Processor kylare till NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Processor kylare till NZXT Phantom

Tjenare!

Letar efter en bra,billig, processor kylare till min i5 2500K som sitter i ett NZXT Phantom chassi. Undrar om någon har något att rekommendera?

Tack på förhand Swecar:e!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Ryms den under sidofläkten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vet du om den går under sidofläkten?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ja det gör den lungt, då phantom är ett fulltower chassi.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2

Jag har noctua nh-u12p i mitt phantom fulltower och den passar perfekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakado:

http://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2

Jag har noctua nh-u12p i mitt phantom fulltower och den passar perfekt

Har du sidofläkt på? I sådana fall blir det nog en sådan (om den kyler bra det vill säga)!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Varken cm 212+ eller noctua u12p kommer att passa med en 30mm sidofläkt. Kan dock passa om du kör med en slim fläkt på sidan.

Permalänk
Medlem

Välj en kylare som är max 14cm hög:S Jag kör med en zalman cnps9900 som är 15cm, skulle inte fått i en NZXT 200mm fläkt iaf, dock har jag en bitfenix 200mm fläkt som är 2cm djup.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

Varken cm 212+ eller noctua u12p kommer att passa med en 30mm sidofläkt. Kan dock passa om du kör med en slim fläkt på sidan.

Hmm, crap.. Får leta vidare då.

Skrivet av GreddarN:

Välj en kylare som är max 14cm hög:S Jag kör med en zalman cnps9900 som är 15cm, skulle inte fått i en NZXT 200mm fläkt iaf, dock har jag en bitfenix 200mm fläkt som är 2cm djup.

14 cm, tack! Nu har jag något att gå efter.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄