Permalänk
Tangentbordskonnässör

Teknikhörnorna.

Efter att ha lurkat omkring lite på fotoforum så kom jag fram till att det är dags att använda kameran lite igen, så tog lite bilder på filmhörnan med tillhörande HTPC samt på datorrummet och prylarna som förgyller min vardag.

Hoppas det uppskattas!

Specs HTPC:
Chassi: Antec fusion med bortkopplad display (den lyser extremt mycket).
CPU: Athlon X4 640
GPU: Asus 8400GS Silent
Ljud: Asus Xonar DX
RAM: 8GB Corsair XMSS II
Lagring: 4TB HDD

Spect main burk:
Chassi: Silverstone Raven RV02
CPU: Intel i7 920
GPU: 2x GTX 460
RAM: 6GB Kingston Hyper X
Lagring: 3x Intel G2 80GB

Teknikhörnorna.

Permalänk
Medlem

Really Sweeeeeeet TV hörna! (Y)

Permalänk
Medlem

Riktigt mysig TV hörna där.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

stilrent!

Permalänk
Medlem

"Diverse hemmagjorda filmer" ^^

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

"Diverse hemmagjorda filmer" ^^

+1

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk

"Åh herregud, receivern på golvet, den kommer ju dö!" tänkte jag. Sen drack jag lite morgonkaffe och insåg att det inte är alla som har katthår över hela golvet

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

"Diverse hemmagjorda filmer" ^^

Hahaha tänkte också på de:P

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:
Skrivet av Jakob.L:

Hahaha tänkte också på de:P

Det finns en gilla-knapp för att minska på meningslösa inlägg

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

TV-bänken...
Vart är den inköpt?
Är den en stor del eller 2 delar som du ställt ovanpå varandra för att få våningsindelningen?

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Riktigt fin tv hörna!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tack för alla fina kommentarer, det värmer!

Skrivet av n_sandstrom:

"Åh herregud, receivern på golvet, den kommer ju dö!" tänkte jag. Sen drack jag lite morgonkaffe och insåg att det inte är alla som har katthår över hela golvet

Recievern klarar sig alldeles utmärkt på golvet, tänkte precis samma sak själv, men efter mycket testande så kom jag fram till att det är tillräckligt med luft som cirkulerar runt den, HTPCn bredvid flyttar runt en hel del luft trots allt (sitter två stycken 120mm fläktar som blåser mot recievern).

Skrivet av Operatören:

TV-bänken...
Vart är den inköpt?
Är den en stor del eller 2 delar som du ställt ovanpå varandra för att få våningsindelningen?

Den är inköpt på EM, det är två delar, men de är gjorda för varandra så att säga. Jag kan inte använda bara en av delarna då det bara finns fötter på ena sidan av varje del. Tror dock inte den finns att köpa längre.

Permalänk
Medlem

soffan ser bara för skön ut, vart köpte du den?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av davidaxelsson:

soffan ser bara för skön ut, vart köpte du den?

Den köptes på mio, och är faktiskt till salu som ett paket med bordet.

Permalänk
Medlem

ser riktigt fint ut

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

"Här avnjuts diverse hemmagjorda filmer." de där lät snuskigt?

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Jonas-2400:

"Här avnjuts diverse hemmagjorda filmer." de där lät snuskigt?

I'll let you be the judge of that.
Har ni sett att det finns nya kameror med 3D man kan köpa privat föresten ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas-2400:

"Här avnjuts diverse hemmagjorda filmer." de där lät snuskigt?

Precis vad jag tänkte skriva, haha!

Sjukt nice setup:>

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

drog en "you dony say" på bild på musen som används till datorn fin tv.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ErsdaHL06:

drog en "you dony say" på bild på musen som används till datorn fin tv.

Ibland måste man vara extra tydlig så alla förstår.

Skrivet av laasek:

Bra mancave!

Man tackar, men jag har sambo. Dessutom barn på g så det är verkligen ingen mancave längre. :/

Permalänk

Riktigt skönt ställe. 5p !

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ibland måste man vara extra tydlig så alla förstår.

Man tackar, men jag har sambo. Dessutom barn på g så det är verkligen ingen mancave längre. :/

Du kommer inte kunna ha kvar grejerna på golvet när ungen har kommit. Har själv en tös på 1¾ år gammal och hon pillar på allt här hemma. Viker upp locket på sambon's bärbara och sen startar hon den oxå. Fattas bara att hon lär sig lösenordet oxå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Ant3:

Du kommer inte kunna ha kvar grejerna på golvet när ungen har kommit. Har själv en tös på 1¾ år gammal och hon pillar på allt här hemma. Viker upp locket på sambon's bärbara och sen startar hon den oxå. Fattas bara att hon lär sig lösenordet oxå.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, det får man lösa sen.
Tack för förvarningen dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hehe, det får man lösa sen.
Tack för förvarningen dock!

Men tro mig, de finns inget mer underbart än att bli pappa. Its frekin awsome dude!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

omg, topre!!! har du erfarenhet med andra "mekaniska" tex cherry svart röd blå brun? så du kan jämföra, ja är sjukt sugen på det iaf. har förståt att det är lite som cherry brown fast lenare och så... och variabla motstånd(tyngd/tröghet) på vissa, tex som keytronic har på sitt ergoforce...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Hehe, det får man lösa sen.
Tack för förvarningen dock!

min lilla tjej är likadan, men tar ju lite mer en ett år innan dem blir så. förstärkare kan man inte ha framme. om man inte vill att barnet o en själv ska bli döv dvs, man blir bra förvånad när man sätter på en låt o ungen har dragit upp på full volym. lika med htpc den stäng av o sätts på när hon går förbi fint har du det , men du får nog börja planera om lite vad är det för ljud du har? o varför har du 2 subbar?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av joshoa:

omg, topre!!! har du erfarenhet med andra "mekaniska" tex cherry svart röd blå brun? så du kan jämföra, ja är sjukt sugen på det iaf. har förståt att det är lite som cherry brown fast lenare och så... och variabla motstånd(tyngd/tröghet) på vissa, tex som keytronic har på sitt ergoforce...

Jag har testat bruna, blå, svarta samt röda switchar så jag har nog koll på de mesta på den delen.
Topre går inte att förklara direkt, det är taktil feedback på dom men mer åt rubberdome hållet, samtidigt som knapparna är lika krispiga som på cherry brytare, det bästa av två världar i mitt tycke. Jag har 55g motstånd över hela tangentbordet så har inte variabelt motstånd, men har hört att folk bara känner det på "A" knappen och ser det som störande (den är för lätt alltså).

Skrivet av og900turbo:

min lilla tjej är likadan, men tar ju lite mer en ett år innan dem blir så. förstärkare kan man inte ha framme. om man inte vill att barnet o en själv ska bli döv dvs, man blir bra förvånad när man sätter på en låt o ungen har dragit upp på full volym. lika med htpc den stäng av o sätts på när hon går förbi fint har du det , men du får nog börja planera om lite vad är det för ljud du har? o varför har du 2 subbar?

Hehe, får flytta upp grejerna på en hylla eller något senare då.
Jag har Audio pro avantek sik och två audio pro basar på 6.5".

Jag har två subbar för jag ville ha rappare bas, alltså mindre element, men fortfarande samma tryck i ljudet som man får vid större element. Mitt vardagsrum är väldigt öppet och stort så det behövs.

Permalänk
Medlem

Fint gubbe lilla!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Skrivet av huttala:

Ibland måste man vara extra tydlig så alla förstår.

Man tackar, men jag har sambo. Dessutom barn på g så det är verkligen ingen mancave längre. :/

Rent och snyggt hem, soffan var riktigt läcker!
Kul att du är kvar i Västerås, var några år sedan vi gjorde affärer i Örebro, inget sönder-sågat Lian-li chassi som gäller längre

Dessutom, grattis till faderskape, skitkul!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya