Vars kan man skaffa modulära kablar?

Permalänk
Medlem

Vars kan man skaffa modulära kablar?

Hej! Har ett problem med kablarna till mitt xfx 650w. Jag sleevade kablarna för ett tag sedan och när jag äntligen var klar så startade inte datorn. Jag kollade allt och kom fram till att det var 8 pin till 6 pin som var problemet. Datorn vägrar starta när jag pluggar in mina 8 till 6pin kablar. Kan det vara så att jag har råkat sätta stiften i fel hål så att datorn kortsluts? Kan man höra med xfx om ett par nya kablar?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Hej! Har ett problem med kablarna till mitt xfx 650w. Jag sleevade kablarna för ett tag sedan och när jag äntligen var klar så startade inte datorn. Jag kollade allt och kom fram till att det var 8 pin till 6 pin som var problemet. Datorn vägrar starta när jag pluggar in mina 8 till 6pin kablar. Kan det vara så att jag har råkat sätta stiften i fel hål så att datorn kortsluts? Kan man höra med xfx om ett par nya kablar?

Jag planerade att sleeva ett xfx nätagg för ett tag sedan och tog då kontakt med supporten och har för mig att man fick ge ca 300kr inklusive frakt för att få en ny uppsättning.

Det är bara lägga in en support ticket

Visa signatur

Återkommer om den saken....