Blåskärm som pekar på hal.exe - snälla ta en titt ni som kan blåskärmsproblem

Permalänk
Medlem

Blåskärm som pekar på hal.exe - snälla ta en titt ni som kan blåskärmsproblem

Hej på er!

Min historia börjar för några månader sedan när jag köpt en ny dator och battlefield bad company 2. Jag lirade ett tag och fick efter ett tag en blåskärm som pekade mot hal.dll enligt "BlueScreenView". Detta hände flera gånger, så jag slutade spela eftersom jag inte orkade med att lösa problemet. Eftersom CS 1.6 är mitt favoritspel så blev det en del spelande där iställe, men sen fick jag en blåskärm som också pekade mot hal.dll.
Jaha tänkte jag.. Lat som jag var orkade jag inte gå till bottnen med det det då heller. Så jag gjorde annat på datorn, den var uppe 9 veckor i sträck för ett tag sedan tills jag åkte iväg över en helg och stängde den. Men så idag så fick jag en blåskärm när jag satt och kollade på en youtubefilm :(...
Det som hände var att jag fick en blåskärm med meddelandet om att den dumpar det fysiska minnet och så lät det ett ljud ur högtalarna "wrrrrrrrn" typ.. Är det något som är speciellt för någon typ av problem?

Fick en blåskärm när jag startade den en gång med som pekade mot ntoskrnl.exe, bug check string: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.

Så min fråga är ju vad detta kan vara..
Drivrutinsproblem? Hårvaruproblem? Vad ska man börja med att kolla efter?

Logg på dom senaste blåskärmarna i "BlueScreenView":
http://i40.tinypic.com/smvpmt.jpg

Min dator:
Intel Core i7 950, 3.06GHz
Asus P6T Deluxe V2
Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz
1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III
Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB
Samsung SH-S223C 22X DL Svart
Cooler Master Hyper 212 Plus
Corsair HX 650W 80+
Fractal Design Define R3, Svart

Kör även windows 7 64-bit på den.

Undrar ni något som skriv, skulle verkligen vilja få bukt på detta så jag kan spela på min dyra dator och att den inte bara bluescreenar sådär..

Tack så hemskt mycket på förhand och en stor påse kärlek till den/dom personer som hjälper mig, vore kanon!

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart