Hittar inte min SSD disk, hjälp!

Permalänk
Medlem

Hittar inte min SSD disk, hjälp!

Hej, alla kära Sweclockers medlemmar!

OS: Windows 7 Ultimate: 32bit.
Hårddisk 1: INTEL SSDSA2M040G2GC - ATA Device - 40GB (http://www.cwc-group.com/ssdsa2m040g2gc.html)
Hårddisk 2: ST3750528AS - ATA Device.

Det har uppstått lite problem för min SSD disk, och det verkar som jag inte kan hitta den.
Detta hände när jag formaterade den från Vista till Windows 7. Vista låg först på min SSD disk, men jag böt OS:et till min vanliga hårdisk. (Tänkte att jag kunde installera spel på min SSD disk istället.

Problemet är att jag inte längre hittar den, datorn vet att den finns inpluggad men jag kan inte använda den. Jag skickar med några bilder så ni kan se för er själva! Tack för er tid!

Mvh: Erik

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Medlem

start meny -> höger klicka på dator -> hantera -> lagring -> diskhantering

när du kommit dit så borde du se en lista med alla hårddiskar och om de är partionerade etc. skärmen är delad i två. hitta din ssd, misstänker att det står "ej allokerat" eller liknande under. höger klicka och välj formatera. lite kort information har lite ont om tid men någon annan kanske kan fylla på senare

Permalänk
Medlem

hade samma problem förut, fixade det genom att ge disken ett "namn" alltså (D:) till exempel.

Visa signatur

|AMD Phenom x6 1055t @ 4.1 ghz|ASUS Crosshair IV Formula|XFX Radeon 6950 2gb "Dual Fan"|Kingston HyperX 8gb| Samsung Spinpoint 250gb|Cooler Master GX 750W | Windows 7 Ultimate x64| Cooler Master HAF 922|

Permalänk
Medlem

Tusen tack! Det löste sig! Gud va bra

Den hade inte fått ett namn, och det var därför den inte visades upp!

Hoppas detta kan hjälpa flera om de har samma problem!

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbz:

Tusen tack! Det löste sig! Gud va bra

Den hade inte fått ett namn, och det var därför den inte visades upp!

http://i.imgur.com/cgAPN.jpg

Hoppas detta kan hjälpa flera om de har samma problem!

Vad var då lösningen?
Hur ändrar man namn på disken om man inte hittar den?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CapFever:

Vad var då lösningen?
Hur ändrar man namn på disken om man inte hittar den?

TS är en trollkarl fattar du väl!