Fredagspanelen 25: Intel Sandy Bridge-E, grafikkortsnytt och veckans pryl

Permalänk
Medlem

Instämmer i hyllningskören till Fredagspanelen! Kvalificerad underhållning så det räcker. Vad tusan ska man med TV till? Polarstation Zebra i repris för miljonte gången och bönder som inte får tag på tjejer själva. DET ÄR YNK!

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Grattis får man säga då!

Riktigt rolig panel, som vanligt Och gillar verkligen idén att ni kör fredagspanel ena veckan och läsarbrev i myshörnan den andra!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Jag har som säkert många andra följt fredagspanelen för varje vecka/varannan vecka som gått och måste bara säga att ni har fått till det väldigt bra! Allt läggs nu fram på ett professionellt sätt och man märker att ni börjar bli vana att tala in i kameran och efter att jag nu mera aldrig ser på TV blir fredagspanelen det enda "TV-programmet" jag följer efter SVTsporten Tror jag kan tala för många när jag säger att det även är grymt kul för oss tittare!

Permalänk
Medlem

Uppskattar fredagspanelen riktigt mycket! Hade önskat att den var varje vecka, men det kanske inte riktigt finns så mycket att snacka om att det är värt det. Video är så mycket smidigare än att sitta och läsa artikel efter artikel, så stort tack för varje panel

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd

Som man väntat !

Haha, ja jävlar vad bra det är med fredagspanelen, ni är lika bra varje gång!

Grattis till 1 år då.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Jag gillar bara Fredagspanelen mer och mer för varje vecka Ni gör ett mycket bra jobb

Permalänk
Medlem

För att citera det om gamex och våldsspel. Det är inte första gången som aktuellt ballar ur och säger/skriver totalt nonsens. För ett tag sen var det en nyhet om att en kille hade blivit ihjälskjuten av polis i storbritannien och det var världens rabalder kring det. Vad aktuellt/SVT glömde nämna i nyhetsinlaget var att han var kriminell sedan innan och hade samma tidpunkt som han skjöts till döds redan skjutit en polis i bröstet.

Poängen är att aktuellt/SVT skiter i att vara ärliga och börjar vinkla sina nyheter till det som passar dem bäst.

Permalänk

Gillar verkligen fredagspanelen Grattis till fredagspanelens ettårsdag!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Gratulerar!

Det har hänt mycket på ett år - roligt med en nostalgisk tillbakablick. Fredagspanelen har lett till att jag börjat följa sweclockers.com mer regelbundet. Helt klart ett lyckat koncept!

EDIT:
Hittade denna film med Jonas i snyggt(!) skägg i relaterade videos.
http://www.youtube.com/watch?v=pEsJzrww_dA&feature=relmfu

Permalänk
Medlem

Grattis !!

Tips på namn till eran "läsarbrevspanel".... Veckans Brev!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni känns mer och mer avslappnade i fredagspanelen och det blir roligare och roligare att kolla på. Keep it up!

Permalänk

Någon som kan länka deras nyårskrönika?

Permalänk

Grym fredagspanel som vanligt!
Men bleepa för helvete inte era bloopers!
Att censurera bloopers är som att censurera svordomar i musik! förstör hela känslan!

Visa signatur

FD R2 | Asus M4A89GTD PRO/USB3 | XFX XPS-750W | 955 BE http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1460072 | ASUS 560Ti DirectCU II | Corsair 4Gb XMS3 | Corsair H50 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivarssoon:

Grym fredagspanel som vanligt!
Men bleepa för helvete inte era bloopers!
Att censurera bloopers är som att censurera svordomar i musik! förstör hela känslan!

Håller med, censurera inte svordommar, det hör till

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

uppskattar fredagspanelerna otroligt mycket. Ni är riktigt sköna, mycket intressanta att lyssna på och mycket humor!

Permalänk

Det blir dubbelt grattis; till fredagspanelen som är en klockren händelse varannan vecka, och ett grattis till mig själv som fyller 30 år idag en härlig födelsedags present lite fredagspanel och tårta , hoppas att UPS frågan tas upp i det nya läsarbrevs mediet.

Permalänk

Håller med föregående talare, känns bara Amerikanskt att köra med självcensur, tråkig censur är högst aktuell just nu när USA som varit positiva till censurera sina TV-program i årtal jobbar på att införa införa nästa steg i censuren:
http://www.idg.se/2.1085/1.416610/mozilla-google-och-twitter-...
Detta hör absolut inte hemma i Sverige!

Annars önskar jag grattis till 1-års dagen och jag tycker absolut att ni kan fortsätta med era långa program, ni som önskar kortare fredagspanel kan enkelt sluta kolla när ni är nöjda.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Grattis !!

Tips på namn till eran "läsarbrevspanel".... Veckans Brev!

------------------------------
Veckans läsarbrev kanske?..haha, och såklart med tillägget från bullen-tiden "såklart är det inte han eller hon i filmen, som har skrivit brevet"

Toppenavsnitt, roligt när det kom fram att nån har surfplatteberoende ;)..vet hur det är..jag vill köpa alla nya häftiga surfplattor också så du är inte ensam!^^
Grattis till årsdagen, och jag körde nattmacka, en god lager och sen avslutades med årets första julmust^^ (säkert inte den sista!)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Vill ha en ocensurerad och 3 timmar lång nyårs "rulle":D

P.S För alla som letar efter förra årets nyårskrönika så här är den

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem

löve it!

Permalänk

Skippa censuren. Kan alltid varna för språk i så fall

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk

Tiden flyger verkligen fram.. Gratulationer för 1 år med Swec fredagspanel!

Permalänk
Medlem

Var sjutton kan jag hitta den plattan Emil sitter med? Jag vill köpa en med! Kan möjligen herr Emil eller någon annan länka till var man får tag i den?

/Aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Visst är det GCN som är rätt, hehe. Lade även in det som annotation på Youtube, syns dock inte i den inbäddade spelaren här på sidan.

Det gjorde det visst

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Finns inget bättre när man är bakis på lördagsmorgonen än riktigt starkt kaffe och fredagspanelen!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Skål på er, redaktionen! Fredagspanelen har kommit långt och är nu något jag ser fram emot i slutet av veckan. En skön chillaxing-timme helt enkelt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoulShatter:

Skippa censuren. Kan alltid varna för språk i så fall

Word! (2.0?)
Det är ju faktiskt enklare att varna i förtid än att sitta och bliiiiipa allt som kan tänkas vara svordomar.
Nä, jag tycker de ska ha det kvar, annars blir det lite "Funnies Home Videos" inslag där folk slår sig och det enda man hör är ett långt bliiiiip

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Viller-Valle:

Det gjorde det visst

Såpass! har inte fungerat som det ska innan, nämligen.

Skrivet av aragon:

Var sjutton kan jag hitta den plattan Emil sitter med? Jag vill köpa en med! Kan möjligen herr Emil eller någon annan länka till var man får tag i den?

/Aragon

Som jag nämnde lite kort måste du köpa den från USA i dagsläget, genom till exempel Amazon. Behövs också en tjänst typ Borderlinx för att få den till Sverige, slutsumman blir 3500-3600 kronor med billigaste fraktalternativen rakt igenom.
http://www.amazon.com/Samsung-Galaxy-Plus-Universal-Remote/dp...

På sikt lär väl plattan lanseras i Sverige med, dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Alldeles för mycket chit-chat för min smak-

Permalänk
Medlem

Ni borde tävla ut ett studiebesök för 2pers under 19år och låta de vara med i en fredagspanel ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -