Fel på Grafikkortet/en till Bärbara

Permalänk

Fel på Grafikkortet/en till Bärbara

Skrev en tråd på detta om brutalcs.nu och den utvecklades till lite klarare fel.
Så jag citerar mitt senaste inlägg från sidan.

Citat:

NR1Jag och min polare har kollat runt lite, datorerna var förinstallerade så vi tänkte uppdatera drivisarna genom att ta bort och tanka ner nya.

Grejen är den att det finns ett externt grafikkort Radeon HD 6490M, och ett som är intergrerat med Sandy bridge som datorn har. Men nu när vi ska uppdatera till senaste drivisarna från amd går det bara inte, står att det är fel drivrutin för grafikkortet.

Har lite damp här då vi inte får det att lyckas, fml

Citat:

NR2 Okej det är inte felet längre, har märkt att vi har använt det interna grafikkortet som är integrerat i sandybridge.

Nu har vi kommit fram till att båda måste vara aktiverade, Radeon HD 6490M och Intel mobile 3000. Om man avaktiverar Intel kortet så kan man inte använd CCC och så står det att det inte finns något AMD kort installerat.

Nu till frågan, hur ska jag göra för att BARA kunna använda Radeon kortet och vara lycklig och spela cs för helvete :P"

Nån som har tips om vad jag/och min polare med en identisk dator ska göra? inte kul att köra med mobility 3000 :E

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem

Min tjej fick samma problem efter att jag ominstallerat datorn...och såklart tog jag bort recovery disken. Lämnade in datorn och hoppas att dom kommer med en lösning

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |