Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oatp1b1:

Misstänker att den är mer eller mindre raka motsatsen till LCD2 tillsammans med en rörförstärkare?

Ja det är motpoler i mina öron. Men jag har aldrig hört AKG K700-serien med rörförstärkare, skulle vara intressant att höra om det blir mer kropp och värme då (eller hur man nu ska beskriva det).

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Hittade lite fler av min favorit DAC/hörlursförstärkare Geek Out V2 hos Son-Video i France. Den ger upp till 1W och driver allt jag testat den med riktigt väl, inte bara tillräckligt högt utan med en skön balans och naturlighet i ljudet. Det låter "rätt" helt enkelt. Ställbar effekt så den klarar IEMs också utan att öronen sprängs och brusnivån blir för hög.
Underbart ljud med:
- Denon / Fostex (jag föredrar Geek Out före tex Chord Mojo / Hugo med Denon / Fostex hörlurar)
- Audeze LCD
- Fidelio X1 / X2
- Hifiman

Dessutom dubbla 3,5mm utgångar varav ena är balanserad TRRS. Så du kan driva dina hörlurar balanserat om de klarar det. Adapter till 4-pin XLR finns på tex eBay.

Har för mig Son-Video skickar till Sverige.
https://www.son-video.com/recherche?termes=geek+out

Test hos The Absolute Sound
http://www.theabsolutesound.com/articles/lh-labs-geek-out-v2-...

Test hos Hi-Fi Plus
http://www.hifiplus.com/articles/lh-labs-geek-out-v2/

Geek Out V2
2 effektlägen: 100 / 1000mW
2 digitalfilter
USB stor kontakt
OBS! Refurbished (ej ny)
163,40€
https://www.son-video.com/article/dac-audio-usb/light-harmoni...

Geek Out V2+
2 effektlägen: 100 / 1000mW
2 digitalfilter
USB eller batteridriven 3100mAh
Fungerar med mobiltelefon (eftersom den har eget batteri)
Micro USB
255€
https://www.son-video.com/article/dac-audio-portables/light-h...

Geek Out V2 Infinity
3 effektlägen: 100 / 450 / 1000mW
3 digitalfilter
3dB THD+N additional performance boost (Infinity)
USB stor kontakt
280€
https://www.son-video.com/article/dac-audio-usb/light-harmoni...

Geek Out V2+ Infinity
3 effektlägen: 100 / 450 / 1000mW
3 digitalfilter
3dB THD+N additional performance boost (Infinity)
USB eller batteridriven 3100mAh
Fungerar med mobiltelefon (eftersom den har eget batteri)
Micro USB
OBS! Demoex
346€
https://www.son-video.com/article/dac-audio-portables/light-h...

Geek Out V2+ med batteri

Geek Out V2 utan batteri

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Misstänker att den är mer eller mindre raka motsatsen till LCD2 tillsammans med en rörförstärkare?

Det va precis det jag tänkte också

Permalänk
Fyndjägare

Hifiman HE-560 för €372 på Amazon France Warehouse deals. Blev €399 med frakt. 3960kr
D'occasion - Comme neuf - "Begagnad - Som ny"
En mycket bra, neutral och bekväm finlur. Har du en Chord Mojo så spelar dom fantastiskt ihop.

https://www.amazon.fr/HiFiMAN-HE-560-Circumaural-Bandeau-casq...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Förstärkaren är rätt lik min nfb-1032

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

Förstärkaren är rätt lik min nfb-1032

Tror det är en NFB-28.38 på bilden. Skulle vilja höra Audio GD soundet men aldrig sprungit på en enda att testa =(

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Misstänker att den är mer eller mindre raka motsatsen till LCD2 tillsammans med en rörförstärkare?

Raka motsatsen är den inte men den har ett plastigt mellanregister. Kan tänka mig att den är bra att mixtra musik med för den är noll engagerande och totalt omusikalisk. Hyfsat neutral men låter inte riktigt rätt helt enkelt. En rejält färgad transistor eller rörförstärkare kanske kan göra att två fel blir ett rätt i mellanregistret. AKG k240 är den bästa AKG lur jag hört.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare

HifimeDIY har börjat ta order på sin ESS Sabre ES9038Pro DAC som de gaggat om sen i somras.

Hifime UDA38Pro DAC (ES9038Pro + SA9227)
Hörlursutgång har den också (en klen dock).
USB och optiskt in så man kan hänga på en chromecast för streaming.
220€

https://hifimediy.com/DACs/ready-made-dacs/uda38pro-usb-dac-e...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Tror det är en NFB-28.38 på bilden. Skulle vilja höra Audio GD soundet men aldrig sprungit på en enda att testa =(

Vet inte om de finns något audio GD ljud. Har reference 9 och nfbn de låter olika. Även förstärkaren på nfbn och min c2.1 eller vad den heter är rätt så olika.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hifiman HE-560 för €372 på Amazon France Warehouse deals. Blev €399 med frakt. 3960kr
D'occasion - Comme neuf - "Begagnad - Som ny"
En mycket bra, neutral och bekväm finlur. Har du en Chord Mojo så spelar dom fantastiskt ihop.

https://www.amazon.fr/HiFiMAN-HE-560-Circumaural-Bandeau-casq...

https://scontent.cdninstagram.com/vp/712ccddc94abb754068b58429b1caf5e/5B1A7234/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/25023109_143576229634845_3637673468184494080_n.jpg

Hoppsan! Det var ruskigt bra pris.

Blir nyfiken, vad har du för anläggning och samling kanske man skulle uttrycka det?

Permalänk
Medlem

Måste fortsätta historian på mitt försök att hitta ett par hörlurar och det är lika ensamt som alla hjärtans dag. Slutade med att jag skickade tillbaka HD650 p.g.a komfort. Jag har nog nordens mest överkänsliga huvud när det kommer till tryck. Saknar kraften att plåga mig igenom veckor för att ett par hörlurar ska kännas "perfekta".

Ett par hörlurar som ser intressanta ut är Shure SRH1840. Det verkar inte vara en populär modell alls, men om jag samlat ihop folks kommentarer korrekt så verkar den likna HD600 till "signaturen" och ska vara väldigt bekväm att ha på sig. Också sett folk säga att de spelar i samma liga som HD700. Men nästa sekund kommer en annan person och skriver tvärtom. Är det någon som har prövat dessa? Skulle ju möjligtvis kunna vara intressant. Verkar ha lite bättre soundstage än HD600/650.

Jag lyckades också pröva ett par AKG K612 i butik idag. Jag har skippat att titta på AKG då jag varit rädd att mitt avlånga huvud inte skulle passa deras konstruktion med huvudbandet. Men dessa satt faktiskt skönt - väldigt lätt och tryckte inte mycket alls på sidorna. Sett många prata gott om K712 (även @ZyntaX om jag förstår det rätt?) så det skulle också kunna vara ett alternativ. Eller K702.

Permalänk
Medlem

Jag har haft 1540 som är den slutna varianten. Lät väldigt bra men mitt huvud var lite för stort för dem så de satt inte så skönt som de troligtvis gör på en med mindre huvud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av jagardaniel:

Ett par hörlurar som ser intressanta ut är Shure SRH1840. Det verkar inte vara en populär modell alls, men om jag samlat ihop folks kommentarer korrekt så verkar den likna HD600 till "signaturen" och ska vara väldigt bekväm att ha på sig.

Jag har haft Shure 1540 som jag tror har likadan bygel. Fick hotspot högst upp på min något spetsiga skalle efter en stund. Formen på de två smala rätt hårda byglarna hos Shure var nog boven, hade föredragit mer isolering längre ner på bygeln som Sennheiser har. Så Shure var ingen hörlur som funkade för mig för långtidslyssning.
Men hörlurskomfort är väldigt individuellt, beror på huvudets form och storlek.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Måste fortsätta historian på mitt försök att hitta ett par hörlurar och det är lika ensamt som alla hjärtans dag. Slutade med att jag skickade tillbaka HD650 p.g.a komfort. Jag har nog nordens mest överkänsliga huvud när det kommer till tryck. Saknar kraften att plåga mig igenom veckor för att ett par hörlurar ska kännas "perfekta".

Ett par hörlurar som ser intressanta ut är Shure SRH1840. Det verkar inte vara en populär modell alls, men om jag samlat ihop folks kommentarer korrekt så verkar den likna HD600 till "signaturen" och ska vara väldigt bekväm att ha på sig. Också sett folk säga att de spelar i samma liga som HD700. Men nästa sekund kommer en annan person och skriver tvärtom. Är det någon som har prövat dessa? Skulle ju möjligtvis kunna vara intressant. Verkar ha lite bättre soundstage än HD600/650.

Jag lyckades också pröva ett par AKG K612 i butik idag. Jag har skippat att titta på AKG då jag varit rädd att mitt avlånga huvud inte skulle passa deras konstruktion med huvudbandet. Men dessa satt faktiskt skönt - väldigt lätt och tryckte inte mycket alls på sidorna. Sett många prata gott om K712 (även @ZyntaX om jag förstår det rätt?) så det skulle också kunna vara ett alternativ. Eller K702.

Nu är det ett väldigt vanligt problem med 6 serien att folk inte klarar av "the clamp". Det går att lösa genom att bända ut dem ifall det är enda problemet du hade med dem. Här även hört någon skriva att han tyckte att 660s var lite mildare clamp på, men svårt att bekräfta utan att testa. Kuddarna är minimalt ändrade på dem också.

Ja AKG sitter som du säger väldigt lätt eftersom dom väger så lite och dom har väldigt sköna kuddar.
Enda problemet jag har med huvudbandet är att eftersom jag har rakat huvud så saknar jag stoppning lite grand. Har man hår på skallen ser jag inga möjliga problem komfortmässigt med dessa.
Lyssnar man ifrån dator så kan man även lugna ned K712 med Equalizer APO då de kan vara påfrestande att använda långa perioder.
Se tex metal571:s eq förslag: https://www.youtube.com/watch?v=BNxONeSj-pI

Permalänk
Medlem

@oatp1b1 / @Mumu55 Tack för informationen! Sett folk påpeka precis samma sak så det kan ju vara en grej att se upp med. Känns en aning läskigt.

@ZyntaX Tack för svaret. Vad är det du syftar på när hörlurarna är påfrestande att lyssna på långa perioder?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av ZyntaX:

Hoppsan! Det var ruskigt bra pris.

Blir nyfiken, vad har du för anläggning och samling kanske man skulle uttrycka det?

Denon D2000
THX00
LCD2.2
LCDXC
HE560
Mojo
Hugo
Liquid Carbon
Geek Out och Geek Out V2
ODAC / O2
mm

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Denon D2000
THX00
LCD2.2
LCDXC
HE560
Mojo
Hugo
Liquid Carbon
Geek Out och Geek Out V2
ODAC / O2
mm

FINALLY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Denon D2000
THX00
LCD2.2
LCDXC
HE560
Mojo
Hugo
Liquid Carbon
Geek Out och Geek Out V2
ODAC / O2
mm

Oh my!

Då kanske du är rätt person att fråga om DAC/AMP till Audeze? Förvisso till Sine men jag känner på mig att du kanske har koll på dem också.

Min samling ser ut som följer: B&W P5, Sine, the end

Det lutar åt att para Sine med en Mojo Chord, finns det något som kan konkurrera med dem för mobilt (tfn/dator) bruk? Musik är allt från elektroniskt till progressiv rock och allt däremellan och runtom.

Tack på förhand!

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Denon D2000
THX00
LCD2.2
LCDXC
HE560
Mojo
Hugo
Liquid Carbon
Geek Out och Geek Out V2
ODAC / O2
mm

Herrejävlar

Inga Sennheiser (förutom hd6xx som är på väg?). Hade förväntat mig att se 800s i den där samlingen.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är ute efter ett par slutna lurar att ha på jobbet. Det är inte så högljutt att jag behöver noise cancelling.
Jag har kikat närmare på Audeze EL-8 CB och Oppo PM-3 men det är rätt begränsade provlyssningsmöjligheter på dessa här i Karlstad, så jag får lita på vad andra tycker om dom.
Någon här som har lite erfarenhet av någon av dessa eller har några fler liknande förslag?
Lurarna ska drivas med O2/ODAC.

Enda referensen av slutna lurar jag har sen tidigare är Sony MDR-1A.
Jag gillar både mina HE-400i och Q701 som jag använder hemma. Fidelio X1 och X2 tycker jag är helt okej men inte så detaljerade som jag vill ha och lite för okontrollerad bas.

Permalänk
Medlem

Efter att ha använt mina Fidelio X2 i över ett år så är jag sugen på att testa något nytt. Har varit supernöjd med dessa men suget att testa något annat har vuxit fram över tiden helt enkelt och uppskattningen försvinner väl med tiden..

De lurarna jag fått upp ögonen på är Beyerdynamic DT 770/880/990, dessa verkar vara rätt poppis och ser både bekväma och snygga ut. Likaså skulle jag vilja testa någon av Sennheisers HD600/650 eller däromkring. Då fick jag syn att massdrop har "rea/kampanj" på HD58X för endast 150$. Vad kan man förvänta sig i skillnaden på dessa jämfört då med nuvarande X2?

Edit: Även ett par Sennheiser Momentum 2 skulle vara kul att testa då dessa känns passande både för pendlande och hemmabruk

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Jag är ute efter ett par slutna lurar att ha på jobbet. Det är inte så högljutt att jag behöver noise cancelling.
Jag har kikat närmare på Audeze EL-8 CB och Oppo PM-3 men det är rätt begränsade provlyssningsmöjligheter på dessa här i Karlstad, så jag får lita på vad andra tycker om dom.
Någon här som har lite erfarenhet av någon av dessa eller har några fler liknande förslag?
Lurarna ska drivas med O2/ODAC.

Enda referensen av slutna lurar jag har sen tidigare är Sony MDR-1A.
Jag gillar både mina HE-400i och Q701 som jag använder hemma. Fidelio X1 och X2 tycker jag är helt okej men inte så detaljerade som jag vill ha och lite för okontrollerad bas.

Jag provlyssnade både OPPO-PM3 och Audeze Sine sist jag handlade nytt, jag valde de senare då jag upplevde dem som framförallt rappare men fick också en bättre känsla av rymd och dynamik. Förvisso jämförde jag Oppo rakt ur iPhone och Audeze med lightning kabel.

När jag fick testa båda med Mojo Chord blev skillnaden å andra sidan än tydligare.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av DeadMeat1234:

Oh my!

Då kanske du är rätt person att fråga om DAC/AMP till Audeze? Förvisso till Sine men jag känner på mig att du kanske har koll på dem också.

Min samling ser ut som följer: B&W P5, Sine, the end

Det lutar åt att para Sine med en Mojo Chord, finns det något som kan konkurrera med dem för mobilt (tfn/dator) bruk? Musik är allt från elektroniskt till progressiv rock och allt däremellan och runtom.

Tack på förhand!

Ja eventuellt Geek Out V2+ eller Geek Out V2+ Infinity ovan. Tycker dom spelar bättre med vissa hörlurar än Mojon. Men inte testat dom med Sine tyvärr.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av ZyntaX:

Herrejävlar

Inga Sennheiser (förutom hd6xx som är på väg?). Hade förväntat mig att se 800s i den där samlingen.

Nja har ju HD598CS som slit och släng på jobbet. En beggad HD800 är väl på kartan ibland, fast just nu siktar jag på Focal Clear men behöver testa den lite mer, inte riktigt hittat vilken normalt prissatt förstärkare den briljerar med. Funderar även på ny bättre DAC med balanserad ut. Men tills dess, HD6xx blir rolig att testa med inkommande rörstärkare

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ja eventuellt Geek Out V2+ eller Geek Out V2+ Infinity ovan. Tycker dom spelar bättre med vissa hörlurar än Mojon. Men inte testat dom med Sine tyvärr.

Tack så mycket, får kolla upp dem och se om man kan finna några att testa alt. utlåtanden på nätet om hur de spelar med Sine.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Trevlig annons på Hifimagasinet (inte min) om man är ute efter något i high-endsegmentet: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=21536...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Nja har ju HD598CS som slit och släng på jobbet. En beggad HD800 är väl på kartan ibland, fast just nu siktar jag på Focal Clear men behöver testa den lite mer, inte riktigt hittat vilken normalt prissatt förstärkare den briljerar med. Funderar även på ny bättre DAC med balanserad ut. Men tills dess, HD6xx blir rolig att testa med inkommande rörstärkare

Min Elear älskar min Trafomatic experience Head One http://www.trafomaticaudio.com/products/experience-head-one/ Med den så lyckas den faktiskt konkurrera med LCD-2n fast de är lite olika signaturer.

Det är en rätt så lättdriven lur annars så de mesta väldesignade förstärkare fungerar till skillnad från LCD-2n.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Trevlig annons på Hifimagasinet (inte min) om man är ute efter något i high-endsegmentet: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=21536...

Han sålde HE-60 också

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

Min Elear älskar min Trafomatic experience Head One http://www.trafomaticaudio.com/products/experience-head-one/ Med den så lyckas den faktiskt konkurrera med LCD-2n fast de är lite olika signaturer.

Det är en rätt så lättdriven lur annars så de mesta väldesignade förstärkare fungerar till skillnad från LCD-2n.

Den där skulle jag vilja höra och snurra runt på ett gäng hörlurar.
Köpte du din Trafomatic ny i Sverige?
Gissar att min resa kommer sluta med något dyrt as med stora rör, någon gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Den där skulle jag vilja höra och snurra runt på ett gäng hörlurar.
Köpte du din Trafomatic ny i Sverige?
Gissar att min resa kommer sluta med något dyrt as med stora rör, någon gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev att jag direktimporterade då svenska återförsäljaren då inte ville svara. Sen blev de sura för att man direktimporterade.
Finns head-two nu också.

Från det ena till det andra några tips på bluetooth usb adapter? Köpte någon hamas på elgiganten. påstådd räckvidd 10 meter men jag kan knappt gå två meter ifrån den. Jag hade någon gammal intel bluetooth dongle jag fått gratis och där kunde jag gå runt i hela lägenheten och ner i källarn rentav men den säljs väl knappast längre.

Har Bose Quietcomfort 3.5 och den har inte APTX stöd vad jag förstått.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x