Permalänk
Medlem

BF3 + Programmering ~7k

Hej SC

Jag är en inbiten Battlefield fan och kände att det nu är dags att uppgradera innan BF3.

Min budget har jag lagt på 6-7 tusen men märker att det lite svårt att hålla. Jag har några "krav" men mottar gärna förslag på andra alternativ.

Det datorn kommer användas till förutom spel är en del programmering och beräkningar. Men det är projekt som än så länge inte ligger på proffesionell nivå. Jag hade också tänkt att kolla lite på massive threading programmering och där verkar det enklast med CUDA dvs Nvidia. Är det någon som programmerat några massive threads för Sandy bridge där om jag har uppfattat det rätt också finns en massa kärnor att räkna på i "grafikdelen". Dessutom vill jag ha den tyst och m-atx format. Hårddisk har jag och optisk enhet skiter jag i.

Dator förslag

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

cpu kylaren är lite overkill om du inte ska overclocka processorn, annars ser det fint ut!

Visa signatur

- HAF X| ASUS P7P55D| i5 760@4GHz| Corsair H70| Dominator GT 2000Mhz| Asus Radeon HD5870 CF| Corsair TX 650W| Win 7 ultimate 64bit|
- MacBook Air 13" 2012

Permalänk
Medlem

ingen vet ju exakt hur prestanda kraven kommer se ut för BF3, så det kan jag inte svara på till 100%:)
Men jag tror den kommer funka alldles "prima" till Bf3:)

Dock skulle jag tagit detta moderkort:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626381
Funkar helt perfekt det med:D

Dock så kan jag inte så mycket om programmering, så det får någon mer kunnig hugga in på istället:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

ingen vet ju exakt hur prestanda kraven kommer se ut för BF3, så det kan jag inte svara på till 100%:)
Men jag tror den kommer funka alldles "prima" till Bf3:)

Dock skulle jag tagit detta moderkort:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626381
Funkar helt perfekt det med:D

Dock så kan jag inte så mycket om programmering, så det får någon mer kunnig hugga in på istället:)

Försöker slippa ATX, utan bara köra m-atx för att spara lite plats.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Försöker slippa ATX, utan bara köra m-atx för att spara lite plats.

Okej, då är det bara "tuta och spela" som jag brukar säga:)

Blir det någon klockning på prollen?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |