GTX460 SLI VS GTX580 med Corsair VX550W?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ska man ha sidofläkten som inblås eller som utblås? Om man har den som inblås får man ju in massa damm i chassit. (FD R2)

Om grafikkortet /-en dumpar värmen i chassit (som nästan alla 460 gör) så ska du sätta fläkten som utblås. Så filter behöver du inte tänka på.

Jag sitter i ungefär samma sits som dig. Själv skulle jag nog inte ha mage att sälja det för 900:- dock (Prisjakt) Om det inte va för den skull att någon va ute efter ett ex som klockar 900 Mhz med en ynka höjning på 50 mV

Jag kommer nog köpa ett 460 till när BF3 släpps.

Jag har bra luftflöde i mitt chassi och ett P8P67 Pro som ger en ledig PCI plats mellan korten. Så jag är inte särskillt orolig. Men vad rekomenderar ni på Swec? Ska jag köpa det billigaste bara eller ska jag betala 100-150:- bara för att få en täckande kåpa över kortet för att minimera varmlufts-utsläppet?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5 2500k |Noctua NH-U9B SE2| Gigabyte 460 OC | ASUS P8P67 Pro | 2x4GB Corsair 1333MHz XMS3| Intel SSD X25-M | Corsair AX 750W |

Permalänk
Medlem

Kan passa på att uppdatera denna tråden lite med att berätta att nätagget sa POFFF igår natt och är nu stendött. Detta på grund av att jag skulle testa tepraturen på grafikkorten i Furmark. Blev antagligen lite för mkt för mitt lilla nätagg. Var nog onödigt att köra furmark antar jag, det belastar ju mkt mer än vad ett spel gör. Men nu kan jag konstatera att 550W med gtx 460 SLI är inte helt 100% bra, speciellt inte om nätagget ska hålla länge. Det funkade ju ett par månader utan problem. 650W hade nog vart lugnt.

Blev lite irriterad, så nu beställde ja ett Corsair HX 1050W, om det inte räcker så kommer ja bli redigt irriterad :P. Så får man hoppas att inga andra komponenter ryckte med i denna olycka.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Pinsamt att ge råd i en gammal tråd, kolla datum är alltid bra.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Jag tycker du ska köpa Ett bra kort till en början för att sedan ha möjligheten att uppgradera. Dumt att låsa upp sig med SLI/Crossfire Direkt.

Om du läser inlägget ovan så kommer du få reda på att det är för sent att vara efterklok

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Nu är nya nätagget i och datorn verkar leva vidare för denna gången. Skönt att andas ut. Verkar stabil än så länge, så hoppas inga komponenter har tagit skada.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm