Creative Aurvana Live för 399kr

Permalänk
Medlem

Creative Aurvana Live för 399kr

Måste bara tipsa i separat tråd: CDON.com kränger just nu Aurvana Live för 400 bagare... Grymt prisvärt för en trevlig allroundlur!
Den bygger på samma lur som Denon D1001 (som i sin tur har släktskap med Denon D1100) och jämförs ibland med tex Audio Technica M50 - alla påtagligt dyrare lurar.

Ni som sitter med nått gammalt halvkass och kan tänka er slutna lurar passa på nu
http://www.innerfidelity.com/content/creative-aurvana-live-cl...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Proffsmobbare

Tänkte bara flika in med att en Markl ska vara fullt applicerbar på dessa lurar.

http://www.head-fi.org/t/350167/markl-type-mods-on-denon-ah-d...

Permalänk

Ojj det var riktigt bra pris på dessa. Dessa lurar är ovanligt balanserade och neutrala för pengarna och saknar inte sådär värst mycket förutom att vissa kanske tycker de är lite tråkiga att lyssna till beroende vad du är ute efter förstås, t.ex. basen är rätt så mjuk och har inte sådär allt för mycket tryck i sig.

http://en.goldenears.net/index.php?mid=GR_Headphones&category...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Hej tänkte köpa ett par, men undrar om dom är ganska bra till att lyssna på dubstep?
är dom svår drivna eller fungerar det bra på en laptops ljudkort och en mobil?
är dom bättre än Akg k518 le?
läcker dom ut mycket ljud?

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Bättre än steelseries Siberia?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Hur står sig dessa mot HD 555or?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av D4NN3N:

Hej tänkte köpa ett par, men undrar om dom är ganska bra till att lyssna på dubstep?
är dom svår drivna eller fungerar det bra på en laptops ljudkort och en mobil?
är dom bättre än Akg k518 le?
läcker dom ut mycket ljud?

Inga mega-basmonster, men låta ska det göra även om dubsteb (vågar inte svära på att de är bättre än AKG på det)
Inte speciellt tungdrivna, så du bör kunna få vettig volym ur ljudkort och även ur mobilen. (själv föredrar jag dock helt klart in-ear när man ska vara mobil - svårspöad känslighet och isolering)
De är slutna, men isolerar inte jättebra.

Skrivet av Nagel:

Bättre än steelseries Siberia?

Jag har inte gjort jämförelsen personligen, men lägger helt klart pengarna på Aurvana vid en vadslagning. (men det är ju förstås individuellt också)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Bättre än steelseries Siberia?

Ljudet i Siberia är inte alls speciellt bra, så jag antar det.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Bättre än steelseries Siberia?

Har inte gjort några jättedetaljerade jämförelser än, men baserat på mina intryck hittills så uppfattar jag Aurvanorna som bättre än mina Sennheiser PC350 om det säger något... (Nu har jag dock aldrig riktigt gillat mina PC350, som nog framgått i tidigare inlägg)

Har inte hört Siberia dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har nu haft Aurvana i några dagar och tycker dom är bra mycket bättre än mina creative tactic 3d sigma. Är väldigt nöjd med dom, väldigt prisvärda!

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk

De är bra, MEN de har aldrig kostat mer än 400krisch på någon butik jag varit på. Så CDON ljuger med original priset.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Alltid hittat dom runtom butiker i stan för 400isch, så jag fattar inte varför online butiker är så mycket dyrare.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.