Crysis 2 - Blackfire Mod 2

Permalänk
Medlem

Crysis 2 - Blackfire Mod 2

http://www.crymod.com/viewtopic.php?f=308&t=71027

Kanske kan var intressant för vissa att leka lite med. Jag har inte hunnit testa själv, får bli imorgon. Den inkluderar Maldos highres texture pack.

Permalänk
Medlem

Woaw, Får testa det när man vaknar .

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem


Häftigt att de lyckats höja både det tekniska och det estetiska! Alltför ofta lägger både mods och utvecklare för mycket tid på det tekniska, vilket går ut över det som egentligen gör ett spel snyggt. Tänk om man hade en fin, dyr dator att prova det här på.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem

Ska testa.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

http://www.crymod.com/viewtopic.php?f=308&t=71027

Kanske kan var intressant för vissa att leka lite med. Jag har inte hunnit testa själv, får bli imorgon. Den inkluderar Maldos highres texture pack.

DAMN jag kolla in sidan och shit vad snyggt man kunde få det eller Blir det väldigt krävande av datorn med alla dom modsen ?.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Hur/var laddar man ned gratis från 4shared.com då? Man måste ju ha premium.

Permalänk
Medlem

Verkar bli väldigt rött och många objekt speciellt fordon är mycket mörkare nä tror inte riktigt på de nya texturerna.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scirocco:

Verkar bli väldigt rött och många objekt speciellt fordon är mycket mörkare nä tror inte riktigt på de nya texturerna.

Jaså har du testat dom såg det för jävligt ut asså ? eller är det grymt mycket snyggare grafik ? mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Verkar bli väldigt rött och många objekt speciellt fordon är mycket mörkare nä tror inte riktigt på de nya texturerna.

Skrivet av DeathAdder89:

Jaså har du testat dom såg det för jävligt ut asså ? eller är det grymt mycket snyggare grafik ? mvh.

Jag tycker det blev snyggare, spelet fick en mer mörkare känsla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tycker det blev snyggare, spelet fick en mer mörkare känsla.

Men hur fan laddar man ner dom igentligen på den där shareheaven sidan eller vad den heter ? den verkar ju så jobbig ju :/

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

Men hur fan laddar man ner dom igentligen på den där shareheaven sidan eller vad den heter ? den verkar ju så jobbig ju :/

Man behövde installera ett program som finns där och skapa ett konto. Du kan ta bort programmet efter du laddat ner filen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Man behövde installera ett program som finns där och skapa ett konto. Du kan ta bort programmet efter du laddat ner filen.

Tjaa jag har installerat och har nu det modset med maldos pack 2 och HD texturen och jäklar vad mycket snyggare det har blivit i spelet och allt blev mycket ljusare och mörkare i vissa banor,ställen men skit häftigt var det. Känns även lite mindre krävande enligt min dator med en AMD phenom2 X4 970 klockad till 4.1 Ghz och två st 5850 Black edition med corsair XMS3 4 GB 1600 Mhz

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Crysis 2 var riktigt bra, ska lätt köra om med denna mod när jag köper nya dx11 burken fan coolt att man kan byta färg på dräckten

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Jag tyckte Crysis 2 var riktigt bra, ska lätt köra om med denna mod när jag köper nya dx11 burken fan coolt att man kan byta färg på dräckten

Ja det är rött istället för blått på armor läget
Men har du maldos pack 2 och HD texturen eller har du nått mer än det ??
Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

Ja det är rött istället för blått på armor läget
Men har du maldos pack 2 och HD texturen eller har du nått mer än det ??
Mvh.

Jag kör med MaLDos HD texturer och Blackfires MOD2 1.02. För att köra dessa så krävs the officiella HD textur patchen och DX11 patchen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag kör med MaLDos HD texturer och Blackfires MOD2 1.02. För att köra dessa så krävs the officiella HD textur patchen och DX11 patchen.

I now haha jag har det sen innan men tycker inte du att det känns stabilare spelet och inte kräver lika mycket som innan ?.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

I now haha jag har det sen innan men tycker inte du att det känns stabilare spelet och inte kräver lika mycket som innan ?.

Ingen aning faktiskt. Teoretiskt sett så borde det gå tyngre då texturerna har mycket högre upplösning så det borde vara tvärt om, jag kan dock inte säga att jag märkt vare sig något ökning eller sänkning av fps, men snyggare blev det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ingen aning faktiskt. Teoretiskt sett så borde det gå tyngre då texturerna har mycket högre upplösning så det borde vara tvärt om, jag kan dock inte säga att jag märkt vare sig något ökning eller sänkning av fps, men snyggare blev det.

Håller med grymt blev det och ljusare och allt ser så äkta ut

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Laddar ner nu!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Gillar verkligen inte DoF effekten, förstår helhetsintrycket sjukt mycket.

Permalänk
Medlem

Det går ju att bara använda delar av modden eftersom den är en sammanslagning av flera och sen deras egna tweaks.

Maldo är den som gör highres textures, snart är v3 klar för release. Finns en bunt bilder som jämför hans ändringar på bloggen
http://maldotex.blogspot.com/