The Elder Scrolls Online

Permalänk
Skrivet av Bort:

Ska ni spela på NA eller EU vid release?
Varför kan inte Zenimax göra som WoW och ha fungerande servrar som stöttar alla regioner?

EU såklart Kommer med största sannolikhet få ganska hög MS på en NA server

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans spikat när early access börjar? gärna länk till detta om någon vet.

Permalänk
Medlem

Har man köpt Imperial har man 5 dagar, har man förköpt digital vanlig har man 3 dagar.

Ordinarie release är 4 april

Permalänk
Skrivet av Matenrou:

Finns det någonstans spikat när early access börjar? gärna länk till detta om någon vet.

Ja, 5 dagar innan release om du förhandsbokar spelet. Läs på Elderscrollsonline.com

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Ernesto:

Har man köpt Imperial har man 5 dagar, har man förköpt digital vanlig har man 3 dagar.

Ordinarie release är 4 april

Inte helt rätt.

Imperial - 5 dagar headstart

Standard (digital) - 3 eller 5 dagar headstart beroende var man köper. Zenimax ger nämligen 5 dagar: http://elderscrollsonline.com/en-uk/preorder

Standard (boxed) - 3 dagar headstart

Permalänk
Medlem

EU servern såklart. Alla som förköper får 5 dagar , både den vanliga och emperial edition digital version från deras hrmsida då alltså.. Är såå sugen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Inte helt rätt.

Imperial - 5 dagar headstart

Standard (digital) - 3 eller 5 dagar headstart beroende var man köper. Zenimax ger nämligen 5 dagar: http://elderscrollsonline.com/en-uk/preorder

Standard (boxed) - 3 dagar headstart

Aha! Tack för infon! - Jag trodde det var precis som du sa, sen mumlade folk om 3 dagar och jag kollade lite snabbt och såg det. Men nu är världen åter igen korrekt tack var dig. Man bugar och bockar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

EU såklart Kommer med största sannolikhet få ganska hög MS på en NA server

Det är inget man direkt märker av i TESO eller något MMO som jag har spelat faktiskt. Open betan körs ju på NA servrar.

Med det sagt, så kommer vi spela på EU servrar av den enkla anledningen att det är mer folk i rätt tidszon som kör där hehe.

Permalänk
Skrivet av Ernesto:

Det är inget man direkt märker av i TESO eller något MMO som jag har spelat faktiskt. Open betan körs ju på NA servrar.

Med det sagt, så kommer vi spela på EU servrar av den enkla anledningen att det är mer folk i rätt tidszon som kör där hehe.

Beror väl på hur pass mkt lagg det är, Börjar man närma sig 200ms så märker man verkligen av lagget

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Fick ett nytt mail nyss, tydligen en beta key samt en extra till man kan ge bort. Säg mig, är detta scam mail eller officiellt från Bethesda?

email adress: email@mailer.elderscrollsonline.com

Längre ner står det så här...

If you have not created an account, you'll need to create one and redeem the beta key provided in this email here. This is the same code we've sent you in previous invites.

Sätter jag musen över "here" så får jag upp detta...

http://click.mailer.elderscrollsonline.com/?qs= följt av massa nummer... Kan man lita på detta? Tack på förhand.

//Mort

Permalänk
Skrivet av MrMort:

Fick ett nytt mail nyss, tydligen en beta key samt en extra till man kan ge bort. Säg mig, är detta scam mail eller officiellt från Bethesda?

email adress: email@mailer.elderscrollsonline.com

Längre ner står det så här...

If you have not created an account, you'll need to create one and redeem the beta key provided in this email here. This is the same code we've sent you in previous invites.

Sätter jag musen över "here" så får jag upp detta...

http://click.mailer.elderscrollsonline.com/?qs= följt av massa nummer... Kan man lita på detta? Tack på förhand.

//Mort

Det är ingen scam

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMort:

Fick ett nytt mail nyss, tydligen en beta key samt en extra till man kan ge bort. Säg mig, är detta scam mail eller officiellt från Bethesda?

email adress: email@mailer.elderscrollsonline.com

Längre ner står det så här...

If you have not created an account, you'll need to create one and redeem the beta key provided in this email here. This is the same code we've sent you in previous invites.

Sätter jag musen över "here" så får jag upp detta...

http://click.mailer.elderscrollsonline.com/?qs= följt av massa nummer... Kan man lita på detta? Tack på förhand.

//Mort

Vissa har tur, om du inte har någon att ge nyckeln till så går det alltid att PMa mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Vissa har tur, om du inte har någon att ge nyckeln till så går det alltid att PMa mig

Har 3 nycklar nu, ska använda en själv, om ingen av mina bekanta vill ha dem så kommer jag att ge ut båda två, återkommer senare ikvälll med svar.

Permalänk
Medlem

Jag har en friend nyckel över. PMa om nån vill ha

EDIT: Nyckeln har fått ett nytt hem!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Jag har också en extra nyckel. Skicka PM!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag har också en nyckel om någon vill ha.
4MXJ3D73NW5MW635GWND

Hoppas någon får nytta av den

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

J9KR95JF5R4WP3LNA3GR

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Här kommer några till:

9E7DX44XD9WNR7DFJAJ7
L993FNPGECGFRKCC6N3P
RMJWJCF4A3XJCW73LLE5

Testa annars: http://www.gamerevolution.com/news/the-elder-scrolls-online-b...

Simma lugnt

Permalänk
Medlem

eftersom jag åter igen inte tyckte om ESO och dom fortsätter skicka keys till mig.
Ser lägger jag upp dom nya jag fick här igen.

YOUR BETA KEY: 96XFGL9Y9CTKRXYW6RMP
YOUR BETA KEY: CAWFRXWHNW4KGDJGCYRE

Permalänk
Medlem

Jäkligt seg nedladdning av klienten, några tips för att få det nedladdat snabbare?

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Jäkligt seg nedladdning av klienten, några tips för att få det nedladdat snabbare?

Laddar ner strax under 8mb/s. Kolla din brandvägg/pc inställningar.

Permalänk
Medlem

JHYJ3N36M7YWM47LGCH7

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk

5JL6AHX55DLAXPA6AFGT

Citera i alla fall när ni har tagit den

Permalänk
Medlem

Samma här. Pm'a om nån vill ha en nyckel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beta start 28/2?

Vilken tid kommer vi här i Sverige kunna logga in på betan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piteraq:

Vilken tid kommer vi här i Sverige kunna logga in på betan?

Ska väl vara noon EST, så det borde vara kl 18 här i Svedala

Permalänk

Tidigare har dock servern kommit upp tidigare än utannonserat, så har ni möjlighet så testa lite då och då tidigare på dagen. Första betan jag var med i var servern uppe flera timmar innan utannonserad tid.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Synd att spelet kommer kosta i månden, tycker spelet ser helt ok ut även fast jag inte spelar MMOs annars, men bara för att det kommer kosta i månaden så kommer jag inte spela det iaf.. :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Trodde först det var till någon beta som var öppen hela tiden, men fick också ett mail om betan i helgen. Förra gången kunde jag spela i typ 1 timme av hela helgen, hoppas på lite bättre resultat denna gång.

Permalänk
Avstängd

Blir en tuff helg.. Eso beta, wildstar beta och thief release!

Har också några nycklar kvar.
NHNHH4L447J53JNGXEF4
YNLRFDCN97TMN5DTPA36
969KKDDMWTHFRJY7MHR3