PC-patch för Battlefield 3 är ute! (29/3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Tror att AS VAL kommer bli fett OP med extended mag. .

Provade AS-VAL nyligen och den har blivit lite svårare att få raka skott med...dock så tror jag att den kommer bli rätt OP i close combat.

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Hehe, man tror dom skojar med en. Dra till med att dubbla spawnprotection, som redan är drygt. Se även till suppression är 300% kraftigare än innan. Man kan ju dampa för mindre....

Supression resist har också ökats, just sayin. Sen som det är nu så kan ju recons göra headshots trots att de blir suppressed (med supressboost), vilket är rätt sjukt. Det är väl enda användningsområdet för Supboosten liksom. Den funkar ju inte ett skit i close/mid-range mot semi-autokarbiner.

Och spawn protection är nice om man kör TDM där på ex docken står folk ofta och väntar på spawns. Nu får man chans att se vart dom står och sikta in sig innan man startar. Kan inte bli mer rättvist

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Provade AS-VAL nyligen och den har blivit lite svårare att få raka skott med...dock så tror jag att den kommer bli rätt OP i close combat.

Ja den har varit lite klen på långt håll. Men den har ju ägt i close. Enda anledningen att jag inte använder den så ofta är att man måste ladda om så ofta. Men nu får man väl se ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Det är det att du kan hyra en server, dock är det PS3 folk som säger att det kostar en liten summa, men det kanske var bara för dem men inte för oss på PC.

Nej, jag tror inte att det har med serveruthyrning att göra. Såg en tråd på ett annat forum där folk har tittat lite i nya HTML- och browser-plugin-koden, finns saker som "You have been invited as a team leader for team A". Hittar inte tråden, men här är en annan med lite info:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Sitter på ett 7970 och har inga problem med att ligga kring 60FPS med allt på ultra i 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Ja den har varit lite klen på långt håll. Men den har ju ägt i close. Enda anledningen att jag inte använder den så ofta är att man måste ladda om så ofta. Men nu får man väl se ^^

Det är det vapnet jag använt mest och dödat mest med faktiskt. Så känns skönt med 10 skott extra men skotten sprider sig rätt rejält under full auto och vapnet flyger över hela skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Tråkigt .. Skojar du eller ? Med så usla fps är spelet ospelbart . Jag kunde inte bry mig ett skit om de små uppdateringar dom gjort . Men att få sänkt fps är idioti . Men dom kanske inte vill ha folk med nyare amd kort som spelar .:(

Jag har själv inte testat än men jag märkte av det efter den föra. Det verkar inte spela någon roll om man har AMD eller Nvidia.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Hade varit skönt om man kunde starta Origin då, för det har jag inte kunnat efter många många olika fixar och knep, på säkert 3 veckor.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Det är det vapnet jag använt mest och dödat mest med faktiskt. Så känns skönt med 10 skott extra men skotten sprider sig rätt rejält under full auto och vapnet flyger över hela skärmen.

Haha du får bursta mer då (;

Tror jag har mest kills med Mp7 och den där Qbu-88 eller vad den heter (semi-carbinen till recon som kom med B2K)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Orici:

Trevlig hastighet dom har på servrarna 40MB/s

Går riktigt snabbt här med, tror Origin kan bli bra om de fixar alla buggarna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Ja den har varit lite klen på långt håll. Men den har ju ägt i close. Enda anledningen att jag inte använder den så ofta är att man måste ladda om så ofta. Men nu får man väl se ^^

Skrivet av IntelAti:

Det är det vapnet jag använt mest och dödat mest med faktiskt. Så känns skönt med 10 skott extra men skotten sprider sig rätt rejält under full auto och vapnet flyger över hela skärmen.

Varför har ni inte använt halvautomat på vapnen om ni nu klagar på att ni måste ladda om hela tiden och vapnet flyger runt? Jag kör halvautomat varje gång jag skall ta ut någon på långt avstånd och sen auto när de är 5 meter ifrån mig.

Permalänk

Hoppas dom har gjort spelet spelbart nu. Var några månader sen jag lirade.
Så jävla uruselt att dom släppte ett 70% klart spel.

Permalänk
Medlem

Känner på mig att det kommer vara ett jävla tutande nu ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Varför har ni inte använt halvautomat på vapnen om ni nu klagar på att ni måste ladda om hela tiden och vapnet flyger runt? Jag kör halvautomat varje gång jag skall ta ut någon på långt avstånd och sen auto när de är 5 meter ifrån mig.

Klagar inte! Jag kör inte halvautomat när jag ska ta folk på långt avstånd. Bara att klicka snabbt och lätt med musknappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Haha du får bursta mer då (;

Tror jag har mest kills med Mp7 och den där Qbu-88 eller vad den heter (semi-carbinen till recon som kom med B2K)

Burstar gör jag bara syftade på dess egenskaper under full auto!

Permalänk
Medlem

kört en liten stund bara nu. men skillnaden ja märkt är:
TUTA ;D
Laser syns från tanks
Grafiken ändrad? Känns lite som real life moddet. Jag ser MYCKE bättre på långt avstånd nu. innan på hardcore så kunde jag inte se tanks på långt avstånd i helin. nu ser jag mycke tydligare. redan från basen ser jag var dom är. utan att behöva sitta 1cm från skärmen.
Rakterna från helin har smalare rök så man ser även fast man sprayar.
Ge order på flaggor via att hålla in Q istället för bara Q - äntligen. helt idiotiskt var det innan då de va samma som spot-knappen.
LJUDEN är ändrade. i helin till exempel märkte jag massa konstiga ljud. till exempel när du blir träffad av tanks shotgunshells va dom nu heter så har det nu ett ljud.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte ens starta gamet. Ingen bild, utan det blir bara helsvart med BF3 ljud ("Taking Alpha" osv osv). Detta efter att jag uppdaterat....
Kan tabba tillbaka till Windows utan problem. Tabbar jag tillbaka så är felet kvarstående, dvs svart screen med spelljud.

Någon bugg som är känd för denna patchen redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Skulle även vilja se en ändring så att man måste sikta en liten stund för att få ett rakt skott. Nu är det för mycket raketninjor som skjuter superaccurate trots att de springhoppar bakom skydd.

Det där var en jävligt bra idé! Någon slags mätare som visas och som fylls på när man "siktat in sig". Ska ju naturligtvis ta max 2-3 sekunder, men ändå. Som du säger är det för lätt att bara dra iväg ett skott med rpg/smaw.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Det där var en jävligt bra idé! Någon slags mätare som visas och som fylls på när man "siktat in sig". Ska ju naturligtvis ta max 2-3 sekunder, men ändå. Som du säger är det för lätt att bara dra iväg ett skott med rpg/smaw.

Kommer aldrig att hända dålig ide för övrigt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Kommer aldrig att hända dålig ide för övrigt.

Du får gärna beskriva varför.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Klagar inte! Jag kör inte halvautomat när jag ska ta folk på långt avstånd. Bara att klicka snabbt och lätt med musknappen

Jo, du klagde på att vapenet flög runt på skärmen när du använde auto. Sen fördelen med att använda halvautomat är att man vet hela tiden att ett skott lämnar mitt mag och inte tre som det gör om man gör på ditt sätt och detta innebär att jag slipper ladda om ofta och har skott kvar för 2-3 gubbar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Du får gärna beskriva varför.

Behöver jag verkligen det? Så du menar att vi ska ha en påklistrad mätare på HUD'en som visar att du kan skjuta ett rakt skott efter 2-3 sekunder.

Löjligt på alla nivåer, känner att om jag ska förklara djupare varför detta är en dålig ide, bara är bortkastat med tid.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Behöver jag verkligen det? Så du menar att vi ska ha en påklistrad mätare på HUD'en som visar att du kan skjuta ett rakt skott efter 2-3 sekunder.

Löjligt på alla nivåer, känner att om jag ska förklara djupare varför detta är en dålig ide, bara är bortkastat med tid.

Vilka givande svar du kan ge. Imponerande. Du kanske ska argumentera för din sak, istället för att yttra likartade löjligheter?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Vilka givande svar du kan ge. Imponerande. Du kanske ska argumentera för din sak, istället för att yttra likartade löjligheter?

Vad ska jag säga, jag är en ärlig människa säger som jag tycker. Studerar även till spelutvecklare och rent designmässigt och hur allt fungerar i BF3 så är detta inget som kommer falla på plats någonstans.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vad ska jag säga, jag är en ärlig människa säger som jag tycker. Studerar även till spelutvecklare och rent designmässigt och hur allt fungerar i BF3 så är detta inget som kommer falla på plats någonstans.

Nu handlar inte detta om ärlighet eller huruvida du studerar till spelutvecklare eller inte. Det saken handlar om är att du inte ger konstruktiva svar, utan enbart skriver ovidkommande saker som inte tilldelar något som helst värde.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Nu handlar inte detta om ärlighet eller huruvida du studerar till spelutvecklare eller inte. Det saken handlar om är att du inte ger konstruktiva svar, utan enbart skriver ovidkommande saker som inte tilldelar något som helst värde.

Jag sa varför läs så ser du. Kan knappt begripa att du ser det som en lösning.
DICE kommer aldrig att implementera detta, mark my words.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag sa varför läs så ser du. Kan knappt begripa att du ser det som en lösning.
DICE kommer aldrig att implementera detta, mark my words.

Det har jag aldrig påstått heller. Herregud människa, jag gav ett exempel på hur man skulle kunna undvika RPG/SMAW-spam, utan att för den delen proklamera för att det förslag jag gav är det bästa. Det kan vara implementerar i koden utan att det syns på HUD:en, men någon slags fördröjning ska det enligt mig vara.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Det där var en jävligt bra idé! Någon slags mätare som visas och som fylls på när man "siktat in sig". Ska ju naturligtvis ta max 2-3 sekunder, men ändå. Som du säger är det för lätt att bara dra iväg ett skott med rpg/smaw.

Så du menar på fullast allvar att ifall jag ser någon som jag ska skjuta så ska jag stanna upp i 2-3sek innan jag kan skjuta rakt? Sen rekyl på det? Skulle slöa ner hela spelet och skulle inte fungerat någonstans. Ifall jag inte inväntar de sekunder så börjar jag skjuta snett för att sedan ha rekylen att hantera på det?
Låter för mig helt obegripligt.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallzon:

Nu kan jag inte ens starta gamet. Ingen bild, utan det blir bara helsvart med BF3 ljud ("Taking Alpha" osv osv). Detta efter att jag uppdaterat....
Kan tabba tillbaka till Windows utan problem. Tabbar jag tillbaka så är felet kvarstående, dvs svart screen med spelljud.

Någon bugg som är känd för denna patchen redan?

har samma problem... finns det någon med lösning...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Så är det ju inte riktigt... Sen vad menar du med att gå tillbaka till att bara köra plattform? PC är en plattform....

nu tror ju inte jag att du är dummare än att du fattade vad jag menade.
det är så mycket krångligare att spela på datorn,
mycket lättare till ps3, där uppdaterar man sen är allt klart...