Något nytt från HTC i höst?

Permalänk
Medlem

Något nytt från HTC i höst?

Mitt abb med Telia går ut snart och ska då byta operatör då Telia inte kan ge mig 3G täckning där jag bor och jag bor 4 km från ett samhälle så har tröttnat på dom, då är frågan har kört Iphone 3GS i 2 år nu men vill ha en HTC Android någon som hört om det kommer något nytt från HTC i höst eller ska man köra på en HTC Sensation?

Blir Tre som jag har haft tidigare och dom har funkat bra och testat ett kontant kort från 3 och där erbjudes jag 3G täckning där jag varit.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Det står iallafall mellan HTC Sensation och Samsung Galaxy S2. Jag föredrar dock den senare. Men Sensation är också riktigt bra. Gillar dess byggkvalité. Men som sagt, det beror på vad man vill ha också. För min del är det viktigt med bra skärm + bra prestanda. Att den väger ingenting är ett stort plus enligt mig.

Men jag vågar lova att du inte blir missnöjd med HTC sensation som är riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Pratade med någon på någon träff som tyckte att samsungen var för plastig, iofs så har jag ingen egen kunskap då jag inte kännt på någon av dom.

Hur är prestandan och skärmen mellan dom 2?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

har en sg2 och den är grym men de har nästan samma spec så du märker nog ingen skillnad. Så de som avgör är vad du själv tycker. Dock är batteri tiden bättre på sg2 och skärmen men designen och känslan är väll lite bättre i htc men alla gillar vi olika

Permalänk
Medlem

enligt rykten är det påväg nån HTC med 1.5ghz processor osv. samsung galaxy s2 eller htc sensation är ett svårt val. själv valde jag HTC:n då den kändes skönast osv. men andra tycker nog tvärtom:) gå in i en butik å prova båda så du får känna på dom lite.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Då väntar jag tills oktober/november innan jag byter telefon. Tackar får se om det kommit något nytt tills dess

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

enligt rykten är det påväg nån HTC med 1.5ghz processor osv. samsung galaxy s2 eller htc sensation är ett svårt val. själv valde jag HTC:n då den kändes skönast osv. men andra tycker nog tvärtom:) gå in i en butik å prova båda så du får känna på dom lite.

Det är HTC Omega(också kallad radar) du pratar om, En wp7(,5) telefon som ska komma ut i USA någon gång under oktober.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Aha ingen Android då, får se om WP kan bli något

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Det är HTC Omega(också kallad radar) du pratar om, En wp7(,5) telefon som ska komma ut i USA någon gång under oktober.

nej det skulle komma en annan. HTC ruby är det namnet man tror den ska heta nu och det är en android lur.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Fick denna i mailboxen tidigare idag, en upphottad HTC Sensation http://www.htc.com/europe/product/sensationxe/overview.html , även kallad HTC Sensation XE, lite bättre ljud och processor, tydligen något bättre batteri

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Du kan läsa mer om HTC kommande Android lurar här:

http://www.swedroid.se/43690/produktbild-och-specifikationer-...
http://www.swedroid.se/43695/htc-offentliggor-sensation-xe-me...

Här är även en jämförelse mellan Samsung Galaxy II och HTC Sensation.

Samt en till video med HTC Sensation.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

HTC Vigor
http://www.techsweden.org/nyhet/NQBc-htc-vigor-1-5-ghz-och-up...

Modellen använder en 1,5GHz tvåkärnig processor, 4,3" skärm med en upplösning på hela 720 x 1280 pixlar samt 1GB RAM.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

hmmm vafan , tänkte nästan precis nu springa och köpa en htc sensation , ville bara checka lite reviews innan och så , sen såg jag detta. Kommer ju iofs alltid nya saker i denna marknaden. I dagsläget, är det värt att vänta eller är en sensation värd att klippa redan nu?

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk
Medlem

Vill du ha en telefon nu så köp sensation nu. Vill du ha en som är lite bättre i framtiden så får du vänta men jag skulle inte vänta om jag var i behov nu

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa S2'an i morgon om den finnes på lager.

Visa signatur

En trött jäkel.