[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Då smiter jag in den här. Är nästan helt säker på att det varit med förut men låter er gissa igen i så fall

Uj, jag minns inte bilden från tidigare i tråden? ... men minnet är inte tillförlitligt
Får lite serie-känsla över det hela. Karaktären på bilden ser ut som en blandning av Robocop och Judge Dredd
Samtidigt får perspektivet det hela att mer se ut som en modern Bioforge-klon.
Äh, jag kan inte ens komma på vad jag ska gissa på än så länge...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Uj, jag minns inte bilden från tidigare i tråden? ... men minnet är inte tillförlitligt
Får lite serie-känsla över det hela. Karaktären på bilden ser ut som en blandning av Robocop och Judge Dredd
Samtidigt får perspektivet det hela att mer se ut som en modern Bioforge-klon.
Äh, jag kan inte ens komma på vad jag ska gissa på än så länge...

Vi fortsätter med kryptiska ledtrådar då..

Tillverkarens namn får mig att tänka på skärgård om natten. Det är en uppföljare i en serie men annorlunda gameplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Verkar som vi behöver fler hintar/bilder

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Vi fortsätter med kryptiska ledtrådar då..

Tillverkarens namn får mig att tänka på skärgård om natten. Det är en uppföljare i en serie men annorlunda gameplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Det fick mig att tänka på "Black Isle Studios". Men det enda spelet som möjligtvis kan stämma in med din bild är för mig det helt okända "Torn", vilket dessutom lades ner innan release, så det kan inte vara det.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Det fick mig att tänka på "Black Isle Studios".

Samma här! ... men hittade inte heller något där som kunde matcha!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Samma här! ... men hittade inte heller något där som kunde matcha!

Det kan bero på att jag i min lilla hjärna blandade ihop utvecklare och speltitel .. Sorry!

Tillverkaren har en färg i sitt namn och spelserien heter något med en våldsam ö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Tillverkaren har en färg i sitt namn och spelserien heter något med en våldsam ö.

Det satt djupt inne, men nu har jag fångat upp det...
Battle Isle Phase 4 (eller Incubation som nog är titeln jag minns från den tiden) från Blue byte måste det vara!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker på att jag har rätt, så jag kör på när jag ändå fick ett uppslag på ett spel som hunnit blivit tillräckligt gammalt för den här tråden

Vi börjar med en småkass suddig bild:

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det satt djupt inne, men nu har jag fångat upp det...
Battle Isle Phase 4 (eller Incubation som nog är titeln jag minns från den tiden) från Blue byte måste det vara!

Helt rätt! Väldigt trevligt spel, uppföljaren blev tyvärr allt för beroende på slumpen för att vara skoj .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Hint om min bild: utvecklaren har delar av namnet gemensamt med utvecklaren till Videoapans förra bild.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hint om min bild: utvecklaren har delar av namnet gemensamt med utvecklaren till Videoapans förra bild.

Kan det vara Shadowgrounds av Frozenbyte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Kan det vara Shadowgrounds av Frozenbyte?

Ursäkta sent svar, men jepp, helt korrekt!

Din tur!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ursäkta sent svar, men jepp, helt korrekt!

Din tur!

Hade aldrig klarat den utan ledtråden.

Nästa spel:

Permalänk
Medlem

Hmm undrar om den där varit med förut eller om jag blandar ihop den med någon longplay jag skummade genom halvnyligen?
Hmm, Jag gissar på arkadversionen av Dungeons and dragons, men jag tror den ser lite annorlunda ut.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm undrar om den där varit med förut eller om jag blandar ihop den med någon longplay jag skummade genom halvnyligen?
Hmm, Jag gissar på arkadversionen av Dungeons and dragons, men jag tror den ser lite annorlunda ut.

Ingen aning om det varit med tidigare. Troligtvis skulle jag säga då tråden pågått så länge.

Din gissning är fel men samtidigt en liten del rätt

Edit: Det är alltså inget av de 2(?) D&D-spelen i genren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Hade aldrig klarat den utan ledtråden.

Nästa spel:
http://romhustler.net/img/screenshots/mame_new/ingame/kodr1.png

Kan det vara King of dragons? Skulle väl fungera med din ledtråd också, inga dungeons här inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Kan det vara King of dragons? Skulle väl fungera med din ledtråd också, inga dungeons här inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt gissat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Rätt gissat!

Dåså, sug på denna mindre obskyra diamant!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Bounce hette det väl, spelade det på mobilen rätt mycket..
Ganska säker på att det är rätt men har inget nytt så fritt spel för min del.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorma88:

@Videoapan: Bounce hette det väl, spelade det på mobilen rätt mycket..
Ganska säker på att det är rätt men har inget nytt så fritt spel för min del.

Helt rätt, ett av Nokias spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Nähä, då ingen annan verkar ha något på gång och jag reser utan möjlighet till bildfix (läs orkar inte) så kommer här en liten introduktion:
Något skumt sker i templet utanför staden. Den mäktige magikern kallar på er och ni kommer till hans studiekammare där elden brinner i eldstaden. Utanför regnar det och blixtar reflekteras i pölar och fönster.
Han förklarar uppdraget och teleporterar er med lättare utrustning och några få matransoner till den vargfyllda skogen kring templet.

Sen börjar själva spelet ,vilket är det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

@Videoapan: Hahaha! Det var ett nytt koncept i denna tråden. Jag gillar det.

En mycket målande beskrivning, men det ringer tyvärr ingen klocka. Får se om någon annan kanske har en aning.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Eye of the Beholder 2! 4 diskar och många timmar vid Amigan! Blev en hel del kartor ritade också, och det var spelet som fick upp mitt intresse för AD&D när det begav sig. Är det rätt fixar jag ny bild under morgondagen!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

@Videoapan: Eye of the Beholder 2! 4 diskar och många timmar vid Amigan! Blev en hel del kartor ritade också, och det var spelet som fick upp mitt intresse för AD&D när det begav sig. Är det rätt fixar jag ny bild under morgondagen!

Eye of the Beholder 2: the legend of Darkmoon är helt korrekt!

Körde det också på Amiga, hemma hos en kompis. Tog många många timmar och tror att jag fortfarande kommer ihåg några av kartorna utantill. Mitt favoritspel under lååång tid. Spelade ettan efter tvåan och gillade det också men tvåan mer av någon anledning. Trean inte alls tyvärr.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Lysande! Gillade tvåan bättre också, tyckte det var så mycket mer spännande miljöer och allmänt mer varierat. Längtade förgäves till att trean skulle komma på Amiga, men det hände ju inte (vad jag vet), och sedan när jag väl provade det på PC flera år sedan kändes det som att tåget redan gått och kvar satt jag med en tom känsla.

Sitter på jobbet nu men jag ska ta fikastunden i akt att författa någon fråga enligt samma upplägg jag med! Intressant variation från de vanliga bilderna, detta var en kul idé!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

I detta franskskapade äventyr som går under minst två olika titlar följer vi en hemlig agent på uppdrag i en fiktiv bananrepublik. Spelets intro visar en topphemlig prototyp stjälas och sedan får vi en genomgång av uppdraget i ett kontor i en skyskrapa i Washington D.C. Väl på flygplatsen börjar första uppdraget, att ta sig genom passkontrollen...

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

I detta franskskapade äventyr som går under minst två olika titlar följer vi en hemlig agent på uppdrag i en fiktiv bananrepublik. Spelets intro visar en topphemlig prototyp stjälas och sedan får vi en genomgång av uppdraget i ett kontor i en skyskrapa i Washington D.C. Väl på flygplatsen börjar första uppdraget, att ta sig genom passkontrollen...

Detta ekar bekant i mitt huvud men kan inte riktigt placera det ändå.. Peka-klicka-äventyr?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Operation Stealth kanske?

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArKAN:

Operation Stealth kanske?

Tror det är rätt! Kom inte på namnet.
Tidigt från Delphine software om jag minns rätt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArKAN:

Operation Stealth kanske?

Jajamen, snyggt!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)