Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Min crew manipulerade en aktie från 75cent styck till 14dollar. Vi tjänade hutlöst mycket pengar på detta och använde en stor del av det på Lesters "assasination" missions för extra mycket pengar

Hur manipulerade ni det då?

För övrigt angående online, är det bara för mig man inte kan byta mellan gubbarna när man går bakåt från GTAO menyn?

Permalänk
Avstängd

Det buggar sönder för mig, kör på PS3, kan göra en gubbe, sedan när skiten startar och han anländer till flygplatsen åker man med nån svart snubbe till en "race trigger", och där händer det ingenting, syns inget uppdrag på kartan heller..

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Det buggar sönder för mig, kör på PS3, kan göra en gubbe, sedan när skiten startar och han anländer till flygplatsen åker man med nån svart snubbe till en "race trigger", och där händer det ingenting, syns inget uppdrag på kartan heller..

Dold text

Kommer nog inte bli bättre om några timmar heller när alla slutar jobb o skola...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Det där med att radion spelar samma låter ofta har jag inte märkt av alls. Dock så brukar jag växla mellan en två-tre radiokanaler så det kanske är därför jag inte märker det. Vilken/vilka radiostation/er är det du upplever det på? Vet att vissa radiostationer innehåller betydligt mindre låtar än andra så det kanske därför du uppfattar det som att låtarna spelas ofta.

--

Försökte testa Online idag, kunde skapa en karaktär och var väldigt besviken på hur lite kontroll man har över utseendet. Sen att spelet kosntant fastnade innan man skulle köra första racet var ju inte heller speciellt roligt, men antar att det har med överbelastade servrar att göra. Så det löser sig nog.

jag kommer aldrig ihåg hur ikonerna för mina favorit radio-kanaler ser ut, skit irriterande

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Det buggar sönder för mig, kör på PS3, kan göra en gubbe, sedan när skiten startar och han anländer till flygplatsen åker man med nån svart snubbe till en "race trigger", och där händer det ingenting, syns inget uppdrag på kartan heller..

Dold text

Med nån svart snubbe? Har du ens kört singeplayer? Lol

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waspen123:

Med nån svart snubbe? Har du ens kört singeplayer? Lol

Var det nån av Franklins vänner eller?? Hmm, den enda svarta människan jag skulle känna igen är då Franklin..

Permalänk
Medlem

Satan i gatan, nån annan som problem efter uppdateringen?
Har det installerat på ett usb-minne (xbox arcade). Och först fastnade det mitt under nedladdningen av uppdateringen. Nu när den är nere så verkar den ha tappat bort min installation. Panik!

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big0:

Satan i gatan, nån annan som problem efter uppdateringen?
Har det installerat på ett usb-minne (xbox arcade). Och först fastnade det mitt under nedladdningen av uppdateringen. Nu när den är nere så verkar den ha tappat bort min installation. Panik!

Kolla recent downloads

Permalänk

Funkar online för nån? skiten DC på första single online mission
På ps3 testat hela dagen, står Failed to host a gta online session.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Funkar online för nån? skiten DC på första single online mission

fungerar bra för mig

Permalänk
Medlem

Får skapa en karaktär men sen klarar den inte av att "joina gta online". Jag ska försöka igen senare står det...

Det hade inte gjort så mycket men det är riktigt irriterande att man måste skapa om karaktären varje gång och fixa med utseende, stats osv. Drygt...

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på PS3 och vill ha sällskap?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

Vilket är bästa sättet att tjäna pengar i gta 5?

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Skrivet av Nasso:

Får skapa en karaktär men sen klarar den inte av att "joina gta online". Jag ska försöka igen senare står det...

Det hade inte gjort så mycket men det är riktigt irriterande att man måste skapa om karaktären varje gång och fixa med utseende, stats osv. Drygt...

Samma för mig, fick göra en karaktär men kommer inte in. kl 20:30.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindqvist:

Vilket är bästa sättet att tjäna pengar i gta 5?

Att söka i tråden samt övriga konsolforumet då detta diskuterats flera gånger.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Totalt värdelöst. Ingenting fungerar. Blivit av med 3 karaktärer nu. Jag ger upp. Får prova igen i helgen kanske

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Kan säga dig att det är bra mycket svårare i dagsläget att skaffa pirat än för säg fem år sen, t.ex gta IV är i princip omöjligt att få att funka bra pirat, BF3 är bara att glömma samt alla andra multiplayer spel....eftersom det är omöjligt att få statistik på hur många som piratar så kommer jag att inte tro ett skvatt på spelmakarnas skyllande på att piraterna stjäl deras kunder...snarare så att man väljer mer noga sina spel som PC-gamer!

Gta iv är jätte lätt att skaffa pirat

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Gta iv är jätte lätt att skaffa pirat

Jag tror att väldigt många ha slutat piratkopiera spel nu när de har blivit billigare till pc. Dessutom börjar spelandet krypa upp i åldrarna ( eller kanske rättare sagt så blir vi som växte upp med spelande äldre ). Då är ett par hundralappar för ett spel inte så mycket längre...

Dessutom tror jag att steam har gjort oerhört mycket. Gta IV brukar man ju kunna köpa riktigt billigt ibland på steam när de har sina reor. Väldigt många spel säljs väldigt billigt på reorna. Jag tror jag har nästan 150 spel på steam. Jag skulle inte vilja riskera det genom att installera crackade steamspel och andra piratkopierade spel och riskera att få mitt steam-konto bannat. Det hade sugit hårt.

Var länge sedan jag piratkopierade nu. Känns som att det är på väg att försvinna...

Edit: Blev lite OT. Sorry.

Permalänk
Skrivet av Nasso:

Jag tror att väldigt många ha slutat piratkopiera spel nu när de har blivit billigare till pc. Dessutom börjar spelandet krypa upp i åldrarna ( eller kanske rättare sagt så blir vi som växte upp med spelande äldre ). Då är ett par hundralappar för ett spel inte så mycket längre...

Dessutom tror jag att steam har gjort oerhört mycket. Gta IV brukar man ju kunna köpa riktigt billigt ibland på steam när de har sina reor. Väldigt många spel säljs väldigt billigt på reorna. Jag tror jag har nästan 150 spel på steam. Jag skulle inte vilja riskera det genom att installera crackade steamspel och andra piratkopierade spel och riskera att få mitt steam-konto bannat. Det hade sugit hårt.

Var länge sedan jag piratkopierade nu. Känns som att det är på väg att försvinna...

Edit: Blev lite OT. Sorry.

Det är därför man inte har pirat saker på steam

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Totalt värdelöst. Ingenting fungerar. Blivit av med 3 karaktärer nu. Jag ger upp. Får prova igen i helgen kanske

Uhm? I singleplayer eller online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Uhm? I singleplayer eller online?

Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jag kommer aldrig ihåg hur ikonerna för mina favorit radio-kanaler ser ut, skit irriterande

Håller med! Stationerna är ganska intetsägande sett till sina ikoner i spelet, de skulle behöva vara färglagda in-game. För visst är de i typ gråskala där och inte så här färgglada?

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Håller med! Stationerna är ganska intetsägande sett till sina ikoner i spelet, de skulle behöva vara färglagda in-game. För visst är de i typ gråskala där och inte så här färgglada?

exakt, dem är vita med svart yttre rand eller kant. inte alls som på wiki sidan du länka, de skulle vara bra om dem var det.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Är BAWSAQ nere för andra med eller är det bara för mig?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Är BAWSAQ nere för andra med eller är det bara för mig?

BAWSAQ är nere för mig också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

BAWSAQ är nere för mig också.

Uppe nu, investerar du i något?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Uppe nu, investerar du i något?

Jag har ca fyrahundratusen aktier i Pisswasser per karaktär.
Den ökar i värde hela tiden.
Sen är det bara små investeringar.
Hawk & Little verkar vara en bra investering nu.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Totalt värdelöst. Ingenting fungerar. Blivit av med 3 karaktärer nu. Jag ger upp. Får prova igen i helgen kanske

Har exakt samma problem. När jag väl skapat en karaktär och kört igenom de första missions som man behöver göra så kan jag inte joina polare. Men de kan joina varandra hur som helst! Sen när jag startar om spelet så är min karaktär borta.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Fick spelet av min sambo idag!! Fin fint... eller nej Går inte att installera dvd 1 på min xbox, fastnar på 511mb varje gång och stått där i 3 timmar nu. Försökte sen ta bort installerade filer och rensa cashen, samma problem kvarstod, får väl bli att lämna tillbaka till cdon igen och få en ny kopia

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Fick spelet av min sambo idag!! Fin fint... eller nej Går inte att installera dvd 1 på min xbox, fastnar på 511mb varje gång och stått där i 3 timmar nu. Försökte sen ta bort installerade filer och rensa cashen, samma problem kvarstod, får väl bli att lämna tillbaka till cdon igen och få en ny kopia

Antar att du inte har tillräckligt med utrymme på hårddisken.