassa skorn idag, för att bidra till tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Går snabbare och döda allt i lägre mp nivå. Så man förbättrar sina chanser genom att döda mycket på kort tid. Men det handlar faktiskt mest om tur. Sen oftast får man spela några timmar innan det droppar nått.

Handlar väldigt mycket om tur ja, har idag hittat 18 legendaries och 1 set, körde salvage på alla utom 2 lacunis som kanske går att sälja för 200-300k.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Efter några månader uppehåll börja man lite smått idag

Bootsen e riktigt bra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Nöjd om jag får över 3 mille för dem.

Edit: Nöjd om jag får över 1 mille...

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Hitta denna igår, helt okej. Hittade nått man kunde använda själv för en gångs skull.

Permalänk
Medlem

Fick min första gröna igår. Glömde ta print dock. Men det var en kasst rollad Zunimassa Mojo. Iofs en upgrade till min alt men jag kör aldrig med den... Kanske värd 100k max.

Jäkligt irriterande

Kom på att jag kan länka profilen den ligger på.. http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/4626058

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Fick min första gröna igår. Glömde ta print dock. Men det var en kasst rollad Zunimassa Mojo. Iofs en upgrade till min alt men jag kör aldrig med den... Kanske värd 100k max.

Jäkligt irriterande

Kom på att jag kan länka profilen den ligger på.. http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/4626058

Haha stackare! Inte ens crit% på den.
Hittade en Natalya's Reflection 148dex och 50ar och lite annat skit, den är nog värd en hel del Länkar den när jag kommer hem.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Hittade denna idag, dock inga keys på MP4:a 7 runs i rad =/

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att hpn blir drabbad, men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Hittade denna idag, dock inga keys på MP4:a 7 runs i rad =/

http://i.imgur.com/VC7gK.png

Inga keys på 7 försök. Är det act2 ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Twoedge:

Inga keys på 7 försök. Är det act2 ?

Nej i act3. Hittade den på vägen till keywarden i stonefort.

Körde 3 rundor dagen efter också innan det droppade någon. Så 10 rundor i act3 i MP4 utan någon nyckel

Sedan fick jag act2 nyckeln 7 ggr på 8 runs, så jämnade ut sig lite sen.

Permalänk
Medlem

Hittade denna igår och fick sålt den för 10M.

Denna har jag inte sålt än. Vet inte vad jag ska lägga för pris riktigt.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Dagens skörd.

Permalänk

Mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

och

dagens fynd (:

Permalänk

Fint med 100 % bleed

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Skrivet av Extrakebab:

Synd på laek istället för lifesteal men en riktig liten skönhet ändå

Klart bättre än den jag hittade igår, 1130 dps, lite agi och int samt 14x% chd!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Bästa idag, tror jag ska behålla den själv när jag kör archon farm.

Permalänk
Medlem

Äntligen hittar man en uppgradering åt sig själv! Inte världens bästa rolls på statsen, men en uppgradering för mig iaf!

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Båda under 10 minuter

GE MIG INNA'S PANTS FÖR FAN.