Grafikfan vill aldrig funka! GF ti4600...

Permalänk
Medlem

Grafikfan vill aldrig funka! GF ti4600...

Har fått en ny jobbdator och den har krånglat som bara den. De första dagarna funkade den ypperligt men efter ca 3 dagar började skärmen blinka till någon gång i början när man hade windows (XP home) igång när man klickade på musen. Men efter ett tag blev allt bra. Senare några dagar senare blev problemet värre och datorn hänger sig ofta och vill kanske starta upp 1/5ggr vilket senare blev ännu värre.
Jag körde nyaste detonators då hela tiden. I spel började jag få grafikfel och datorn hänger sig efter ett antal sekunder om man inte trycker på escape och går tillbaka in i spelet igen och allt funkar bra igen typ någon minut. Så jag testade att utan ta bort mina nya detonators installera en lite tidigare version och allt funkade bra i sisådär 2 dagar sedan började problemen uppenbara sig igen och allt blev bara värre tills jag vart tvungen att formatera. Så jag tog bort det förinstallerade XP home och tog till 2k pro...
Laddade ner de nyaste detonatorna och allt funkar jättebra i 3 dagar igen sedan börjarde problemen igen exakt samma. Så jag installerade Service pack 3 för jag hade läst om någon som hade problem i xp som gick bort med deras service pack. Funkade också i typ 2 dagar men sedan började allt igen. Får grafikfel i uppstart av datorn också men när jag hade tur och kom in i windows efter problemen blivit gigantiska installerade jag lite äldre drivrutiner igen och allt funkar iaf att starta upp 1!! gång men sedan vill inte skärmen komma igång om man inte kör felsäkert läge.
Så vadfasen ska man göra? Kräva ett nytt märke av grafikkort för det vill ju inte funka i win2k eller xp, millenium och 98 är uteslutet är bara så trött på ALLT!
Hjälp mig, snälla nån!

Permalänk
Medlem

Kan ju vara ett produktionsfel på kortet. Har du några grafikbuggar i windows eller när det startas?
Windows 2000 PRO då? Det är jävlit stabilt med servicepacken installerade.

Permalänk
Medlem

Jag har win2k pro det är det som är grejen, ja det är grafikfel när windows startas oftast om jag inte precis ominstallerat detonatators som jag måste göra varje gång jag startar datorn.
Har också lite små grafikfel precis när den startar upp några pixel som inte vill funka ibland

Permalänk
Medlem

Det kan vara grafikkortet och kan vara Moderkortet.....Prova testa Geforce på en kompis dator.....har du fått Volvo Ibm dator eller? Du har garanti....så skicka tillbaka den