Headset, mic nära örat/munnen

Permalänk
Medlem

Headset, mic nära örat/munnen

Tjaba,

Är innerligt less på alla dessa headsets som har micen långt ner på sladden i kombination med fjärrkontrollen. En fjärrkontroll som dessutom, i nästan alla fall, inte fungerar bra med Android-lurar. Handsfree för mig innebär inte att man ska behöva ha micen i ena handen.

Är därför på jakt efter ett headset i 500-1200kr spannet med bra ljudkvalité och micen/svarsknapp så högt upp att man inte behöver gå och hålla i den för att folk ska höra ordentligt vad man säger.

Nån som har nåt tips?

Bose MIE2 är ett alternativ, men jag hade gärna sett några som är mer in-ear och utesluter ljud bättre.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Jävlar sån respons!

Det blev iaf ett par Beyerdynamic MMX101iE. Är nöjd med dom än så länge; neutrala (många skulle säga basfattiga om man är van vid loudness/hängmatta), klart och rent ljud, och micen funkar fint utan att man behöver hålla den nära munnen eller dylikt, det är bara att snacka på och ha händerna fria.

Det jag skulle kunna klaga på negativt är att jag hade velat ha några lite större och mer stumma "gummiploppar".

http://www.whathifi.com/review/beyerdynamic-mmx-101ie

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead