Permalänk
Medlem

Hjälp med att skicka bildskärm

Jag bestämde mig för att testa en IPS-skärm (LG IPS226V) för ett tag sedan. Nu efter ca en månad har jag bestämt mig för att sälja skärmen eftersom min 120hz skärm passar bättre i de spel jag spelar och det känns helt enkelt konstigt att sitta vid en 60hz skärm efter att ha spenderat mycket tid framför en 120hzare.

Nu till min fråga: Ni som någon gång har sålt en bildskärm, hur har ni skickat skärmen och vad kostade det?
Undrar detta eftersom många säljare på tradera skriver 79kr eller 99kr med Schenker/DHL.

Jag har kollat med Schenker och DHL, men kartongernas bredd är för stor för att kunna skickas via dom. Produktkartongens bredd är 45cm och transportkartongen är 49cm.

När jag kollade med posten så skulle det kosta 261kr att skicka paketet, priset verkar dock skrämma bort köpare. (Har dock skrivet 200kr)
Kan tillägga att jag även erbjuder avhämtning.

Svar uppskattas!

PS, visste inte riktigt var jag skulle placera tråden.

/Jonas

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Skicka den inte alls. För mkt som kan strula framförallt när du säljer den som privatperson.

Face-to-face är det som gäller om jag hade varit dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Skicka den inte alls. För mkt som kan strula framförallt när du säljer den som privatperson.

Face-to-face är det som gäller om jag hade varit dig.

Vad skulle eventuellt kunna strula? Att posten skulle ha sönder paketet eller?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Ja, det t.ex.
Eller att den som köper den har sönder den / säger att den inte funkar / har inte fått den m.m.

Men det får du bestämma själv såklart om du vill skicka eller inte.