Värt att byta till Win 7 64-bit?

Permalänk

Värt att byta till Win 7 64-bit?

Tja, Funderar på att gå över till windows 64-bits, Eftersom jag fått 2gb av min kompis. Så har nu allt som allt 6gb. Sitter just nu med 32-bitars och undrar om det är värt att ominstallera datorn ( bara C: ) för att få den där extra prestanda skjutsen!? Spelar mest spel och kollar på film, kommer datorn bli snabbare?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Tja, Funderar på att gå över till windows 64-bits, Eftersom jag fått 2gb av min kompis. Så har nu allt som allt 6gb. Sitter just nu med 32-bitars och undrar om det är värt att ominstallera datorn ( bara C: ) för att få den där extra prestanda skjutsen!? Spelar mest spel och kollar på film, kommer datorn bli snabbare?

Javisst!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tja, Funderar på att gå över till windows 64-bits, Eftersom jag fått 2gb av min kompis. Så har nu allt som allt 6gb. Sitter just nu med 32-bitars och undrar om det är värt att ominstallera datorn ( bara C: ) för att få den där extra prestanda skjutsen!? Spelar mest spel och kollar på film, kommer datorn bli snabbare?

Du tjänar MASSOR på att byta till 64 bitars. Det är säkert dags att formatera om datorn ändå, bra att göra då och då. Visst är det samma ramstickor? Så du inte slängt in en hejvidl blandning av saker. Tänk på att ditt grafikminne ska räknas in i de 4gig som ditt operativsystem hanterar. Du tjänar massor!

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem

32-bitar kan bara använda runt 3,25gb så du har inte ens 4gb nu.. det lär göra nytta med 6gb.. plus att man kör inte med 32bitars nu är som att köra aah ja venne windows xp..känns det för mig!

spelade spel förut och texturer såg ut som fyrkanter och suddiga som attan, fixade då 64bitars och allt blev skarpt! finns en hel lista med fördelar till 64bitar.. inga nackdelar!

så kör på bara!!!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Ja, man byter till 64 bit när man har MER/ÖVER 4 GB minne vilket du nu har med dina 6GB.

Har man bara 4 GB eller mindre så är det 32 bit som gäller eftersom 64 bit tar mer plats i minnet än 32 bit. Hur mycket man ser med 32 bit varierar mellan 3-3.5GB beroende på hårdvara. Allt minne används med 32 bit även om du inte ser det. Många struntar dock totalt i vad tester och Microsoft minnes krav och installerar 64 bit trots att de har för lite minne och förlorar på det tills de skaffat mer.

Permalänk
Medlem

en fråga, jag vill byta upp mig till 64 bitars. Jag sitter nu med home premium 32bit, men jag undrar om jag måste köpa hela OS eller om det räcker med en uppdatering för att få 64 bits?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av koleck:

en fråga, jag vill byta upp mig till 64 bitars. Jag sitter nu med home premium 32bit, men jag undrar om jag måste köpa hela OS eller om det räcker med en uppdatering för att få 64 bits?

Du måste installera om.

Skickades från m.sweclockers.com