Byte till SSD i laptop

Permalänk
Medlem

Byte till SSD i laptop

Hej
Skaffat en SSD till min laptop. Har nu två frågor:
1. Jag ska klona den gamla disken men köpte en OEM-version så jag fick inte med någon USB-adpter. Kan jag sätta in den i min externa 3,5" case som jag har?
2. Går det boota upp den gamla disken och via USB och sedan genomföra kloningen till SSDn som sitter i? Jag var lite snabb och skruva i den i datorn och installerade en ren kopia. Fick dock halva batteritiden så får nog leva med all junk som följer med oem-installationen.

tack

Visa signatur

Intel Core I5 7600K, ASUS ROG STRIX Z270I GAMING, Corsair 16GB DDR4, ASUS GeForce GTX 970.

Permalänk
Avstängd

Så här tror jag du kan göra iallafall om du har windows 7 och har en extern hårddisk.Ha den gamla h-disken i laptopen.Skapa en systemavbildning med inbyggda windowsprogrammet till en extern hårddisk.sätt i ssdisken i laptopen i med windowsskivan och boota med den.och sen välj installera windows med en systemavbildning du skapat tidigare.men det finns kanske bättre sätt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jo det går att klona disken fullständigt med Intel Data Migration Software. Inte det som är problemet. Vill helst klona den gamla ifrån USB-porten genom eventuellt min externa case.

Visa signatur

Intel Core I5 7600K, ASUS ROG STRIX Z270I GAMING, Corsair 16GB DDR4, ASUS GeForce GTX 970.

Permalänk
Avstängd

Tror ändå du måste ha disken som ska klonas idatorn sätt ssdn i ditt case så kommer d funka

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Tror ändå du måste ha disken som ska klonas idatorn sätt ssdn i ditt case så kommer d funka

Funkade faktiskt utmärkt att klona disken ifrån den gamla kopplad till USB.

Visa signatur

Intel Core I5 7600K, ASUS ROG STRIX Z270I GAMING, Corsair 16GB DDR4, ASUS GeForce GTX 970.