D3 på konsoll.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Är ni verkligen så naiva att ni tror att PC versionen inte kommer påverkas av att en konsollversion utvecklas parallellt ?
Eller tror ni verkligen att bliz/activision helt plötsligt kommit på att dom ska porta det till konsoll -efter- att det är klart till PC ?
Självklart så har en konsollversion varit med sen dag 1 i utvecklingen, vilket betyder dummifierat UI och inga eller mycket begränsade möjligheter till hotkeys (som vi redan sett, jmf med D2 där du kunde hotkeya i princip alla dina skills om du nu ville).

Och som SanCO säger så vad händer om konsollversionen blir en succe ? var kommer WoW2, SC3 etc att hamna då tror ni ?

Nej konsoll och PC spel skall hållas isär, på det viset slipper vi halvmesyrer.

Det där stämmer inte. Det är bara senaste året de har tagit in folk för att jobba med en konsollport.
Blizzard själva sa på Blizzcon att en eventuell konsollport inte kommer påverka PC-versionen alls. Det är 2 helt skilda projekt.

Skulle inte förvåna mig om konsoll-versionen blir bättre då man slipper allt jävla klickande med musen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Och som SanCO säger så vad händer om konsollversionen blir en succe ? var kommer WoW2, SC3 etc att hamna då tror ni ?

Det spelar ingen roll. De kommer få in pengar från AH, och där kommer inte konsol folket vara med i alls samma utsträckning.

Delvis pga de enorma säkerhetsluckor med läckta databaser osv som konsolspel tidigare uppvisat, delvis eftersom AH är helt PC anpassat (hur söker du efter namngivet föremål på konsol), och slutligen eftersom att de som är mest hardcore (och således de som spenderar mest pengar) kommer spela på PC.

Permalänk

Personligen tror jag att spelet kommer bli betydligt bekvämare på konsoll än på PC. Just rollspel över huvudtaget är gött att köra med handkontroll.

Lite av känslan med Diablo sitter väl iofs i det frenetiska klickandet, men det ska faktiskt bli en lättnad att komma ifrån det.

Jag ser ingen nackdel alls med att göra en konsollversion faktiskt, mer än kanske att det blir mer spridda spelare. Alla samlas inte på samma PC server utan kanske hälften (om inte mer?) kommer istället hänga på konsoll servern. Får se om det funkar i längden eller om dom kan hitta något sätt att slå ihop dom båda.

Oavsett så är detta ett GIVET köp till min xbox samling!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Får se om det funkar i längden eller om dom kan hitta något sätt att slå ihop dom båda.

Jag hoppas verkligen inte att de slår ihop servrarna då de flesta ungar inte spelar på pc utan xbox/ps3 och med separata servrar skulle man slippa dem ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Jag hoppas verkligen inte att de slår ihop servrarna då de flesta ungar inte spelar på pc utan xbox/ps3 och med separata servrar skulle man slippa dem ;).

Mjoh, man kan ju se det så också. Jag håller med dig, men de är ändå ett par värdefulla raidare man blir av med. Om spelet nu kommer fungera så

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

hur många PS3/xbox360 säljs det per år egentligen?
jag har ingen koll alls på hur mkt folk älskar konsoll vs PC men just när det gäller D3 och en klicker genre som diablo verkligen är så hade min gissning varit 10/90 consoll/pc

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zejho:

Förstår inte hur en del kan se detta som något negativt. PC-versionen är ju så gott som färdig och behöver ju inte på något sätt bli sämre på grund av att det görs en konsollversion. Det är väl bara bra att så många som möjligt kan ta del av spelet, och på det sätt som passar en bäst, om man nu föredrar att spela framför TV:n snarare än framför datorn.

Delvis rätt, men PENGAR är nog den stora anledningen.

Permalänk
Medlem

Ja, Diablo blev helt värdelöst tack vare att det portades till Playstation. Nu kommer världen gå under.

Ala målar upp konsoler som enbart något negativt, men det är tack vare alla konsoler som spel har blivit socialt accepterat (nåväl) i de flesta kretsar. Det är tack vare konsolerna som väldigt många fler gör spel, och har enorm budget för att göra rejäla skapelser. Visst, inte alltid bra och usla portningar har vi verkligen fått nog av, men tror helt ärligt inte att många av våra favoritspel hade funnits om det inte var tack vare helvetesmaskinerna somliga hatar.

I det här fallet kan det bara vara positivt. Faktiskt. Det lär knappast påverkat utvecklingen för PC.

Permalänk
Medlem

Går ju att använda gamepad till PC om det var de som var problemet

Permalänk
Medlem

Diablo 3 skulle kunna portas till konsol på ett rätt bra sätt om man tänkte sig för och gjorde rätt. På så vis skulle man slippa att få så jäkla ont i klickfingret också.

Permalänk
Medlem

Jay Wilson angående konsolplanen för Diablo 3
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ysvr...

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Väldigt gammalt klipp det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mas111:

Går ju att använda gamepad till PC om det var de som var problemet

Hoppas verkligen att diablo 3 till pc har stöd för 360 handkontroll när det släpps. Mycket trevligare att spela i soffan med handkontroll

Permalänk
Sötast
Skrivet av Svensktiger:

Är ni verkligen så naiva att ni tror att PC versionen inte kommer påverkas av att en konsollversion utvecklas parallellt ?
Eller tror ni verkligen att bliz/activision helt plötsligt kommit på att dom ska porta det till konsoll -efter- att det är klart till PC ?
Självklart så har en konsollversion varit med sen dag 1 i utvecklingen, vilket betyder dummifierat UI och inga eller mycket begränsade möjligheter till hotkeys (som vi redan sett, jmf med D2 där du kunde hotkeya i princip alla dina skills om du nu ville).

Och som SanCO säger så vad händer om konsollversionen blir en succe ? var kommer WoW2, SC3 etc att hamna då tror ni ?

Nej konsoll och PC spel skall hållas isär, på det viset slipper vi halvmesyrer.

Då mer eller mindre alla som skrivet i tråden är så fruktansvärt naiva så vill jag åtminstonde berätta för dig att jag håller med dig till 100%

Folk tror väl att de två spelen kommer skilja sig markant, med helt olika områden och rum kanske?

För om ett riktigt krävande område rullar fint på pc så lär blizz SÄKERT göra om hela områden för att passa på konsollen som inte klarar av lika mycket som en PC, det är ju inte alls så att spelet kommer att anpassas till konsollen först och sedan skicka ut samma kopia på PC åh nej! Aldrig!

Ungefär 1/50 konsollportar är värda sitt namn, resten är totalt värdelösa.

Kolla BF3 med konsollanpassat menysystem på PCn, även såhär lång tid efter release har vi inte fått de mest fundamentala funktioner som förväntas på en PCtittel.

Eftersom ni nu är en halv armé som ska såga mitt inlägg och gråta blod så kan ni passa på att kunna nämna minst 5 portar som är värda sitt namn annars bör ni ej skriva.

Permalänk
Medlem

Nej spelen kommer vara identiska givetvis. Då PC-versionen fungerar på 5-6 år gamla datorer utan problem så är det inget jobb att få dem att fungera på konsollerna heller. De behöver bara lägga till stöd för handkontroll sen är det klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

För om ett riktigt krävande område rullar fint på pc så lär blizz SÄKERT göra om hela områden för att passa på konsollen som inte klarar av lika mycket som en PC, det är ju inte alls så att spelet kommer att anpassas till konsollen först och sedan skicka ut samma kopia på PC åh nej! Aldrig!

Och när gjorde Blizzard senast ett spel som var riktigt krävande med jättehöga inställningar som krävde en monstermaskin för att maxa? Nä just det, har aldrig hänt. Prestandamässigt har alla blizzardspel lika gärna kunnat släppats till konsol och pc utan nerf redan vid release. Ser inget i D3 som kräver nerf för att funka på dagens konsoller heller.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Och när gjorde Blizzard senast ett spel som var riktigt krävande med jättehöga inställningar som krävde en monstermaskin för att maxa? Nä just det, har aldrig hänt. Prestandamässigt har alla blizzardspel lika gärna kunnat släppats till konsol och pc utan nerf redan vid release. Ser inget i D3 som kräver nerf för att funka på dagens konsoller heller.

D2 var stört omöjligt att köra i 8p och vettig fps när det släpptes.
WoW körde i 20fps på värstingmaskiner när det släpptes, det tog 2 år innan grafikkort släpptes som tillät vettig FSAA utan att ge 5 fps.

Permalänk
Medlem

med tanke på att rekommenderade system krav för D3 till PC är 2gb i RAM och PS3 har 256 så känns det som att D3 till konsol kommer till PS4 XBOX 720 och inte till PS3 och Xbox360, någon som håller med eller har något emot den idéen?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande ingen verifiering att spelet ens kommer släppas på konsoll. De undersöker om det kan fungera till konsoll, de har inte gått ut med en blue post och sagt att det kommer.

Däremot skulle jag inte bli förvånad om det kommer. Jag oroar mig heller inte över hur spelet blir till konsoll eftersom jag är övertygad att det inte kommer påverka PC-versionen. Ställ ner PC-versionen på lägsta inställningarna så är jag så gott som helt säker på att det flyter på en PS3 utan att det måste modifieras.

Diablo 3 är inte ett enormt krävande spel. I alla fall har jag förstått det så (har tyvärr ingen beta själv)

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

D2 var stört omöjligt att köra i 8p och vettig fps när det släpptes.
WoW körde i 20fps på värstingmaskiner när det släpptes, det tog 2 år innan grafikkort släpptes som tillät vettig FSAA utan att ge 5 fps.

Artificiell ökning av prestandakrav tycker inte jag är ett rättvist sätt att bedöma vad som krävs. FSAA är en effekt som jag inte tycker ska dömas in i prestandakrav för ett nytt spel som är ca 10 år gammalt.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Artificiell ökning av prestandakrav tycker inte jag är ett rättvist sätt att bedöma vad som krävs. FSAA är en effekt som jag inte tycker ska dömas in i prestandakrav för ett nytt spel som är ca 10 år gammalt.

Jag tycker definitivt inte att anisotropisk filtrering och full-scene anti-aliasing är "bling" utan snarare ett krav för att spel ska se vettiga ut.
Inte heller tycker jag att ett spel ska spelas i lägsta möjlig upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Jag tycker definitivt inte att anisotropisk filtrering och full-scene anti-aliasing är "bling" utan snarare ett krav för att spel ska se vettiga ut.
Inte heller tycker jag att ett spel ska spelas i lägsta möjlig upplösning.

AF är inte bling men den har å andra sidan minimal påverkan på prestandan, FSAA är helt klart bling, iaf för 8 år sedan. Men å andra sidan så får var och en ha sin egen åsikt, däremot får det väl framgå som åsikt och inte fakta

Vad gäller upplösning så är jag helt inne på samma spår. Lägsta upplösning är ingen måttståck för krav i ett spel.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av FX9:

Finns fortfarande ingen verifiering att spelet ens kommer släppas på konsoll. De undersöker om det kan fungera till konsoll, de har inte gått ut med en blue post och sagt att det kommer.

Däremot skulle jag inte bli förvånad om det kommer. Jag oroar mig heller inte över hur spelet blir till konsoll eftersom jag är övertygad att det inte kommer påverka PC-versionen. Ställ ner PC-versionen på lägsta inställningarna så är jag så gott som helt säker på att det flyter på en PS3 utan att det måste modifieras.

Diablo 3 är inte ett enormt krävande spel. I alla fall har jag förstått det så (har tyvärr ingen beta själv)

Anledningen att ett konsollsläpp inte skulle påverka PC-versionen är väl ändå att spelet i dagsläget redan är anpassat att kunna spelas på konsoll.

Permalänk
Medlem

Hade varit grymt med D3 till nya Nintendo-konsollen. Inventory/map på handkontrollens skärm En rak portning till den konsollen borde inte vara några problem då den kommer vara en hel del snabbare än 360/PS3.