Permalänk
Medlem

Uppgradering! Tips och kritik

Haai!

Har gått i tankar på att uppgradera ett tag. Uppgraderingen ser preliminärt ut som följande:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/505462/uppgradering
Sen till hösten hade jag tänkt mig att skaffa kepler-grafikkort vilken är en av anledningarna till denna uppgradering. Ni tror inte att min processorn skulle flaska kepler korten, eller?

Noctua fläktarna ska användas i PnP i min H50 om ni undrar.

Nu till mina funderingar. Jag har svårt att bestämma mig, ifall man ska satsa på 12000W eller 850W och ifall man ska satsa på en SSD.
Det som hindrar mig från att införskaffa en SSD är att det är så omständligt att ominstallera allt och fixa med detta.. detta skulle dock vara okej ifall det inte var för att jag precis skaffat ett nytt antivirus. Inte lust att betala för detta ännu en gång ;(.

Funderingarna kring nätagget är att 1200W nog är rätt så overkill då jag kommer ha en maxbudget (tror jag) på 4k när jag skaffar kepler-kortet.. men det kan ju alltid vara bra att gardera sig för framtiden då man ändå har 7 års garanti?

Sedan har jag även tänkt på att uppgradera mina ram-minnen då de jag har idag är satta till 1333 MHz.. spinner på högre frekvens just nu :<.
Sedan tar jag gärna emot tips ifall det är något speciellt man bör tänka på under själva utförandet när jag ska fixa med allt :)?

Så sammanfattningsvis är mina frågor:
1. Är paketet bra ihopsatt?
2. Måste det vara så omständligt när man skaffar en SSD?
3. Vad rekommenderar ni mellan de två nätaggen?
4. Behövs en uppgradering av ram-minnena?
5. Tips under byggnationen.

Tacksam för alla svar
MVH

EDIT:
Ingen visade så stort intresse, men men xD.. Blev i alla fall detta paket:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/508919/kop
Får testa mig fram den hårda vägen <3

EDIT2:
Skaffa även en SSD, hoppas det blir trevligt.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Inga åsikter :P?

Funderat en del och blir väl ett 850W... Ifall ingen kommer upp med något så skippar jag nog SSD samt nya ram minnen

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Varför skal du ut med 4000 spenn på grejer som inte har med prestanda at göra ?

Ok du behöver en ny PSU, men nytt chasis och massa fläkt ?

Du behöver inte ny ram.
SSD är nice, men du måste inte köpa det.
1.2kw är overkill, så ax 850.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Varför skal du ut med 4000 spenn på grejer som inte har med prestanda at göra ?

Ok du behöver en ny PSU, men nytt chasis och massa fläkt ?

Du behöver inte ny ram.
SSD är nice, men du måste inte köpa det.
1.2kw är overkill, så ax 850.

Hade ont om pengar då jag först byggde min rigg. Är inte nöjd med chassit så tänkte passa på att fixa ett nytt och samtidigt fixa ett bra flöde på burken :).

Som du säger så är det väl overkill med 1.2kW och det finns inget lättare sätt att fixa med SSD, man måste ominstallera allt? Vilket får mig att avstå.
Men fortfarande fundersam om man kanske skulle byta ut ram minnet till 2x:
http://www.inet.se/artikel/5315064/corsair-4gb-1x4096mb-1600m...
Nu när jag sitter o surfar så är hela 2.41gb upptaget :<.. och kan bli tight med spelandet till slut?
Minnena ser även rätt coola ut

EDIT:
Ser att minnena kör på 1.5V. Detta spelar väl ingen roll? Mina minnen just nu är specificerade till 1.65V.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz