Permalänk
Medlem

"Tunn" smidig CRT-TV?

Är det någon som har tips på vart man kan få tag på en relativt smidig CRT TV? Alltså lite smidigare än de vanliga klumparna. Hittade Bang & Olufsen MX 4000. Men den finns inte att få tag på någonstans. Vill inte ha 28" eller större om de verkligen inte är slimmade. Annars får man väl nöja sig med en normalklumpig 20-24".

Permalänk
Avstängd

Då det knappt tillverkas CRT apparater längre så får du leta begagnat. Antingen online typ blocket eller så går du till en TV-reparatör som säkerligen har massvis med apparater han vill bli av med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Är det någon som har tips på vart man kan få tag på en relativt smidig CRT TV? Alltså lite smidigare än de vanliga klumparna. Hittade Bang & Olufsen MX 4000. Men den finns inte att få tag på någonstans. Vill inte ha 28" eller större om de verkligen inte är slimmade. Annars får man väl nöja sig med en normalklumpig 20-24".

varför crt?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

varför crt?

CS känslan! Haha nej, men undrar samma sak... CRT när de finns finare alternativ

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

CS känslan! Haha nej, men undrar samma sak... CRT när de finns finare alternativ

Kanske vill spela på gamla konsoler? N64 går tex knappt att få vettigt på annat än CRT

Permalänk
Medlem

Några nya sådana finns inte, kolla på blocket eller liknade ställen
Möjligen kan nån lokal radiohandlare ha något på lager som samlar damm

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

varför crt?

Som van super mario spelare så inser man snabbt att det är lönlöst att försöka på en platt-tv. Även den snabbaste platt-tv har alldeles för mycket input lag för att klara av snabbheten i 80-talets spel.

Några tips på slimmade modeller som man kan söka på blocket efter? Måste väl vara fler än Bang & Olufsen som gjort slimmade CRT-apparater.

Permalänk
Avstängd

Jag vet att det på slutet kom en del "tunna" crt-skärmar (Typ 19 tum med tjockleken från en 17''), men jag tror de bara var för datorer. Jag har för mig att det var Philips som hade dem om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag vet att det på slutet kom en del "tunna" crt-skärmar (Typ 19 tum med tjockleken från en 17''), men jag tror de bara var för datorer. Jag har för mig att det var Philips som hade dem om det hjälper.

Det var Hyundai som hade en sådan serie. Men jag tror inte de tar antenn eller S-Video. :/