You need permission from the computer administrator

Permalänk
Medlem

You need permission from the computer administrator

Jag kör en W7 64-maskin sedan 1,5 år som har fungerat i stort sett felfritt hela tiden. Imorse installerade jag Dirt 3 och sedan dess tycker datorn inte att jag är administratör längre. Oavsett vad jag vill göra på hårddiskarna så säger den att jag behöver tillstånd från datoradministratören för att genomföra åtgärden.

Problemet är att jag är enda användaren och kör på ett administratörskonto för att slippa sån här skit. Jag har prövat att aktivera det gömda admin-kontot (CMD net user administrator /active:yes) och försökt ta kontroll över filerna där men jag får samma felmeddelande då och jag har prövat med registerhacket TakeOwnership men inget verkar hjälpa. Det är bara i bibliotekskatalogerna (W7 Libraries) som jag kan flytta filer, inte utanför dem.

Någon som vet vad det är för fel som är trasigt?

Edit: Fel av mig, det fungerar inte ens i biblioteken längre. Jag kan alltså inte kopiera filer överhuvudtaget i utforskaren.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

högerklicka på dirt 3 ikonen o tryck ''kör som adminstatör'' Di andra problem vet jag inget om

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Det var antivirusets fel. )=#%(/)(/#%)(%/

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.