Defekt chassi! Min/Max tid för reklamering?

Permalänk
Medlem

Defekt chassi! Min/Max tid för reklamering?

Hej!

Fick precis hem min beställning från cdon.com på ett ihop plock av en dator i delar, upptäckte då att chassi var defekt.
Upptäckta fel vid första anblick:
1. Sidopanel på chassi har en buckla nere i högra hörnet.
2. Trasigt fläktblad på fläkt i fronten. (Låg löst i chassi)
3. En svart liten plastdetalj låg brevid fläktbladet på botten av chassi, vet dock inte var den hör hemma.
4. Chassi är snett, därmed svårt att ta av sidopanel, samt att hotswap-buren i fronten är fastklämd.
5. Lucka i front för fläktar sitter snett och går inte att sätta fast korrekt.

Undrar då hur lång tid det kan ta när man skickar in det, samt att dem ska kolla på det, eventuellt skicka till tillverkare, sen så ska dem kolla på det för att sedan besluta och skicka tillbaka, någon som har bra koll på hur lång tid det BRUKAR ta? Såg att det kan ta UPPÅT en månad, men det går väl antagligen snabbare i dem flesta fall?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Fråga CDON så sparar du lite tid. Eventuell fraktskada som det låter som borde det inte ta mer än kanske 2veckor

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Ett chassi är ett chassi, ska räcka att de kikar på de och skickar nytt, inget man ska reparera.
Åker garanterat till skroten sen

Brukar funka för mig att fota tydliga skador och sedan erbjuda att jag skrotar det åt företaget om de skickar nytt, vet inte
hur snälla cdon är i sådana här fall.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Antielefant

Ersättningsprodukt skickas direkt under förutsättning att de har ett hemma. Sedan är resten av hanteringen mellan CDON och Posten, då det luktar väldigt mycket fraktskada över det hela.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync