Amd FX-8150 Vs Intel Sandy bridge 2500k

Permalänk

Tack alla för hjälpen..Utom Axel -.-

Var och köpte Phenom II 1090t och gigabyte 990fxa ud3 + Corsair vengeance Allt rullar på fint men min nordbrygga på Gigabyte kortet blir riktigt varm,antar att den klarar av det

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Jag valde 1090t över 2500k för att få två extra kärnor till ett billigare pris. I ett ensamt spel kvittar det nog vilken du tar, grafikkortet spelar mer roll som sagts om och om igen. Personligen sitter jag med tre skärmar, inte för eyefinity utan för att jag har HD-serier/filmer/youtube på den högra, surf med 2-3 flashspel som suger en hel del kraft på vänstra och "storspel" på mittenskärmen, t.ex. WoW, Skyrim mfl.

Hellre 6 snabba kärnor än 4 "lite snabbare ändå" kärnor. Särskilt när det är billigare. Sen klarar ju moderkortet av Piledriver nästa år ifall AMD får ordning på tillverkningen så att problemen med hastigheter m.m. på Bulldozer kan fixas till

Sen som sagt är Bulldozer ingen dålig CPU, den slåss ju i toppen för sjutton, den är bara inte en "jättebra" CPU för sitt pris, men du kan ju fortfarande köra allt på den i bra fart liksom.

Resonerade ungefär så här jag med.
1+

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|