Permalänk
Medlem

Random suicides?

Spelar BF3 och sen jag började lira B2K får en 4-5 till synes random suicides i varje runda. jag vet flera servrar kör de som straff för tk's men jag har dött flera gånger utan att äns skjutit mot något/någon. Vad kan detta bero på? har fler samma problem?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

DICE-Roll..... ha ha? Nej men jag vet vad du menar. Jag får det också, och jag hade det innan B2K.

Men 4-5 varje runda, då måste det ju vara något lurt.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

var väll en extrem runda. Känns som de bytt ut bad luck mot suicide. men det är minst två iallfall

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Även om man inte får se eller förstår varför man får "sucide" eller "Bad luck" så beror det oftast på att det är något som händer. T.ex om någonting ramlar på en eller något.

Visst, även jag kan bli förvånad när det händer helt plötsligt. Men även om man inte får svar eller förstår varför så beror det såklart på något. Det är bara att respawna och spela igen

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Även om man inte får se eller förstår varför man får "sucide" eller "Bad luck" så beror det oftast på att det är något som händer. T.ex om någonting ramlar på en eller något.

Visst, även jag kan bli förvånad när det händer helt plötsligt. Men även om man inte får svar eller förstår varför så beror det såklart på något. Det är bara att respawna och spela igen

jo om det händer ibland. Men detta händer så ofta att det förstör det roliga (och K/D)
Och jag hittar aldrig något som motiverar det.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

En gång ramlade masten på Caspian Border på min tank T_T. Men jo, man får en hel del av dessa nu. Ganska jobbigt.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

En gång ramlade masten på Caspian Border på min tank T_T. Men jo, man får en hel del av dessa nu. Ganska jobbigt.

Kan masten i caspian border falla nu? kunde ju inte det sist jag spelade för 2 veckor sedan...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

En gång ramlade masten på Caspian Border på min tank T_T. Men jo, man får en hel del av dessa nu. Ganska jobbigt.

Har de äntligen lagt in så den ramlar? Har inte hört något om det alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Har de äntligen lagt in så den ramlar? Har inte hört något om det alls..

Det funkar, bara att lägga j*vligt mycket c4 på stål"trådarna" som håller fast den. Sen när nått av lagets tickets är typ på 10-20 så kommer den rammla

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Kan masten i caspian border falla nu? kunde ju inte det sist jag spelade för 2 veckor sedan...

Masten faller i slutet när det bara är 10-15 tickets kvar..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Händer mig också med jämna mellanrum rätt roligt ilbland haha You just got Dice rolled, i like it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

En gång ramlade masten på Caspian Border på min tank T_T. Men jo, man får en hel del av dessa nu. Ganska jobbigt.

Stod tjugo meter ifrån masten när den ramlade och jag dog, kändes sådär lagom buggit.

Permalänk
Medlem

Får "bad luck" ibland när jag spawnar. VARFÖR?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas nått hack nu som är extremt irriterande. På en av karkand-banorna så dödades jag tre gånger av en helikopter trots att han inte sköt mot mig och jag satt inne i en stridsvagn som inte skadades...

Begriper inte varför folk riskerar sina konton för poäng som ändå blir uppenbart som fusk. Det är ju hjärndött för fan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Stod tjugo meter ifrån masten när den ramlade och jag dog, kändes sådär lagom buggit.

Ja eller "Killed (Combat Knife) 14m

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

De enda random suicides jag varit med om är för att man ska flyttas över till motståndarlaget, vad jag har förstått. Har hänt ett antal gånger. Bara för att motståndarna är typ en, två färre spelare så gör dom så jag tar självmord och byter lag. Irriterande och konstigt att dom inte kan vänta tills någon dör bara.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk

Får ofta random suicides när jag ska hoppa över någonting (i animationen får gubben superfart och slungas iväg in i väggar eller dylikt) eller när jag är på väg ner från en brant kant av stenar.
Så man får akta sig för att hoppa samt "klättra" nedför stenar.

Permalänk

Hänt mig att jag springer i vattnet mellan Forest och Hilltop i Caspian Border (lilla bäcken) och helt plötsligt flyger min karaktär/springer in i väggen i ca 500km/h och stendör. Sjukt, minns inte att det fanns choppers/tanks i närheten heller. Liknande skit har hänt i andra banor. Bad luck :>

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MooD:

Stod tjugo meter ifrån masten när den ramlade och jag dog, kändes sådär lagom buggit.

Satt på den när den föll, skadade som attan och plötsligt var jag i fritt fall. Fallskärmade och klarade mig dock... Första gången jag märkte att masten föll. Var något förvånad.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Fick en sjukt skum bugg igår. Står med M98B och klämmer en lirare på ca 30 m. Min polare på TS säger
"-hehe, såg du mig inte?"
"-Va?"
"-du skjöt mig (TK)"
"-men va fan!, var var du då?"
"-vid containern"

Vänder mig om och ser att denna container står va 20 m snett bakom mig. DVS jag skjuter en fiende rakt norrut och dödar min polare som står syd/öst om mig?!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Rocklets:

Fick en sjukt skum bugg igår. Står med M98B och klämmer en lirare på ca 30 m. Min polare på TS säger
"-hehe, såg du mig inte?"
"-Va?"
"-du skjöt mig (TK)"
"-men va fan!, var var du då?"
"-vid containern"

Vänder mig om och ser att denna container står va 20 m snett bakom mig. DVS jag skjuter en fiende rakt norrut och dödar min polare som står syd/öst om mig?!

?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag har dött när jag promenerar (LÄS PROMENERAR, INTE SPRINTAR OCH HOPPAR) i nedförsbackar och spelet säger BAD LUCK! SOPJÄVEL!. Man blir lite liiiite trött.

Kul när man kör bil också, hoppar ur den, skjuter lite sen går man tillbaka till bilen som rullar i 1 km/h för att toucha motorhuven, flyga 2 meter BAD LUCK BAD LUCK BAD LUCK!!! Visste inte att karaktärerna i BF3 led av samma benskörhet som Samuel L Jackson i Unbreakable, men det var FETT VÄRT 500 KR!!!!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare fått "Bad Luck" helt random.
Står still, springer med mera.

Har även fått att ens fordons sprängs helt random med "Bad Luck"..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Jag har tidigare fått "Bad Luck" helt random.
Står still, springer med mera.

Har även fått att ens fordons sprängs helt random med "Bad Luck"..

Gasläcka, ofc.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Sötast

Suicide får jag allt som oftast när jag sitter i jets och helis men även i fordon på marken.

Det är absolut något som inte stämmer till hundra procent, men jag har även märkt att det ofta är folk som krashar en i luften.

Ute å flyger och BLAM SUICIDE! och om man gnäller lite om det i chatten så är det rätt ofta någon som ber om ursäkt då de krashat en.

Permalänk
Medlem

På strike at karkand har jag märkt att man kan dö av bad luck om man kör ett fordon över vattnet vid F flaggan, man krockar på vatten kanten och sen står det bad luck :P. Damavand peak dör jag minst 1 gång per match av bad luck när ja flyger heli speciellt när man är ovanför berget :s sen så händer det också lite då och då.

Permalänk
Medlem

och på tal om random saker som hänt i strike at karkand. har hänt mig ett antal gånger nu och blir lika förvirrad varje gång. Står på andra eller tredje våningen i ett hus. En tank får syn på mig och drar iväg ett skott. De skakar och är suddigt har under 10% hp kvar och har skjutits genom ett eller två golv till bottenvåningen. Och det har hänt minst tre separata gånger jag kommer ihåg. Rätt praktiskt iom att det sen bara är att kliva ut ur bakdörren men man fattar ju noll av vad som händer.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Satt på den när den föll, skadade som attan och plötsligt var jag i fritt fall. Fallskärmade och klarade mig dock... Första gången jag märkte att masten föll. Var något förvånad.

Första gången masten föll fick jag 3 kills i rad, eftersom typ halva fiendelaget stirrade på masten