Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiklasN:

Finns en nyare familj; Bulldozer som inte var speciellt bra, finns en recension här på testcentret. Passar till socket AM3+.

Kopplar du skärmsladden till grafikkortet händer inget med den integrerade grafiken så det är lugnt. Det är isf min rekommendation, Sandy Bridge-processor i passande pris/prestandaklass (upp till dig, modeller som slutar med K är upplåsta och överklockningsbara) med tillhörande moderkort (Z68=överklockning, integrerad grafik och och SSD-caching, H67=integrerad grafik och P67=överklocknig) tillsammans med ett billigt Nvidia-kort, typ GT520 med passande utgångar.

Tackar än en gång för ett bra förslag! Det finns definitivt på kartan! Jag fick intrycket att du kände till kompatibilitetsproblematiken med Linux. Men det ska vara lungt med externt Nvidia-kort alltså? Vet du hur det är med tråd-LAN (som jag också hört underpresterar enormt i Linux på Sandy Bridge)?

En fråga till: Det gör väl ingen skada om jag köper ett H67-chipset ändå, trots diskret graffe? Och hur är det med processorerna? Är GPUCPUer kompatibla med chipset som inte stödjer intern GPU och vice versa?

Dags att skapa en tråd om grafikkort (ja jag, vet, man ska alltid söka först! Men jag har ungefär noll termer att gå på förutom "passiv kylning" och "strömsnålt" vilket jag ser som krav där).

(Hmm. Undrar om tråden ska ligga i "Processorer, moderkort och minnen"->"Övrigt" eller i Linux-delen i stället?)

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."