Officiella Playstation Vita-tråden

Permalänk
Medlem

Nu måste jag fråga angående köpta titlar på PSStore.
Jag har köpt Final fantasy 7+8+9, och planerar på att köpa Final Fantasy 4 COMPLETE (PSP Only), kommer dessa funka till Vita?

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseboy:

Nu måste jag fråga angående köpta titlar på PSStore.
Jag har köpt Final fantasy 7+8+9, och planerar på att köpa Final Fantasy 4 COMPLETE (PSP Only), kommer dessa funka till Vita?

Nej det fungerar inte att ladda ner PS1 spel till vita än. Hoppas verkligen det kommer en ny FW som löser det. Däremot kan du spela dina PS1 spel vi fjärrspel eller vad det heter. Jag har dock inte testat själv men har läst att det ska fungera.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av guffen86:

Nej det fungerar inte att ladda ner PS1 spel till vita än. Hoppas verkligen det kommer en ny FW som löser det. Däremot kan du spela dina PS1 spel vi fjärrspel eller vad det heter. Jag har dock inte testat själv men har läst att det ska fungera.

Okej, men Final Fantasy 4 Complete då, som är PSP only?
Kan det föras över till PSVita, eller låst till "gamla" psp?

För jag vet att FF7+8+9 funkar till ett vanligt PSP, då det är PS3/PSP hybrid.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

FF4 går att köra på vitan, vet inte hur det fungerar med samma spel på olika enheter för PSN. Vitan är min första PS enhet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Jerrys88 heter jag på PSN, adda gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Såg material från Gravity Rush (Gravity Daze i Japan) som kommer vara en launch-titel i Europa, spelet ser fantastiskt ut och jag tänkte att jag ville dela med mig av det nu när det bara är 2 månader kvar.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V8uic1...

Här är även 2 st Hands-on Reviews, en på PSV's hårdvara och en på PSV's UI samt styrning

Hoppas folk får upp ögonen, för den ser ut att vara fantastisk.

Är det cell shade:at? Som XIII var? Alltså att hela spelet ser tecknat ut, som en Agent X9-tidning?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Kommer nog definitivt att köpa ett ps vita. Det kommer att döda mycket tid på bussen
Är det någon som hur om 3G:t presterar?
Jag hoppas verkligen att det kommer nått GTA spel, det vore drömmen!

Glömde skriva en grej
Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem

Skaffade PSV idag, skön apparat. Ridge Racer (nostalgiskäl) och Uncharted blev spelen. RR var väl ingen höjdare men Uncharted verkar lovande.

Tog mig friheten att adda lite folk i den här tråden, har inte aktiverat PSN tidigare så dåligt med polare där. Adda gärna mig - RoedeOrm_PSV

Nu ska det spelas vidare...

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Avstängd

Vet någon när prissänkningen kommer till Sverige? vill gärna ha en

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

PS vitan är ju relativt billig nu.

Är det värt att köpa den eller vänta på den nya versionen?

Permalänk
Medlem

Nej, den nya versionen har till stor del sämre bildskärm, inte något du vill ha. Vist den har ~1 timme mer i batteritid men jag tycker fortfarande den första versionen är den bästa att äga. Sedan billig o billig, Vitan har ungefär haft samma pris hela det här året och förra dessutom Vist sjunkt med någon 100 kr men aja.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.