Permalänk
Skrivet av mindflow:

Ingen som har funderat på om det kan vara ett virus? dom brukar ha en förmåga att ställa till dom mest konstiga problem.

Kan starta en scan med avast nu!

Permalänk
Skrivet av mindflow:

Ingen som har funderat på om det kan vara ett virus? dom brukar ha en förmåga att ställa till dom mest konstiga problem.

Avast hittade ett malware faktiskt, så ska se hur det funkar nu när jag tagit bort det!

Permalänk
Medlem

testa köra sökning med malarebytes anti malware med. Avast kan lätt missa. Du kan även testa tune-up utillies, allt som det pogrammet fixar kan man även fixa själv men det är skönt att få det gjort åt en.

Permalänk
Skrivet av kastrix:

testa köra sökning med malarebytes anti malware med. Avast kan lätt missa. Du kan även testa tune-up utillies, allt som det pogrammet fixar kan man även fixa själv men det är skönt att få det gjort åt en.

Kör malware bytes nu, den har hittat 14 än så länge! Tack för det tipset! Kör tune-up snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Annars skulle det kanske vara dags att installera om Windows alternativt rensa bort lite program som sätter sig i autostart. Ser på din screenshot att du har 88 processer igång, medan en dator i någorlunda bra skick aldrig bör ha över 50 processer. I mitt hus finns 3 st datorer med Windows 7 och ingen av dem har mer än 45 processer igång.

88 låter ju inte som mycket det heller, jag har 79 igång nu och det jag har igång är mina autostart program och steam/skype/chrome/AIDA64/AI Suite/F-Secure och LGS. Jag ligger på 0-1% CPU användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Annars skulle det kanske vara dags att installera om Windows alternativt rensa bort lite program som sätter sig i autostart. Ser på din screenshot att du har 88 processer igång, medan en dator i någorlunda bra skick aldrig bör ha över 50 processer. I mitt hus finns 3 st datorer med Windows 7 och ingen av dem har mer än 45 processer igång.

Dock har jag igång 117 processer, och CPUn pendlar mellan 2-8%, så det behöver inte betyda något alls.

OnT; Testat att avsluta precis Allt, som är okej att avsluta, kika sen i aktivitetshanteraren igen.

Permalänk

Får se hur jag gör, malware bytes har än så länge hittat 24 filer som är röda så att, återkommer senare!

Permalänk
Medlem

har samma problem min går upp till 50% när jag använder musen.. Det är dock inte beroende av vilken mus man använder eftersom att det händer med 4 av 4 olika möss

Permalänk
Avstängd

Kan säga en sak; min cpu jobbar mer när jag spinner runt musen som det aspergerbarn jag faktiskt är, tack vare att jag kör 1000HZ pollingrate. Detta fenomen försvinner vid 125/500hz t.ex.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Men hur sänker jag polling rate på en R.A.T 7 som har dynamic up to 1000hz? :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ramengaijin:

Men hur sänker jag polling rate på en R.A.T 7 som har dynamic up to 1000hz? :/

Jag tycker det låter som hög tid att formatera om burken..... tittade på din bild och såg direkt att du har en sjuhelv*tes massa skit på datorn.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Hade några skit saker i datorn enligt malwarebytes så tog bort det, gött att ha bort lite virus osv, kör nu tune-up för att se om detta förbättrar!

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Jag tycker det låter som hög tid att formatera om burken..... tittade på din bild och såg direkt att du har en sjuhelv*tes massa skit på datorn.

Det värsta är att jag har så mycket filer och så som jag behöver ha kvar :/