Varför just 60FPS i spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Köp bättre skärm, har diabetes typ 1 och om jag råkar högt så har jag inte ont i ögonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag får högt blodsocker så får jag ont i huvudet och om det är dålig fps så blir det mycket värre för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

har inga problem med 30 fps. ni med problem med 30 kan mao inte se några filmer då för de är som högst inspelade i ca 30 fps

Skrivet av Haziza:

Så typ alla här hade aldrig kunnat lira ett modernt Xbox eller ps spel. Skumt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelar Xbox och PS-spel men har inte samma problem där, eller ja förrän jag kopplade dom till datorskärmen. Det är lite skillnad att sitta ~30cm ifrån en skärm å nästan 2m ifrån en tv när man spelar. sitter jag å spelar på tvn så går det riktigt bra men sitter jag vid datorskärmen vill jag ha minst 45FPS helst ~60FPS för att inte få ont i ögon och huvud.
Det blir samma när jag ser film, ser jag på datorskärmen så får jag ont i huvudet å ögonen.

Nej jag har inte råd att köpa en ny skärm då det inte är så länge sedan som jag köpte en ny.

Vissa konsolspel känner jag av fortfarande trots att jag spelar på tvn numera, visst inte lika markant men det finns där efter en längre stunds spelande.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av kenix:

Om jag får högt blodsocker så får jag ont i huvudet och om det är dålig fps så blir det mycket värre för mig.

Gör något åt blodsockret istället för att spela då?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Jag spelar Xbox och PS-spel men har inte samma problem där, eller ja förrän jag kopplade dom till datorskärmen. Det är lite skillnad att sitta ~30cm ifrån en skärm å nästan 2m ifrån en tv när man spelar. sitter jag å spelar på tvn så går det riktigt bra men sitter jag vid datorskärmen vill jag ha minst 45FPS helst ~60FPS för att inte få ont i ögon och huvud.
Det blir samma när jag ser film, ser jag på datorskärmen så får jag ont i huvudet å ögonen.

Nej jag har inte råd att köpa en ny skärm då det inte är så länge sedan som jag köpte en ny.

Vissa konsolspel känner jag av fortfarande trots att jag spelar på tvn numera, visst inte lika markant men det finns där efter en längre stunds spelande.

För mig har det blivit värre sen jag blivit van vid 60fps, nu tycker jag det inte är alls lika bekvämt att spela på ps3/xbox som jag gjorde förut, och tycker det är riktigt plågsamt under panoreringar när man glor på tv, men för det mesta är det inget problem, dock använder ju TVn sig av annourlunda teknik än datorskärmen för att byta bild, en teknik som gör låg fps trevligare för ögat

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av kenix:

Om jag får högt blodsocker så får jag ont i huvudet och om det är dålig fps så blir det mycket värre för mig.

Just jäklar, glömde det viktigaste = Alla har inte samma diabetes och problem.

Sen är det ju skillnad på hur länge man haft det, jag har haft det sen 2004... Tror jag.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Just jäklar, glömde det viktigaste = Alla har inte samma diabetes och problem.

Sen är det ju skillnad på hur länge man haft det, jag har haft det sen 2004... Tror jag.

1997 för mig