Permalänk

kablarna som går FRAMFÖR UNDER grafik kortet är ingen höjdare kan ha klämt nån kabel. du har nog inte fått i grafik kortet riktigt.

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

har inget att låna och orkar inte vänta längre...men, men...ok
...väntar tills imorrn iaf. för att se om det är ngn som har ngt bra att komma med :/

Permalänk
Skrivet av mooseslayer:

kablarna som går FRAMFÖR UNDER grafik kortet är ingen höjdare kan ha klämt nån kabel. du har nog inte fått i grafik kortet riktigt.

Dom når inte bak, och knappt runt....är säker på att jag inte klämt något där, men kollar ändå

Permalänk

nee, får nog skicka in moderkortet...skulle stänga av den med knappen på moderkortet, då slocknade knappen, men inte systemet...det är absolut något mysko

Permalänk

nu lyser tangentbordet upp, men grafikkortet tycks ha laggt av...fläktarna snurrar, men inga led's på...hur vet jag om det är grafikkortet eller moderkortet jag ska skicka in? grafikkortet är inte ens beställt från sverige, hur gör man då? :S

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter onekligen som monteringsfel. Det första man gör är att riva ner allt, sätta ihop minimum av delar utanför lådan och testa funktion.

Kontrollera samtidigt att det absolut är rätt antal distanser och att inget annat kan kortsluta moderkortet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

funkade nu Körde "MemOK!" och ddr3 började blinka...sen stängdes systemet av för att kort därefter sättas på och börja blinka igen...blev sur och satte mig i soffan och tittade på X-Files..efter 10 min så hände det saker på skärmen :)..mysko som bajs, men nu vill den inte installera OS

Har laggt min blu-ray överst i "Boot Device Priority"...men den säger bara"reboot and selece proper boot device or insert Boot media in selected boot device and press any key" (i "IDE"-mode) och i AHCI säger den "CD-ROM Boot priority...No medium" sen samma sak som innan....den hittar spelaren i både AHCI och IDE, men hittar inte os-skivan (windows 7 64bit om det hjälper)...har provat alla kombinationer i BIOS, och läsaren VET jag funkar..för i ASUS Ez-flash (ett program som jag inte riktigt vet vad den är till för) så hittar den alla "directory" i skivorna som jag testat UTOM os-skivan

..en massa problem men tack för alla svar iaf...känner ingen jag kan fråga

Permalänk

Testa installera från usbminne.
Borde väl kunna gå?

Permalänk

välkommen till dator byggar världen. det är säkert ingen fara, men man måste gå lungt till väga. du får kolla så du använder intels sata. det är mycket inställningar i bios.

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

Med så mycket problem som mystiskt börjar fungera, speciellt när det gäller helt nya grejer och ditt första bygga, skulle jag definitivt höra av mig till återförsäljaren om det. Klart att det är trist att behöva vänta, men risken, om du inte hittar felet, är att du kan komma att lida av detta senare. Nä, säkrare att göra RMA på det nu, mycket enklare med nya saker än när de har använts ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av moparlinke:

Testa installera från usbminne.
Borde väl kunna gå?

Det ska gå, men fattar inte hur jag ska få OS från skivan på USB-minnet bara, någon som kan detta?

ASUS Ez flash 2 var för att lättare uppdatera BIOS utan OS, så jag gjorde detta precis, men hjälpte inte

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Diddepidde:

Det ska gå, men fattar inte hur jag ska få OS från skivan på USB-minnet bara, någon som kan detta?

Det finns guider på många ställen, sök i forumet och/eller googla.

Edit: 3s sök: http://downloadsquad.switched.com/2009/01/14/turn-any-usb-fla... Och som sagt, det finns många andra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det finns guider på många ställen, sök i forumet och/eller googla.

Edit: 3s sök: http://downloadsquad.switched.com/2009/01/14/turn-any-usb-fla... Och som sagt, det finns många andra.

letade en massa, men alla andra jag kollade på var mycket mer komplicerade

Permalänk
Medlem

Ett enkelt sätt är att ladda ner http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/ och för att genom det enkelt lägga till win7 på usb.
Funkar fint för mig och har gjort det på ett par datorer.
Det enda som irriterar lite är att när du bootar usb stickan så får du upp en ruta där du kan välja vad som ska bootas som boot from first hd (det som är installerat på datorn) heller vad du nu har på stickan.

Och har du win7 på stickan så måste du välja "other operating systems and tools ->" vilket är lite korkat tycker jag då det borde stå installera win7 istället men men det funkar ju i alla fall.

Det finns även andra liknande program på pendrive och jag kan säga att xboot och sardu INTE funkar att installera win7 från det går att boota och du kommer till att välja hd men då finns ingen hd att välja utan du får ett felmeddelande om att det saknas drivrutiner (som troligen har nåt med usb att göra för när du browsar runt efter drivrutinen så finns alla hd med men finns ej när du ska välja vart du ska installera till )
Sen finns det MultiBootISOs och Universal-USB-Installer en av dom funkar men den andra är som xboot,sardu dvs funkar inte men kommer inte ihåg vilken som är vilken.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med att jag inte får någon bild på mitt nybygge, hur kollar jag så att cpu:n funkar? gröna dioden lyser så det finns ström i moderkortet.

Permalänk
Medlem

@hoe33
Ett annat moderkort,minne,grafik,nätagg som man vet att det funkar till 100%.
Det är det enda sättet att veta säkert.
Annars komma fram till och fixa alla andra fel (om cpu är hel).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!