Flytta fil mellan Iphone och dator utan internet! Akut för dagen

Permalänk
Medlem

Flytta fil mellan Iphone och dator utan internet! Akut för dagen

Ber om ursäkt för att jag inte hittar en bra officiell Iphone tråd, som ger snabbt omgående svar.

Jag har en iphone (3gs) med senaste uppdateringen osv. Jag har ett problem som ni fattar, akut.

Jag har en rapport jag måste skriva på min dator, som är w7 laptop utan internet. Den wordfilen måste jag senare föra över till min iphone som har internet för att maila den.

Jag kommer på några tankar.
1. Iphonen är inte låst till laptopen, dock inte uppdatera automatiskt allt osv om det påverkar nåt. Jag kan ju använda den som modem antar jag?
2. Kan jag föra över filen och sen maila den på något bra sätt, genom usbkabeln?
3. Telefonen är inte jailbreakad.
4. Hur skickar jag över en fil från datorn till iphonen genom usb-kabeln och sen mailar den från mobilen?

Tack på förhand, behöver omgående svar gärna.

Permalänk

Använd telefonen som USB-modem för datorn, väldigt lätt med Mac OS X men för Windows behöver du något sådant här kanske?

http://imodem.en.softonic.com/

Alternativt kan du spara filen som pdf och synka in den via iTunes, men är inte säker på att du kan maila den därifrån.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Anslut till nätet med din mobil, gör den till en hotspot, anslut till mobilen med laptopen precis som vilket annat trådlöst nätverk som helst. Sen mailar du direkt från datorn.

Permalänk
Avstängd

Lättast fixar du det om du gör som Chamezz sa.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Anslut till nätet med din mobil, gör den till en hotspot, anslut till mobilen med laptopen precis som vilket annat trådlöst nätverk som helst. Sen mailar du direkt från datorn.

Kan man göra det med 3GSen? Trodde det var en iPhone 4 och senare feature

EDIT: Ja, det går inte med 3GSen: http://support.apple.com/kb/HT3574

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd

Ja det va ju verkligen värdelöst av apple Är ju hur gammal teknik som helst, båda mina gamla nokian hade ju denna funktion redan :S

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

Det går dock att använda den som dongel, och utnyttja telefonens internet på så sätt, precis som det nämndes i andra posten...

Styvbrorsan gör det hela tiden till sin stationära, och han har iPhone 3gs, om inte ännu äldre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Varför inte bara föra över filen via usb till mobilen o sen maila?

Eller saknas ett öppet filsystem på iOS?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar, efter lite försök med mobilen som dongle gickdet kanon. Itunes behövde vara igång.