Har folk problem med Telia bredband och tv?

Permalänk
Medlem

Har folk problem med Telia bredband och tv?

Tänkte kolla om det är några andra som har kopiösa problem med Telia bredband och tv . Jag har nu krånglat med dom i tre veckor och haft ute tekniker 3 ggr utan framgång .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Japp. Massor med problem. Har lagg på TV'n mest hela tiden, speciiellt när det regnar och/eller åskar. Regn ska fan inte påverka en såpass ny teknologi, men det gör det tydligen. Har haft tekniker ute ett antal gånger, fick nytt modem/router nyligen men lagget är inte borta. Ganska trött på skiten om jag ska vara ärlig. Boxer funkade hundra gånger bättre.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Har rullat på bra hemma hos oss, först körde vi ADSL(vilket krånglade pga deras gammla "smart"-router), men numera kör vi stadsnät med deras nya router med trevliga hastigheter. Har blivit långsamt någon gång, men en omstart av routern fixade det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem

ADSL är en urgammal och oerhört opålitlig teknik, och egentligen är det inte så intressant hur många som har problem så länge de inte är kopplade till samma telestation som du.

Permalänk
Medlem

Nej må vara så att antalet som inte är på samma station spelar någon roll . Men anledningen till frågan är att köerna till supporten är fem ggr längre nu än när mitt problem började . Hursom jag sa till dom idag att löser dom inte problemet inom en vecka byter jag till parabol. Bredbandet får vara kvar då ingen annan kan leverera här . Dock så får dom se till att reducera priset så länge problemen kvarstår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Så sagt upp tv slitit ut det värdelösa thomson smart modemet och satt i ett 99kronors d-link 25ms och 6.2mbit ner till skillnad från Thomson 4 mbit 300ms

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Tänkte kolla om det är några andra som har kopiösa problem med Telia bredband och tv . Jag har nu krånglat med dom i tre veckor och haft ute tekniker 3 ggr utan framgång .

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har skit mycket problem med tele2,. har haft 10 tekniker här hemma som inte ens har en aning vad fan som händer.
Har hotat flera gånger om att jag ska gå över till telia men ändå säger de att de kommer skicka ny router och tekniker så att problemet kan fixas.
Fick ny router och tekniker kom FRÅN TELIA, Tele2 hade inte ens sina egna tekniker utan telia tekniker fick helt enkelt komma.
P.g.a det bytte vi till Telia, imorgon kopplas jag till de och jag hoppas verkligen att problemet fixas.
Har levt med 1 mb/s hastighet i 1 år nu, kändes fan som om man var tillbaka på 90-talet och väntade cirka 5 minuter för att en bild ska laddas upp.
Men men, jag har bara Telia och Tele2 att välja bland, du kanske har fler men jag själv tycker att Tele2 är uselt jämfört med Telia eftersom jag hade Telia som ISP innan jag bytte till tele2 eftersom enligt många så var det "Mycket bättre".

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]