Permalänk
Medlem

Fan detta såg ju riktigt kul ut!
Synd att det inte fanns nå zoner här i stan, skitställe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Träffade på Nattkrypet nu när jag var ute en vända på cykeln. Stannade och surrade en vända, och sen drog vi skiljda vägar. Men nu har den tjyven tagit alla mina zoner! Men det är bra det, då kan jag ut och ta tillbaks dem igen!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppisen:

Crap :/ Bryr mig inte så mycket i tävlingen då jag vet att jag aldrig kommer vinna med skulle varit kul om man kunde se sina gamla stats och kanske efter ett halvår se hur mycket man faktisk rört sig Vet dock inte om man fortfarande håller på då, men iaf.

Den där j*vla Silversmurfen som håller till i Stockholm. Han är överallt! Argh!

Din rank och totalpoäng resetas inte, bara det man tar varje månad nollställs alla medaljer osv försvinner aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Din rank och totalpoäng resetas inte, bara det man tar varje månad nollställs alla medaljer osv försvinner aldrig.

Oh, då så Blir det till att kriga!

Permalänk

Vart ute o tog Region Lord of Hässleholm i eftermiddags Körde från drygt 18.00 till
19.30, sjukt kul!

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Markthegreat:

Vart ute o tog Region Lord of Hässleholm i eftermiddags Körde från drygt 18.00 till
19.30, sjukt kul!

Såg att du varit inne på chatten och presenterat dig som gud

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Såg att du varit inne på chatten och presenterat dig som gud

Om han inte vet vem Mark är så förtjänar han inte att veta det

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Haha då har man 36 zoner och 218 pph

Men lär väl ha förlorat alla när man vaknar imorgon :/ Försökte vara ute på udda ställen långt bort och ta så jag har nånting iaf. Hoppas det funkar. 5-6 timmar turfande en dag är väl inte så dåligt

Sweet. Det är helt galet vilken PPH man kan få i större städer. Det känns lite surt att komma hem till Gävle efter att ha varit i både Norrköping och Västerås. Galet.

Skrivet av Handa:

Du kan lägga till mig i listan, har inte tänkt på den...

Stockholm, Handa - Handa

Vad rekommenderas för cykel förövrigt?

Har lagt till dig :).

Jag funderar på samma sak. Kör man i innerstaden så kan en framdämpad mountainbike fungera bra med alla trottoarkanter, men är du ute i utkanten av en stad är nog det bästa något åt racerhållet. Själv kör jag (här i gävle) en hybridracer, men då den är helt stum och har smala däck så tycker den inte om innerstaden. Däremot på långa cykelbanor är den guld.

Så eventuellt någonting i stil med en mountainbike och med låsbara dämpare för de längre distanserna.

En gammal hederlig damtralla fungerar dock säkert riktigt bra också

Skrivet av xion_drifter:

Fan detta såg ju riktigt kul ut!
Synd att det inte fanns nå zoner här i stan, skitställe

Du har väl treriksröset runt hörnet, norrlandsmått mätt?

Skrivet av lord_dubbdäck:

Träffade på Nattkrypet nu när jag var ute en vända på cykeln. Stannade och surrade en vända, och sen drog vi skiljda vägar. Men nu har den tjyven tagit alla mina zoner! Men det är bra det, då kan jag ut och ta tillbaks dem igen!

Ja, det lyckades du bra med att göra, men du glömde bort sätrazonerna... eller är det en viss ödmjukhet (lathet) jag anar? ;). Jag har kommit fram till att det nästan bara är bra om någon annan tar över ens zoner, för då får man mer take over-poäng. Därför är större städer att föredra, då du kan plocka tusentalspoäng väldigt snabbt genom takeovers.

Skrivet av HazZarD:

Din rank och totalpoäng resetas inte, bara det man tar varje månad nollställs alla medaljer osv försvinner aldrig.

Stämmer fint.

Jag har inte listat dig HazZarD, spelar du?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ja, det lyckades du bra med att göra, men du glömde bort sätrazonerna... eller är det en viss ödmjukhet (lathet) jag anar? ;). Jag har kommit fram till att det nästan bara är bra om någon annan tar över ens zoner, för då får man mer take over-poäng. Därför är större städer att föredra, då du kan plocka tusentalspoäng väldigt snabbt genom takeovers.

Lathet och tidsbegränsning. Japp, take overs är fina poäng. Men man kan ju inte vara ute så fort nån börjar ta över liksom. Det är då det är fint med lite pph.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Jag känner killen jag tog Region Lord från, en klasskompis jag introducerade till turfing... Han bor bättre än mig, han bor i Hässleholm och han har moped så han kan ta hela staden när han vill, känns ju kul...
Jag har skapat min egen ärkefiende. :/

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Verkar intressant faktiskt.. Kanske ta bilen en natt och prova på

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Noxxer:

Verkar intressant faktiskt.. Kanske ta bilen en natt och prova på

Bil är ju lite mycket fusk måste jag säga.

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Bil är ju lite mycket fusk måste jag säga.

Å andra sidan så går det fan snabbare med cykel än bil i storstäderna tror jag.

Blev 25 zoner inatt, sen tog batteriet slut. Många av dem är tyvärr statszoner så de kommer nog vara borta i morgon men för tillfället ligger jag på nästan 100 pph.. Inte så tokigt...

Btw, vilken är er jobbigaste zon? Hagatop var dryyyyg som fan att knalla upp till (övergav cykeln halvvägs). Haga kulle eller Frösundatoppen tror jag att den kallas egentligen.

Hm, Btw nr 2; Säg till ifall ni saknar någonting på siten så kan jag se ifall jag kan lägga in det.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Du har väl treriksröset runt hörnet, norrlandsmått mätt?

Haha jo, nästan så
Finns ju några i Gällivare också, men ca 13 mil dit så känns ju inte riktigt värt att hoppa in i bilen och ta dom få zoner som finns där.
Roligt verkar det iaf!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Verkar intressant faktiskt.. Kanske ta bilen en natt och prova på

Om du inte är handikappad eller bor utanför en region skulle jag rekommendera cykeln - ofta snabbare och hälsosammare :). Eller promenad.

Skickades från m.sweclockers.com

tillägg:

Sådär ja, nu var jag ut dryga timmen på lunchen och återtog kontrollen i Gävle, samt gick förbi tidigare ettan "onewheel". Huga, gissar att jag kommer få ta samma runda i eftermiddag/kväll när bonecrime och/eller chrille80 gett sig ut på rövartåg. Tyvärr hann jag inte med norra delen av stan... fan att man ska jobba också!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Det där tog rätt bra. Gick runt en mil och tog 7 zoner på väg hem från jobbet, orkade inte byta tåg. Ska nog fortsätta med samma runda. Får se om man drar ut med cykeln senare ikväll också, puppisen lär ju dra ut och ta mina zoner den jäkeln.

Förövrigt Nightcrawl: Från första posten, "Stoclhpö,. Hamda Hamda". Vad har vi sagt om att redigera första posten när du är full?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Det där tog rätt bra. Gick runt en mil och tog 7 zoner på väg hem från jobbet, orkade inte byta tåg. Ska nog fortsätta med samma runda. Får se om man drar ut med cykeln senare ikväll också, puppisen lär ju dra ut och ta mina zoner den jäkeln.

Förövrigt Nightcrawl: Från första posten, "Stoclhpö,. Hamda Hamda". Vad har vi sagt om att redigera första posten när du är full?

Låter dem vara idag Helt körd efter första dagen i skolan...

Permalänk
Medlem

Dagens bedrift. drygt 43km tog mig runt hela gävle. Dock i två omgångar. Den sista turen tog mig ut till boatpieer. Men, till min fasa möttes jag av detta:

Var på väg tillbaks, men vände igen när en bil körde in och jag beslutade mig för att sneaka in. Säkert åker det ut bilar också från denna småbåtshamn.

Väl inne i hamnområdet tog jag mig ut på piren. Det var rätt avkopplande att sitta en minut och njuta av utsikten, och vila benen. När jag skulle ut upptäckte jag att man behövde en nyckel för att manövrera porten. Stod och väntade på en bil i någon minut tills jag upptäckte dörren i grinden som inte var låst. Så då kom jag ut :). Trampade därefter in till gävle, drog till gymmet på jobbet och körde lite överkropp för att sedan halvdäcka i bastun.

Tuff dag, men den tog mig till topp 1-placering i Gävle, så det får det vara värt :). Imorgon blir det troligtvis en vilodag.

Skrivet av Handa:

Det där tog rätt bra. Gick runt en mil och tog 7 zoner på väg hem från jobbet, orkade inte byta tåg. Ska nog fortsätta med samma runda. Får se om man drar ut med cykeln senare ikväll också, puppisen lär ju dra ut och ta mina zoner den jäkeln.

Förövrigt Nightcrawl: Från första posten, "Stoclhpö,. Hamda Hamda". Vad har vi sagt om att redigera första posten när du är full?

Härligt, så ska det låta :). Du vill ha meeeeeeeeeeeer! ;).
Jag får skylla på att jag var utmattad efter dagens färd.

Skrivet av www.turfa.se:

Change is coming

At the end of this round several changes is coming.

Regions will be adjusted to match the counties (län) in Sweden. Region lord and ranks will matter more. Takeover time will be more dynamic. Revisiting your own zones will be possible.

At the same time the process of structuring the zonemakers to fit all zone-needs is continuing in the right direction

Coolt att man kan återbesöka sina egna zoner. Nu kan man börja blocka på riktigt, samt, förhoppningsvis skaffa sig ännu flera take-over points. Men, om det sistnämnda är balanserat/vettigt har jag inte orkat fundera på... på något vis är det ju bra att det finns en maxgräns poäng man kan få innan någon annan måste lägga sig i.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Om du inte är handikappad eller bor utanför en region skulle jag rekommendera cykeln - ofta snabbare och hälsosammare :). Eller promenad.

Cykel är inte ett alternativ för mig pga flertal orsaker. Men kom nyss på att min mor har en cykel så jag kan alltid ställa bilen hos föräldrarna och låna den och åka ut Dom bor dessutom på ett perfekt läge för just Turfing.. Nära till allting i stortsett.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Silversmurfen som tar mina zoner klockan 1 på natten en vardag är fan inte rolig! Låt mig iallafall ha en chans att ta tillbaka innan jag ska sova.

Permalänk
Medlem

ouff! Tagit alla zoner utom en i Falun, förstår inte hur man ska komma till sista, träskmark och tätväxta träd som fan.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Silversmurfen som tar mina zoner klockan 1 på natten en vardag är fan inte rolig! Låt mig iallafall ha en chans att ta tillbaka innan jag ska sova.

Då ser du ut att sova på eftermiddagen, ställer klockan på 2 och ger dig ut och tar tillbaks dom :). Alternativt ställer klockan extra tidigt på morgonen.

Skrivet av P-NILZ:

ouff! Tagit alla zoner utom en i Falun, förstår inte hur man ska komma till sista, träskmark och tätväxta träd som fan.

Långärmat och långbyxor samt gummistövlar låter som en bra utrustning. Dock kanske inte det man har med sig på en vanlig turfrunda!

Jag var i falun på möte idag och vi råkade parkera mitt i Trottelzone som jag så glatt plockade, men "tjocklock" tog tillbaks den och därefter tog du den. Tror det var 3-4 pers online i falun samtidigt idag runt 14-tiden? Tyvärr satt jag fast på möte och middag hela dagen, annars hade jag gett mig ut och utforskat.

För en gångs skull har jag inte trampat en meter på cykel under en dag. Skönt och välbehövligt. Nu laddar jag krafterna inför morgondagen för att återta hela Gävle och därefter hoppas att jag kan ta en till vilodag innan startskottet på söndag. Tror jag ska försöka ge mig på neutralizer-medaljen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Träffade nyss Pinky i Hässleholm, mitt första möte med en annan Turfare

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Tjenare! Median heter jag och jag började idag i Skellefteå!

Otur att det endast är i princip 3 pers som kör det här D:
.
Kan dock berätta ett litet störningsmoment idag, hade just dragit mig upp till Solbacken här som ligger några km från mig och det är i princip uppförsbacke hela vägen, och just när jag stog på det stället som jag skulle capturea, dog batteriet. Glad blev man då inte

Permalänk
Skrivet av Kromgol:

Tjenare! Median heter jag och jag började idag i Skellefteå!

Otur att det endast är i princip 3 pers som kör det här D:
.
Kan dock berätta ett litet störningsmoment idag, hade just dragit mig upp till Solbacken här som ligger några km från mig och det är i princip uppförsbacke hela vägen, och just när jag stog på det stället som jag skulle capturea, dog batteriet. Glad blev man då inte

Välkommen ombord.
Nej, det känns inge vidare, själv kör jag med ett batteri-pack som driver mobilen i 4-8h extra, perfekt för heldagsturfningar

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Välkommen ombord.
Nej, det känns inge vidare, själv kör jag med ett batteri-pack som driver mobilen i 4-8h extra, perfekt för heldagsturfningar

Haha mjo, sedan får jag hoppas att min faktura inte blir allt för dyr då jag kör allt på 3G och jag har inget mobilsurf tillägg

Permalänk
Skrivet av Kromgol:

Haha mjo, sedan får jag hoppas att min faktura inte blir allt för dyr då jag kör allt på 3G och jag har inget mobilsurf tillägg

pro mode?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

pro mode?

Ah, trevligt! Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Idag var jag ute en sväng, det var ju vilodag igår så abstinensen fanns ju. Lyckades återerövra större delen av Gävle innan batteriet tog slut - glömde laddaren hemma så batteriet var på 50% när jag började, så jag fick prioritera fram en effektiv rutt.

När jag nästan var klar såg jag att bonecrime (lord_dubbdäck här på swec) gav sig ut för att ta två zoner som ligger lite avsides. Han började ta den längst bort och jag anade att han skulle ta den andra på tillbakavägen. Eftersom bonecrime är en hedersam person så kör han med gps:en igång, och det var lätt att följa honom. Medan han började trampa tillbaks mot stan efter att ha tagit zonen längst bort intog jag en skön ställning på gräsmattan i zonen han nu var på väg till, väntade tills att han var hundra meter bort och sedan slog jag på gps:en. En lätt förvånad bonecrime kom sedan strax runt hörnet ungefär som jag fick en "Zone taken" från telefonen.

Att han nu istället tagit hela staden är inte lika viktigt... hmm. Bättre att herr dubbdäck har dom än onewheel eller chrille08 iallafall :).

Skrivet av Markthegreat:

Träffade nyss Pinky i Hässleholm, mitt första möte med en annan Turfare

Alltid trevligt med möten. Jag har nog träffat på en ~8 stycken totalt under min första turfvecka. Trevligt folk allihopa :).

Skrivet av Kromgol:

Tjenare! Median heter jag och jag började idag i Skellefteå!

Otur att det endast är i princip 3 pers som kör det här D:
.
Kan dock berätta ett litet störningsmoment idag, hade just dragit mig upp till Solbacken här som ligger några km från mig och det är i princip uppförsbacke hela vägen, och just när jag stog på det stället som jag skulle capturea, dog batteriet. Glad blev man då inte

Välkommen in i värmen eller vad man ska säga! Se till att sprida turf till vänner och bekanta, så ska du nog se att det tar sig snabbt. Blir det tillräckligt med aktivitet så är sannolikheten stor att ni får flera zoner också.

Jag har lagt till dig på swec-rankingen också.

Skrivet av Kromgol:

Haha mjo, sedan får jag hoppas att min faktura inte blir allt för dyr då jag kör allt på 3G och jag har inget mobilsurf tillägg

Ett tips är att skaffa ett mobilsurf-tillägg. Efter en veckas hårdkörning av turf så har jag landat på 1.5gb. Har börjat köra promode nu, men vissa zoner är i stadsdelar jag inte känner till, och då är det bra att ha karta för att hitta bästa cykelvägarna :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Välkommen in i värmen eller vad man ska säga! Se till att sprida turf till vänner och bekanta, så ska du nog se att det tar sig snabbt. Blir det tillräckligt med aktivitet så är sannolikheten stor att ni får flera zoner också.

Jag har lagt till dig på swec-rankingen också.

Ett tips är att skaffa ett mobilsurf-tillägg. Efter en veckas hårdkörning av turf så har jag landat på 1.5gb. Har börjat köra promode nu, men vissa zoner är i stadsdelar jag inte känner till, och då är det bra att ha karta för att hitta bästa cykelvägarna :).

1.5gb? Det här kommer ju kosta skjortan ÄVEN om jag skaffar ett tillägg
Dock kör jag pro-mode nu och Skellefteå är inte så stort så vet vars allt ligger

Aja, var ute nyss då jag såg en annan som började ta mina zoner, så tog tillbaka allt + min krona!