Runor ej längre föremål. Vart är D3 på väg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Istället för att jaga sällsynta runor att customiza din karaktär, får nu alla spelare samma runor automagiskt vid level up.

Blizzard dummar ner D3 igen, någon som är förvånad? Vi har redan automagisk stat placement, cappade skill-nivåer, med mera. Jättebra för casual gamers, små barn och folk som vill ha belöning på en gång, utan att behöva jobba för det.

Någon som tror på allvar att D3 kommer hålla intresset uppe lika länge som D2 gjorde när Blizzard förenklar och streamlinar varje mekanik i spelet steg för steg?

Källa: http://us.battle.net/d3/en/blog/4475014/Skill_and_Rune_Change...

Jag måste hålla med, det låter som all form av behov till tankeverksamhet elimineras. Diablo 3 går längre och längre ifrån diablo 1-2. Börjar se riktigt ruttet tråkigt ut.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Man tappar sakta suget även fast man inte ens blivit inbjuden och provspelat den korta betan.. allt ska bara tilltala casuals och mainstreamers nu och bli så lätt som möjligt.

Permalänk
Medlem

Halva poängen med Diablo spelen har ju varit alla "ful-builds" man kunnat göra.
T.ex melee sorc, shout baba, auradin, melee necro etc etc.
Att trada till sig en massa "menlösa" skillcharms och sen trixa till en rolig och "omöjlig" build är ju hur kul som hellst
Plockar dom bort dom möjligheterna så minskar dom ju återspelbarheten extremt mycket.
Fast för blizzards del är det ju bra om vi bara köper spelet och sen spelar det så lite som möjligt...

Permalänk
Skrivet av Genelec8030:

På tal om vart D3 är på väg, kolla hur de slaktat en gammal vacker skill som Strafe. http://www.youtube.com/watch?v=RCUD0R-YiTs&feature=player_emb...

Min spontana reaktion: Alldeles på TOK för mycket glow, man ser knappt vapnen. Går det att stänga av sånna effekter? Helt skruvad over-the-top animation som ser ut som nån anime för 12-åringar. Vilket kanske i och för sig var målgruppen när designen gjordes. Pilarna låter för övrigt som knallpulverpistoler, öhm ok passar in perfekt i Diablo-miljön. Eldkvastar och laserblobbor och random effekter överallt. Funderat på om att visa någon som kanske, jag vet inte - skjuter pilar!?

Ser ut som star wars :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Halva poängen med Diablo spelen har ju varit alla "ful-builds" man kunnat göra.
T.ex melee sorc, shout baba, auradin, melee necro etc etc.
Att trada till sig en massa "menlösa" skillcharms och sen trixa till en rolig och "omöjlig" build är ju hur kul som hellst
Plockar dom bort dom möjligheterna så minskar dom ju återspelbarheten extremt mycket.
Fast för blizzards del är det ju bra om vi bara köper spelet och sen spelar det så lite som möjligt...

Exakt!

Jovisst jag gillar BG. IWD, Fallout 1-2 det är bra spel och håller väl idag om jag inte spelat dem till världens ände.
Diablo 2 har inte fräsiga dialoger eller mysterier, man slår som tidigare nämnt sönder allt och alla och sen börjar det om.
Men att säga att det bara var dungeon crawl är trams, visst spelet var bara ett dungeon crawl men för mig och många andra ligger värdet i diablo 2 i att sitta med statistik och klura ut nya sätt att optimera en en särart. Att fixa fram en lyckad Avenger är en förbannat mycket mer tillfredställande än att levla upp en Tjyvmagiker särskilt innan de införde skillreset.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Ny CO-OP Playthrough
Vi kör enbart med drops level 1-9.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad har en playthru med runor att göra. Sluta spamma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Samma sak med WoW, Förut fick man kämpa för att hitta andra spelare till en instance/raid, nu är det bara att trycka på en knapp.
SC2 har de ändå hållit upp rätt så bra enligt mig.
Men hade hoppats på att Diablo 3 skulle bli ett svårt spel, som man fick kämpa för :/

Dummaste jag sett här .
Så att stå o vråla i general chat efter medlemmar till en instance är bra menar du ??
Så istället för att kunna komma iväg på 5 min så ska man stå o leta efter folk i en timme, SUCK
Spelar Swtor och där är det exakt så här, folk spammar chaten hela jävla tiden efter folk, timvis ibland innan man får ihop en grupp, så LFG systemet i wow e fan ibland det bästa dem gjort

edit
Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vad har en playthru med runor att göra. Sluta spamma.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte vill se runor så behöver du inte titta på filmen.
Hade du varit intresserad hade du sett att jag visar alla runor man nu kan få under en "riktig" runda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det nya systemet fungerar bra.
Det jag dock vill se är att jag själv får välja vilken runa jag vill låsa upp när det är dags.
På så sätt har man fortfarande möjlighet att styra sin build på vägen till maxlevel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Dummaste jag sett här .
Så att stå o vråla i general chat efter medlemmar till en instance är bra menar du ??
Så istället för att kunna komma iväg på 5 min så ska man stå o leta efter folk i en timme, SUCK
Spelar Swtor och där är det exakt så här, folk spammar chaten hela jävla tiden efter folk, timvis ibland innan man får ihop en grupp, så LFG systemet i wow e fan ibland det bästa dem gjort

Bara för att DU inte fattar behöver de kanske inte vara de dummaste som skrivits, personligen tycker jag om hur de var innan i wow. Man fick kämpa för att få ihop en grupp och de blev en härligare kännsla när man väl klara en instance. Även så band de servern ihop istället för nu när man bara lirar isntances från randomfolk från randomservrar där alla beter sig som as för de vet att man aldrig stöter på dem igen.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Halva poängen med Diablo spelen har ju varit alla "ful-builds" man kunnat göra.
T.ex melee sorc, shout baba, auradin, melee necro etc etc.
Att trada till sig en massa "menlösa" skillcharms och sen trixa till en rolig och "omöjlig" build är ju hur kul som hellst
Plockar dom bort dom möjligheterna så minskar dom ju återspelbarheten extremt mycket.
Fast för blizzards del är det ju bra om vi bara köper spelet och sen spelar det så lite som möjligt...

I second this!

Melee sorc gjorde man! Allt småpillande är det som är roligt!

Permalänk
Skrivet av emahex:

Bara för att DU inte fattar behöver de kanske inte vara de dummaste som skrivits, personligen tycker jag om hur de var innan i wow. Man fick kämpa för att få ihop en grupp och de blev en härligare kännsla när man väl klara en instance. Även så band de servern ihop istället för nu när man bara lirar isntances från randomfolk från randomservrar där alla beter sig som as för de vet att man aldrig stöter på dem igen.

Här har vi väl bra exempel på problemet med nya inriktningen hos Blizzard. Man skall inte behöva göra arbetet för att få belöningen. Jag tycker det är väldigt synd att man anpassar sig så enormt efter den breda, lata massan av barn och casuals.

Permalänk
Medlem

Kan både vara bra och dåligt. Låt oss utforska!

Runor som loot

+ Mer utmanande
+ Ökar spelglädjen för den erfarne spelaren(om man gillar att springa efter loot)

- Tidskrävande i sådant form att du behöver kanske gå till ett speciellt ställe eller boss för att ha chans att få denna runa

Runes-by-level

+ Smidigare för både nybörjare som erfarna
+ Tidssparande i form av att du slipper springa runt hela världen över för att hitta en specifik runa
+ Du kan mer enkelt skräddarsy din karaktär

- Förstör lite av spelglädjen; då du istället kan ha hittat något du har längtat/letat efter länge

+/- Du sätter mål mot en runa i form av level och inte loot

Allt ovan beror helt på vilken spelare man är, men eftersom Diablo är lätt igenkänt via det breda lootsystemet så kan de kännas som att man förlorar man en viktig del i spelet. Skulle tycka det vore kul att kunna loota runor, men även om man hade några standard längsmed då du levelar upp. Är svårt att resonera då båda har positiva sidor såsom negativa. Jag tror att Blizzard har valt att fokusera mer på att spelet ska vara kul, den utmanande aspekten av spelet ser vi ju i de tre högre svårighetsgraderna efter Normal svårighetsgrad. Efter att ha sett en hel del materiell så kan jag säga att det kommer bli VÄLDIGT svårt senare, du får ju alltid bättre loot på så vis.

Jag tror även att Blizzard har tänk på att alla spelare ska ha samma möjlighet i PVP eftersom runor kan ändra ganska mycket när det kommer till sina skills. En spelare utan runor mot en spelare med runor får det svårt, förutsatt att spelarna är likvärda erfarna. Att då behöva leta efter alla runor du behöver innan du kan ge dig in i en högre svårighetsgrad kan ses som störande för en del, även leta efter runor innan du kan ge dig in i mer seriös PVP.

I Diablo2 fick du lära dig efter ett tag vart du kunde få tag på den runa du ville ha, det tog bort en del av spelglädjen då folk endast gick runs för runor. Då runor var en viktig del i spelet även där så kunde det skapa problem i form av ninjalooting. Då kan funktionen runes-by-level ses i en annan synvinkel. Detta är mina egna tankar kring detta. Var alltid kass på just runor i Diablo2