Arizona på väg att förbjuda internettrollande

Permalänk
Medlem

Haha, men det är ju internet!! dom kommer att bli trollade iallafall, som att alla är från Arizona.

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Avstängd

haha, helt sjukt, hur ska dom kunna bevisa något? näää inte har jag skrivit det där, det var grannen...

Permalänk
Medlem

Jag undrar detsamma som många andra. Om jag eller någon i zimbabwe trollar någon i Arizona... hur gör dom då?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker på tidsskillnaden mellan USA och Sverige? Om det skrevs om det den 2 April i Sverige så är det väll den 1 April i USA?

Känns väldigt mycket troll över detta!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Tror det blir svårt att skilja på dumhet och trollande.

helt rätt,

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Hahaha, bäst att vänta lite efter den 1:a april med nyheten så folk tar den på allvar, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Hahaha, bäst att vänta lite efter den 1:a april med nyheten så folk tar den på allvar, eller?

Var har du varit de senaste dagarna? Det är den 3e idag...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Internet troll... är inte det skämt? Ironi osv..? Alla tar upp internettrolls som "haters"? Det är väl haters som gömmer sig bakom sina skärmar och kränker osv? Trolls rickrollar och låtsas vara über-emot håriga arnhålor på fb för att se femenister lacka ur.. o well

Permalänk
Medlem

Om man läser texten som är länkad i nyheten är det väldigt tydligt att avsikten är att stoppa telefontrakasserier, med tillägg för att inkludera mail, sms osv. Hur idiotiskt än må vara att man inte får svära åt någon i telefon, så var nog avsikten bara en-till-en-kommunikation. Om så är det också tydligt att de inte har någon kolla på vad de skriver.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag tänker använda tiden tills lagen träder i kraft till att bygga upp ett bibliotek med hemsidor stationerade i Arizona.

Sen tänker jag gå bärsärk.

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andre_H:

vad blir olagligt härnäst? fuska i spel?

det välkomnar jag med öppna armar

Permalänk
Medlem

garanterat ett 1a aprilskämt

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Chalange acepted! alla skaffar en proxy i arizona sen trollar vi internet och ser vad som händer.

░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄░░░░░░░
░░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄░░░░
░░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█░░░
░░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░░█░░
░▄▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░░█░
█░▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒░█
█░▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
░█░▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█░
░░█░░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█░░
░░░█░░░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█░░░
░░░░█░░░░▀▀▄░█░░░█░█▀██████░█░░
░░░░░▀▄░░░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█░░
░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░▒░░░█░
░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░░░█░
░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░░░░█░░

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Troll vill förbjuda troll?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Kan vara svårt på att skilja trollning från dumhet.

Där sa du något de kan verkligen få problem med det i just det landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3lander:

Internet troll... är inte det skämt? Ironi osv..? Alla tar upp internettrolls som "haters"? Det är väl haters som gömmer sig bakom sina skärmar och kränker osv? Trolls rickrollar och låtsas vara über-emot håriga arnhålor på fb för att se femenister lacka ur.. o well

hörde på Aschberg i Radio1 de snackade om just det och man kunde roa sig åt flera arga inringare.
Men att mordhota någon för att inte ha rakat sig tycker jag är att gå alldeles för långt även om man trollar.

Permalänk
Medlem

Helvete vilken censur! Vem som helst som uttrycker någonting överhuvud tagen kan alltså om lagen går igenom sättas i fängelse.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,7 Ghz - Kühler H2O 620 - 16 Gb Vengeance - p8p67 PRO B3 - gtx 560 ti Phantom 2 Gb - Force 3 SSD 120 Gb - Caviar Green 2 Tb

Permalänk

"Use of an electronic or digital device to terrify..."
um, så inte bara troll utan även skräckfilmer förbjuds?

Permalänk
Medlem

1st amendment

Ozzed I vilket planet lever du? Demokratin tog slut med Nyliberalismens ingång, journalister är papegojor, regeringar anställda från marknaden, poliserna vill jag inte uttala mig om, rättsystemsutövare anställda från partierna. Vakna upp vi lever i en oligarkisk diktatorisk markadsekonomi och dem prövar varje dag människornas gränser. Välkommen till medeltiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talis:

Ozzed I vilket planet lever du? Demokratin tog slut med Nyliberalismens ingång, journalister är papegojor, regeringar anställda från marknaden, poliserna vill jag inte uttala mig om, rättsystemsutövare anställda från partierna. Vakna upp vi lever i en oligarkisk diktatorisk markadsekonomi och dem prövar varje dag människornas gränser. Välkommen till medeltiden.

Haha. Denna killen förstår sig definitivt inte på liberalism.

Ta dina konspirationsteorier till flashback istället.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Avstängd

Svordomar?! What the fuck?

Permalänk
Medlem

Det är USA vad förväntar sig folk....
I’m proud to be an American where at least I know I’m free. Mellan 1776-1777

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Mullvad:

;12129051']För i Sverige är det ju fullt lagligt att köra bil utan fungerande belsysning osv.?
Det är böter om det inte har halvljus på.

lol i sverige är det lite mer slappt ,exempel på 1av flera visste du om att du måste använda blinkers in i rondellen och ut , man brukar normalt inte använda blinker inn fast det är lag

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Hah, så där försvinner alla konspirations-troll som hävdar att illuminati-jude-ödlorna styr världen, att en planet ska krossa jorden 2012, magi kommer förstöra världen 2012, eller något annat rådumt som endast de mest lättpåverkade sinnesslöa människorna skulle kunna tro på.

Permalänk

Hugaligen, vilken tur att man inte bor där! Jag skulle ju få 3-dubbla dödsstraff redan första dan på internet. Trollandet är mitt liv.....

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Fun fact IDRA bor i arizona

Permalänk
Avstängd

Hmmm, vem bestämmer var gränsen för trollande går? Ett typiskt idiot förslag från det där patetiska landet i väst

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

"Annoy"? Så om någon blir irriterade utav någon annan, eller irriterar en annan, så kan han få böter och/eller fängelse?

Amerikaner, ett jävla snefött folk.

Permalänk
Medlem

Dom borde nog specisera vad gränser går, förslagsvis använda samma lagar som redan finns ang. hur man ska bete sig I.R.L
Borde inte vara så svårt..

Jag menar, man kan ha olika åsikter och munhuggas om det.. men att kalla någon idiot eller hota någon borde vara lika förbjudet på nätet som i vanliga livet..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro