Program för att styra ljudutgången

Permalänk
Medlem

Program för att styra ljudutgången

Tjo, jag sitter på en dator med flera ljudutgångar, ett headset och ett par högtalare. Det jag nu undrar är om man, med hjälp av ett program kan ända utgången medans man tillexemep lyssnar på en låt?

Jag har kollat på program så som "Vista Audio Changer" men då måste man starta om programmen för att byta utgång.

Så vet någon något program, eller annat sätt man kan lösa detta?

Tack på förhand

Edit:
alternativt att man alltid kör det i headsetet och har högtalarna på/av när det behövs

Permalänk
Rekordmedlem

Det program du spelar upp ljudet med kan ofta styra vilken utgång det använder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ja och nej, alla program kan inte det utan använder standard utgången. Problemet är också att man isåfall skulle behöva byta alla varje gång man bestämmer sig för att byta

Permalänk
Medlem

Jag hade fel, om man byter standard källa medans ljudet är igång så byts allt och alla blir glada

Permalänk
Medlem

om någon någonsin skulle hitta denna tråden;

Jag hitta ett program http://coastalaudiochanger.wordpress.com/ som funkar precis som jag ville