Permalänk
Medlem

Kaos i asien

-Everybody with the digital version are getting "Error 12- No license attached".
-In Korea, GMs have a thread going to manually flag digital accounts to allow them to play. Currently, there is no other way for Digital Edition players to play and they have to wait for the GMs to flag the account one by one.
-In Taiwan, there are no GMs around to flag accounts.

Hope this doesn't affect the EU and NA accounts when the time comes. We're over 3 hour into the ASIA launch, and most people can't get in.

Ser inte så lovande ut det här...

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4008631754?page=1#20

Permalänk

Läs post #14
Det verkar kanske beror på att man har fel region valt. Något jag tagit upp i en annan tråd jag skapat tidigare idag.

Permalänk
Medlem

Det kan vara en anledning ja. Vi får väl se. Problemen de har behöver inte vara relaterade till EU heller. JAg kommer ge det max en timme iaf. Kommer jag inte in innan 01:00 så går jag och lägger mig. JAg är redan trött så det räcker ändå haha

Permalänk
Medlem

De flesta MMO-launchar brukar vara en aning röriga, men man kan ju hoppas att Blizzard löser det här, omgående.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det verkar ganska dåligt och inkompetent. Har man betalat ett väldigt överpris för den digitala versionen bör det vara högsta prioritet att dom kunderna ska kunna spela. Fattar inte vad dom sysslar med. Det är ju inte något indie-företag som någon sitter och driver i sin källare.

Permalänk
Moderator
Moderator

Med tanke på att ursprungstråden (min koreanska är rätt kass) bara består av arton sidor är det inte särskilt många som är drabbade och det är fullt rimligt att det beror på felaktiga inställningar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Gissar likt andra här att det beror på att de inte satt korrekt region i sin klient.
Självklart kommer den säga att de inte har någon licens om de försöker komma åt US eller Europe servrarna innan dessa öppnats upp.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kollar på denna streamen som postades i en annan tråd:
http://www.gamestreams.com/twitch/bahagamecrazy/?page=1

De har blivit disconnectade och kan inte logga in igen ser det ut som.

Permalänk
Medlem

@DavyDev It's already been resolved for KR/TW, and should not affect EU or NA launches.

From Bashiok`s twitter

Permalänk
Medlem

one by one?

i smell a troll.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

De flesta MMO-launchar brukar vara en aning röriga, men man kan ju hoppas att Blizzard löser det här, omgående.

Diablo 3 är inte ett MMO spel

Permalänk
Medlem

och där kom jag in med min nyskapade char

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end