Permalänk
Medlem

Hjälp med val av utbildning

Hej!

Efter två år på gymnasiet så hoppade jag på grund av vissa omständigheter av. Jag har bra betyg från ettan och tvåan men saknar alltså en hel del poäng för att få ett komplett betyg.

Jag är snart färdig med de tre kärnämnen jag hade kvar och funderar nu på att välja ett komplett kurspaket inom it. Jag har en komplett mediautbildning sedan tidigare vilket innebär att jag kan lite bild, ljud och videoredigering, men inget avancerat.

Jag kan välja mellan sex olika programinriktningar men har rejäl beslutsångest!
Alla kurser är på distans.

IT samordnare 700p
Kontorsdata 450p
Nätverkstekniker 600p
Programmering 500p
programmerare 400p
Webprogrammerare 400p

Vad tycker ni som har lite erfarenhet är roligt/utvecklande. Jag är duktig på datorer i allmänhet när det kommer till felsökning, reparationer och överklockning etc. men har inte fördjupade kunskaper inom något av ovan nämnda områden.

Så kom gärna med argument och förslag. Vart finns jobben? Vad passar bäst att läsa på distans? Vad är roligt och spännande? Egna erfarenheter?

Tack på förhand!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

VI kan väl börja i andra änden. Vad vill du jobba med?

Permalänk
Medlem

Följ ditt hjärta, dina intressen och aldrig en kvinna.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hur mycket matte kan du välja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

VI kan väl börja i andra änden. Vad vill du jobba med?

Vet inte riktigt faktiskt. Inte nödvändigtvis inom it men jag är sugen på att testa på många olika saker och just nu är ett bra läge att testa på just it.

Skrivet av m1ntos:

Följ ditt hjärta, dina intressen och aldrig en kvinna.

Haha jag ska bara försöka komma på vad hjärtat vill Fotar en del just nu och har frilansat lite men det känns inte som något jag vill hålla på med på heltid.

Skrivet av fredlovebot:

Hur mycket matte kan du välja?

Helst så lite som möjligt... Inte min starkaste sida. Det är rätt mycket matte inom programmering va?

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Då samhället blir allt mer och mer styrt av datorer så skulle jag personligen, säger igen jag personligen valt antingen it samordning eller programmering.

Permalänk
Medlem

Ja, du kommer behöva matten för programmering. Jag vet inte hur seriösa de här programmeringspaketen är då det är gymnasiekompetens, vilket antagligen inte är en tung merit. Med mycket matte har du ju större möjlighet att läsa nån "riktig" datateknisk utbildning på högskola/universitet.