Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det verkar som det är så det ligger till, men frågan är ju varför Blizzard bryr sig om man får spelet dagen innan eller inte?
Spelet är ju ändå oanvändbart innan midnatt.

Även om det kanske inte är tanken så lär det ju åtminstone öka försäljningen av deras digitala kopior som de har större marginal på?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Någon som hittat en billigare kopia än från offgamers.com än? (389 SEK för US edition, 423 SEK för EU).

Hoppas på priskrig nu innan release, så bjukka på info/länkar om ni kan!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Även om det kanske inte är tanken så lär det ju åtminstone öka försäljningen av deras digitala kopior som de har större marginal på?

Aah, tänkte inte på det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

För nån som inte kommer åt sidan från jobbet...vad kostar den digitala versionen från Blizzard?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

59.99 EUR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

För nån som inte kommer åt sidan från jobbet...vad kostar den digitala versionen från Blizzard?

59,99 € = 543 kr

köpte min igår men lyckas inte komma över 250kb/s av någon anledning.. har haft den på i 7 timmar och har runt en 3-4 timmar kvar..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quellcrist:

59.99 EUR

Skrivet av Sarevok:

59,99 € = 543 kr

köpte min igår men lyckas inte komma över 250kb/s av någon anledning.. har haft den på i 7 timmar och har runt en 3-4 timmar kvar..

O helvete!

Ok, det var ju inte värt det nånstans Speciellt inte om det knappt går att ladda ned ens

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

O helvete!

Ok, det var ju inte värt det nånstans Speciellt inte om det knappt går att ladda ned ens

Nu vet jag inte om det är bara jag med seg nerladdning, försökte googla lite men hitta liksom en obesvarad post på diablo 3 forumet annars är det lätt värt det. Ska googla lite till och sen ge dig svar om jag hittat källan till problemet

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra om någon butik börjar sälja det typ på fredag så man hinner ladda ner det. Förstår verkligen inte vad blizzard tänker med när de inte gör nerladdningen tillgänglig för alla som inte köper via sidan för deras svindyra pris. Visst, många köper det nog via b-net för att just kunna spela på dag 1, men det suger verkligen att man ska behöva det.

Affärerna har tydligen inte heller tillstånd att skicka spelet innan helgen, utan det ska skickas ut så att man får det på tisdagen.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Nedladdningen är tillgänglig för alla.

http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Där är för EU.

[Edit] länk till alla olika regioner :
http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?824402-Diab...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

O helvete!

Ok, det var ju inte värt det nånstans Speciellt inte om det knappt går att ladda ned ens

haha hittade lösningen!! Gick från 220kb/s till 11mb/s hel sjukt

Citat:

You can find below some simple steps and things to try to see what kind of results you get. Try these.

Check/Uncheck the "Don't throttle background download" box
Check/Uncheck the "Enable peer-to-peer transfer" box

If you see a speed increase after messing around with these, excellent! Both of those settings are checked for me.

Now the kicker for the article that most of you probably would have never thought to try.

Open up internet explorer (not firefox) if you aren't already in it
Go to tools (or settings) (might look like a cogwheel in the right-hand corner of the IE window)
Go to "Internet Options"
Click on the "Connections" tab
Click on "Lan Settings" at the bottom
Uncheck "Automatically detect settings"

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quellcrist:

Nedladdningen är tillgänglig för alla.

http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Där är för EU.

[Edit] länk till alla olika regioner :
http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?824402-Diab...

åååh, tack så mycket! då slipper jag oroa mig! Flyttar in i min första lägenhet på tisdag med fiberbredband indraget, så frågan är om man inte ska vänta. Eller kommer servrarna vara så överbelastade att det inte spelar någon roll vilket internet man har? Inte så insatt i detta då jag sällan köper MMO-spel vid launch pga detta.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Skulle vara bra om någon butik börjar sälja det typ på fredag så man hinner ladda ner det. Förstår verkligen inte vad blizzard tänker med när de inte gör nerladdningen tillgänglig för alla som inte köper via sidan för deras svindyra pris. Visst, många köper det nog via b-net för att just kunna spela på dag 1, men det suger verkligen att man ska behöva det.

Affärerna har tydligen inte heller tillstånd att skicka spelet innan helgen, utan det ska skickas ut så att man får det på tisdagen.

Förstår inte heller det där Var samma när jag skulle köpa TERA, fick inte hämta ut det dagen innan även om man ändå inte kan spela spelet...

Skrivet av Quellcrist:

Nedladdningen är tillgänglig för alla.

http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Där är för EU.

[Edit] länk till alla olika regioner :
http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?824402-Diab...

...men bra att man kan preloada det

Skrivet av Sarevok:

haha hittade lösningen!! Gick från 220kb/s till 11mb/s hel sjukt

Snyggt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

bry er inte om de 50 kr skillnaderna ni letar efter gå in på blizzards hemmsida och köp en digital kopia och ladda ner spelet nu och spela när det är realease ;)! battle net account behövs

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Laddade ner klienten igår. Väntar bara på mitt CE så jag kan installera det på måndag. Tyvärr jobbar man på tisdag så det blir inget spelande förän tisdag efter jobb. Sen är man dock ledig resten av veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

bry er inte om de 50 kr skillnaderna ni letar efter gå in på blizzards hemmsida och köp en digital kopia och ladda ner spelet nu och spela när det är realease ;)! battle net account behövs

Har alla blizzardspel i retailförpackning alltså måste jag ha D3 i retail också

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Detta är vad Komplett skrev igår via sin facebook sida :
i fick en leverans idag och det ryktas om att det här spelet kommer bli ganska populärt... Nu på lager! Vi kommer skicka ut så att ni har det till releasen.

Förtydligande senare via kommentar från dom oxå : Komplett.se ‎Fredrik Singh, du har det så du kan spela vid midnatt. Mer detaljer än så får vi tyvärr inte säga än.

Varvid Fredrik Singh skrev detta till komplett : Okej tack. Då antar jag att jag har spelet så jag kan spela MIDNATT 14-15 Maj och inte 15-16 Maj. Korrekt?

Komplett svarar : ‎Fredrik Singh, ett rimligt antagande jag varken kan bekräfta eller förneka just nu

Permalänk
Medlem

Jag kan dock inte förstå varför det är så sjuuuuuuuuuuuuuuuuu <sätt in 1000 u till> kt tajt med att leverantörerna _inte_ får skicka ut spelet?

En sak om det vore ett normalt singleplayerspel.
Men nu handlar det ju om ett spel där servrarna inte låter folk spela förens release ändå.

I min mening vore det bara _bättre_ om dom började skicka ut spelen så tidigt som möjligt så att det blir en spridning på när folk ska knappa in sin key på battle.net och preloada/installera spelet + eventuella patchar?

Edit: För både Cataclysm och SC2 slutade ju i problem när folk knappt lyckades knappa in sina keys pga överbelastning..

Permalänk

Vet faktiskt inte, Jag vet att dom itne vill att t.ex Behind the scenes DVD'n ska läcka ut , för den innehåller massvis med spoilers enligt dom själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Skulle aldrig få för mig att betala 60€ för en digital kopia av ett spel, oavsett hur bra det är.

Med DVD-skiva, fodral och manual, då snackar vi däremot.

Exakt, varför i hela fridens namn ska vi betala mer för en digital kopia än en fysiskt? Det är bara ett fult sätt för speltillverkarna att köra med ockerpriser för att öka sin egen marginal ännu mer än innan. Själv kommer jag inte att stödja den formen om inte de digitala priserna är lägre än de fysiska. Konstigt att folk inte begriper att de blir lurade.

Permalänk
Skrivet av Omitron:

Exakt, varför i hela fridens namn ska vi betala mer för en digital kopia än en fysiskt? Det är bara ett fult sätt för speltillverkarna att köra med ockerpriser för att öka sin egen marginal ännu mer än innan. Själv kommer jag inte att stödja den formen om inte de digitala priserna är lägre än de fysiska. Konstigt att folk inte begriper att de blir lurade.

Tror faktiskt inte de flesta som köper digitala versionen blir lurade direkt. Det är nog mer en fråga om att kanske inte bry sig om boxen/Inte pallar ta sig ner till butiken/Vill vara garanterade en kopia vid midnatt.

Har själv polare som inte vill ha en till låda ståendes i bokhyllan , utan valde istället att betala mer för den digitala. Även polare som inte pallar dra till nån datoraffär eller riskera att ej få sin kopia innan midnatts releasen.

Jag tror det är dessa människor blizzard först och främst vill få ut några extra kronor på. De bekväma personerna Självklart kan jag ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Tror faktiskt inte de flesta som köper digitala versionen blir lurade direkt. Det är nog mer en fråga om att kanske inte bry sig om boxen/Inte pallar ta sig ner till butiken/Vill vara garanterade en kopia vid midnatt.

Har själv polare som inte vill ha en till låda ståendes i bokhyllan , utan valde istället att betala mer för den digitala. Även polare som inte pallar dra till nån datoraffär eller riskera att ej få sin kopia innan midnatts releasen.

Jag tror det är dessa människor blizzard först och främst vill få ut några extra kronor på. De bekväma personerna Självklart kan jag ha fel.

Visst är det så att man helst vill ha ett spel i endast digital form men det jag protesterar mot är att den digitala formen är dyrare än den fysiska fastän det är billigare för tillverkararen med en digital kopia plus att det inte finns några mellanhänder så kunden betalar mer än tidigare och tillverkaren tjänar mer än tidigare. I andra branscher blir det billigare för kunden när man tar bort mellanhänder men inte här. Även om jag hellre vill ladda ner digitalt så vill jag inte bidra till utvecklingen med ockerpriser och därför handlar jag en fysisk kopia.

Den här utvecklingen hämmar även konkurrensen och slår på sikt ut alla andra leverantörer av spel så vart kommer det att sluta? Att man endast kan köpa spelet i digital form från en enda tillverkare som då tar tex 1 000 kr för ett spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

...men bra att man kan preloada det

Lät ju nästan sarkastiskt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Visst är det så att man helst vill ha ett spel i endast digital form men det jag protesterar mot är att den digitala formen är dyrare än den fysiska fastän det är billigare för tillverkararen med en digital kopia plus att det inte finns några mellanhänder så kunden betalar mer än tidigare och tillverkaren tjänar mer än tidigare. I andra branscher blir det billigare för kunden när man tar bort mellanhänder men inte här. Även om jag hellre vill ladda ner digitalt så vill jag inte bidra till utvecklingen med ockerpriser och därför handlar jag en fysisk kopia.

Den här utvecklingen hämmar även konkurrensen och slår på sikt ut alla andra leverantörer av spel så vart kommer det att sluta? Att man endast kan köpa spelet i digital form från en enda tillverkare som då tar tex 1 000 kr för ett spel?

Det där har diskuterats i spaltmeter och åter spaltmeter i tidigare trådare, med diverse olika källor.
Med risk för ett felaktigt svar så _TROR_ jag iaf att det som oftast(?) brukar bli slutsatsen är rätt förenklat:

För att inte återförsäljarna (fysiska butiker, webhandlare) , som lägger mycket pengar på reklam, och exponering i sina butiker, ska bli sura över konkurrens så vill helt enkelt inte blizzard dumpa sina egna onlinepriser.

Permalänk

Jag kan inte annat än att hålla med. En digital kopia är gratis i sin renaste form.Om vi inte räknar med att det kostat att göra själva spelet. Plus att det kostar blizzard extra att göra en BIG BOX som dom gör till Diablo3 , inklusive dvd fodral skiva och "manual". Så vitt jag vet så är det ingen manual direkt med spelet. utan några få papper bara, utan "manualen" är den info som dom kommer ha på deras sida.

Men det BÖR ej kosta dom något mer. Det bör påverka deras hemsida väldigt lite , då spelet laddas ner via P2P. Det är dumt att det är som det är. Själv har jag köpt Collectors edition från komplett. Vill ha box som den nörd jag är

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det där har diskuterats i spaltmeter och åter spaltmeter i tidigare trådare, med diverse olika källor.
Med risk för ett felaktigt svar så _TROR_ jag iaf att det som oftast(?) brukar bli slutsatsen är rätt förenklat:

För att inte återförsäljarna (fysiska butiker, webhandlare) , som lägger mycket pengar på reklam, och exponering i sina butiker, ska bli sura över konkurrens så vill helt enkelt inte blizzard dumpa sina egna onlinepriser.

Så kan det nog vara men i förlängningen kommer det att leda till sämre konkurrens då butikerna inte kan ha samma marginal.

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen allas hype över denna gamla gameplay typ, som totalt lore rape sina gamla spel. Säger inte att spelet kommer vara kasst . Men lore så kommer de som vanligt förstöra så mycket de kan för att de finns folk som inte är insatta i diablo´s lore , likadant med warcraft. Verkar enbart ha att göra med Namnet och inget annat

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Musikälskare

Bokade på CDON för kanske 1 vecka sedan

necry: Tror många vill ha något nytt att lira, har själv spelat HoN sen betan och vill trappa ner då jag har tröttnat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Vad är egentligen allas hype över denna gamla gameplay typ

Förmodligen för att många tycker genren är rolig och att ingen annan lyckats lika väl med den som Blizzard.

Permalänk

Genren som Diablo har är min personlioga favorit. Det jag älskar med Diablo spelen är Random sakerna. Det som så många spel saknar. Att jag änn idag kan spela diablo 2 t.ex och hitta grymma gula items jag aldrig tidigare sett. Jag gillar loren i diablo , men det är själva farmandet som gör det hela roligt i längden. Det spel som WoW saknar är att alla springer runt i samma gear t.ex med samma stats. Medans diablo stats på¨items är random.